Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 528 ggr
Busan-Tindra
0

Aktiviteter?

Hjälp mej med vilka aktiveteter jag ha till min nya kanin ? Det är min första och jag vet inte mkt om dom. Jag vill inte den ska gå och bli fet  . Hur kan jag hålla igång min kanin?

huldisen
0

Ha den ute varje dag minst 1 timme och låt den springa,och ge den bra pellets och inte godis ^^

[Niike]
0

Köp en aktiveringsboll :) Ha den ute i rasthage och sele varje dag så den får springa lite.

Kristall
0

Sen behöver man ju inte ha pellets till kaninen heller, men det kan vara bra att ge spec. när kaninen är liten och fortfarande växer. Och när den blir äldre så ska du ge passliga mängder, beroende på Vilken ras? din kanin är och i vilken kondition den är. Välj en pelletssort med lite fett (dvs om kaninen inte behöver gå upp i vikt). Ge ej för mycket av de godissorterna som finns att köpa i djuraffärer, utan ge hellre t.ex. morot eller gurka som belöning när kaninen har varit duktig.
Sen till aktiviteter. Kaninen ska helst få vara ute och springa av sig i minst 1h/dag, och du kan skaffa olika leksaker, tunnlar osv. för att göra det roligare för kaninen. Sedan kan du träna den i sele, och ev. träna den i Kaninhoppning. Man kan även lära kaninen små konster och trix, så att den får arbeta mer med hjärnan (och underhålla gäster! ;)).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Lycka till med din nya kanin! (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

iggiWiggiPiggi
0

#3 jag brukar ha ute iggi 30- 45 min räcker det?

Busan-Tindra
0

Tack för alla svar :)