Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1236 ggr
WingsofDestiny
0

Fy F****N...

Har precis pratat med en kompis till mig som precis tagit hand om en kanin från en familj som inte kunde ta hand om den. När han kom dit för att hämta kaninen satt den i en bur med måtten 50x60x35 som var fylld med kattsand och halm på det. Kaninen hade extremt långa klor och knappt någon päls kvar på kroppen. Familjen sa att "kaninen ska se ut så, det är en sådan ras". Min kompis blev skit arg och tog kaninen därifrån och idag behandlas kaninen med avmaskningsmedel, lopp och löss schampo samt kortisone. Min kompis vet inte än vad det är för ras på kaninen eller färg eftersom den ser så illa ut så är det svårt att se det på den.

Saken är den att han kommer möjligen inte kunna behålla kaninen och har frågat mig ifall jag skulle kunna köpa den av honom när den blivit frisk och förmodligen kommer jag ta och göra det för att ge den ett nytt, bra hem. Men det beror helt på ifall kaninen går att återställa.

Va tvungen att berätta.

denisesalomonsson
0

fyfan alltså vilken knöpp familj :@ hoppas den kmr bli bättre <3

flisan93
0

HERREGUD! är de helt från vettet, tur att han hämtade kaninen. ag fattar inte hur människor kan göra nått sånt:( Jag blir så j*vla suuur!!

flikkan
0

Nämen Usch! Vad hemskt! Förstår inte hur man kan ha hjärta till att göra ngt såntdär!  och alldeles förliten bur :O 
Men jag blev glad när jag läste att den kom till ett bra hem och får hjälp nu, men gud vad hemskt att den familjen har behandlat kaninen sådär! Usch, blir tårögd!

Romana_12
0

Ojj!! De va inte bra. Hoppas den mår bättre och att du kan ta hand om den (om den blir bättre) :)

emms
0

nää usch :( jag fattar inte hur folk kan stå ut med att göra så! helt sjukt ju…

Emma

WingsofDestiny
0

enligt min kompis så ska kaninen ha varit ungefär lika stor som buren själv nästan. Han misstänker att det är någon form av vädur eller så. Kaninen har dessutom Hästamningsbevis och har vunnit hopptävlingar 3 gånger, men enligt familjen så har kaninen blivit sämmre på hoppning och därmed fick den bli en sällskaps kanin istället och fick vara i buren. Maten hade dem tydligen lagt direkt på burbotten åt kaninen och vatten fick den genom att slicka i sig det från en hamsterskål.

[Eichan]
0

usch! Blir så arg när folk behandlar en levande varelse så där! Fyy.. hoppas att han blir återställd igen och ser ut som en kanin ska göra!

[Niike]
0

Usch vad hemskt =/

MoaL
0

Sådana människor skulle själva behandlas lika illa, och se vad de tycker om det. >:(

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Lans
0

usch:/ Tur att han hämtade den iaf!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

aliciia
0

:'(

Tindra1
0

Stackas kanin :'( :'( så synd om den, och man ska verkligen inte ha en sån liten bur!! Dem borde inte få har några djur alls om dem gör så!!

Ellen95
0

Stackars kanin!

WingsofDestiny
0

Fick just reda på att familjen tydligen hade fler kaniner än denna som satt i likadana burar. Det han kunde se var att dem hade cirka 7 kaniner i en liten 2:a. Han har ringt in till djurskyddsinspektören som kommer gå dit imorgon och titta så förhoppningsvis tas alla kaniner därifrån.

Fy usch, jag skakar och nästan gråter pga alla dessa kaniner ='(

MoaL
0

Berätta hur det gick sedan, så vi får sucka ut lättat ifall de där stackars kaninerna blir räddade.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Rafflan
0

Ja, hur kan man behandla ett djur på det sättet :@

Kaninen jag har nu blev ju omhändertagen pga dåliga omständig heter. Dom bode ca 10 kaniner & 10 maresvin i köket, det var tydligen hö över allt på golvet och luktade groteskt. Ni skulle sett hur deras päls såg ut :/
Klorna, var hemska, har säkert aldrig fått klorna klippta i hela sitt liv :S

Kaninen jag tog har typ lite hårlösa fläckar på ryggen, lät en veterinär kolla, hon trodde inte det var någon fara då pälsen ser ut att hålla på att växa ut igen :)

Nu verkar lill tjejen må bra och hoppar glatt runt i mitt rum. Jag hade inte haft kanin sen jag var 7 år (snart 18) men man kan ju inte säga nej när en kaninerna bode som dom gjorde, så hon och ett marsvins kompis till henne fick följa med mig hem ;)

Jojsan
0

usch.. kan inte säga annat än usch.. :(

pandabjorn
0

Stackare! Folk är bra korkade!

Sosso
0

HERREGUD :S Vilken stackare. :'(

Taci
0

Gud så hemskt! En stor eloge till dig o kompisen som engagerar dig så i kaninerna! Hoppas verkligen alla blir bättre, o får bra hem! Håll oss uppdaterade :)

Bejb__
0

Stackars kanin :´(

WingsofDestiny
0

Har precis kommit hem från min kompis (han bor inte långt ifrån mig) och tittat på kaninen och fy fan vad hämsk den var. Storas kala fläckar överallt, den hade löss och loppor samt blodsår över hela ryggen och var så undernärd. Såg ut som om den kom direkt från ett slagsmål. Min kompis tror att det är en hane men är inte säker och vågar inte kolla heller förrän den blivit bättre. Just nu sitter kaninen i en isolerad bur med hö, pellets och vatenflaska. Storleken på dess bur är just nu 180x70x50. För mig ser kaninen ut som en någon form av rysk vädur eller något sådant. Hoppas verkligen den blir bättre för i övrigt var den skit söt.

Jag gick över till min kompis för att lämna över hö samt pellets, fick också mata kaninen med morotspure för att den skulle få igång sin apetit.

WingsofDestiny
0

putt

Ync
0

FYFAN, vilken jävla familj asså! :S
AH. sånna borde få regäla böter.

sputtnick_plexus
0

Ursch!

[Emma_93]
0

Omg! stackars kaninen!

Crazzysazza
0

Fyfan hur kan man behandla ett djur så!? :(

WingsofDestiny
0

NÄÄÄÄÄ!!!!Gråter

Fick ett sms för några minuter sedan och gud som jag började gråta när jag läste det.

Lilla kaninen avled ungefär 30 min sedan. Den dog troligen av hjärtattack eftersom den gav ifrån sig ett skrikande ljud innan hjärtat stannade. Gråter

RIP Pyret, vi försökte i alla fall Gråter

(Nu ska vi försöka få bort resterande kaniner därifrån och se om någon av dem går att rädda)

Saknar lilla slagskämpen även om jag inte kände kaninen.
Stackars krake. Gråter

*tårar*

Tina-A
0

:(((

Usch vad tråkigt, när det äntligen skulle bli bättre för kaninen….

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emms
0

nej… stakarn :( h*n lider inte mer iallafall…Gråter

Emma

trocadero
0

#16 Hoppas marsvinet får en marsvinskompis också. Dom mår jättedåligt av att bo ensama även lag på det. Men bra att dom blev omhändertagna.

MarHai
0

Herregud vad fruktansvärt! :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mickis1994
0

stackars liten "/

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tina-lin
0

Nej gud så hemskt! ;(

flikkan
0

Åh nej så hemskt!

MysanMinGodis
0

usch, stackarn. Jag tror nog att den kan gå att återställa, och den kommer isåfall få ett jätte jätte mega bra hem hos dig :)

emms
0

#36 läs #28

Emma

MysanMinGodis
0

#37: vadå läs? jag har läs och jag menar om den ska komma till WingsofDestiny så skulle kaninen få ett bra hem.

KvirrZ
0

#38 den har dött..

- Mvh Emma

johanna_loveAnimals93
0

Åh nej :'( Vila i frid….

Alltså jäklar vad sur man blir på sådana människor! Vad har de ens för syfte med att ha kanin, man kan väl knappast glädjas åt den när den plågas så…? Gaah.. :(

WingsofDestiny
0

Om någon av dem andra går att rädda så kommer jag möjligen ge ett par stycken ett nytt hem hos mig. Bryr mig inte om vad dem är för ras så länge dem får det bra. Och alla vet ju att hos mig får dem det bra så noga jag är med mina djur och skämmer bort dem ;).

MysanMinGodis
0

#39: det står ju inte att den har dött. Det står ju bara om den går att återställa så skulle hon ta handom den ju.

WingsofDestiny
0

#42 läs inlägg #28 som jag skrev =)

Salish
0

Fy fan! Säkert en oerfaren småbarnsfamilj.

MysanMinGodis
0

#43: MEN det står ju inte att den är död!!!! Det står att den idag behandlas med avmaskningsmedel osv…

Zvintos
0

#45: I inlägg #28 står det ju klart och tydligt att den dött.

"Lilla kaninen avled ungefär 30 min sedan. Den dog troligen av hjärtattack eftersom den gav ifrån sig ett skrikande ljud innan hjärtat stannade."

WingsofDestiny
0

Precis. Det är i #22 det står om avmaskningsmedel inte i #28.

WingsofDestiny
0

Har nyligen fått reda på att kaninerna är hämtade från familjen och 4 stycken av dem bor hos min kompis. Familjen fick också böta, dem var vad djurskyddet kallar djursamlare.

Jag ska snart över till min kompis och kolla på dem andra kaninerna, han ringde mig tidigare och sa att han har en kanin som han tror skulle intressera mig men sa aldrig vad det var för kanin så jag ska över dit och titta vad han menar. =)

Nu får vi hålla tummarna för dessa kaniner.

Sosso
0

#28: Nej stackarn :''( Hoppas verkligen att de andra klarar sig och att det bler rejäla böter!!!!

MysanMinGodis
0

oj ursäckta :P jag läste inte #28

Bejb__
0

Hur går dt ?

WingsofDestiny
0

#51 Alla kaniner har flyttat från familjen. 3 stycken överlevde/gick att rädda utav 10 varav en av dem har jag, nämligen Diva. =)

Bejb__
0

Okej va bra :D Synd at tdt inte gick att rädda flera :´(

Emma_B
0

J*vla familj!

SofiaGenne
0

Usch, vad hämskt :s

Men tur att ni fick "räddat" några :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se