Hö
Vad för slags hö ger ni till era kaniner?
Ger ni timotej hö, alfalfahö, hö med extra örter i?
Våra kaniner får typ "vanligt" ängshö. Men under sommaren och våren brukar jag plocka och torka örter till kaninerna som jag senare ger dem när det är som kallast.
hade ängshö/hö med extra örter, men det va typ blomblad åså i, så jag vågade inte om det va ngt giftigt i + at ibland va det grenar i !
nu har jag helt "vanligt" hö :P ska köpa av min kusins bonde eller aa, bonden där hon har sina pollar :)
timotejhö… alfalfa är inte rekommenderat mer än i små mängder.
vad är " afalafalafalafalf "-hö :P ?
#5 ungefär samma som alfalfa pellets till hästar det är ett kraftigt hö.
Löst hö är att rekommendera till din kanin då detta oftast innehåller många fibrer som bidrar till matsmältningen samt att det hjälper kaninen att slita ner sina tänder på ett normalt sätt. Hö innehåller också viktiga proteiner och näringsämnen som är viktiga för din kanins hälsa. Det är inte rekommenderat att använda alfalfahö eftersom det innehåller för mycket kalcium och extra kolhydrater vilket i sin tur kan leda till allvarliga hälsoproblem och tarmstörningar.
#6 Ojj, hade ingen aning om att det kunde gå så om man gav dem sånt hö.. Men å anadra sidan har jag aldrig gegtt mina Alfalfa hö med bara rent det.. Har haft timotejhö med lite alfalfa i..
Jag vet inte :P Köper av min kompis som har eget hö :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vet faktiskt inte heller vad mitt hö innehåller, köper av min uppfödare, hon är så himla duktig så jag förlitar mig på att det är ett bra hö.
jag vet inte vad jag har för hö :P får det av min styvpappas pappa som i sin tur får det av en bonde :D
Emma
vet inte vad det är för hö.. Köper av Granngården eller Djurmagazinet.

Har ingen aning :S
Tror det är vanligt hö .. Eller det är lite mjukare än vanligt hö .. :S

Alfalfa-hö är "Lucern"-hö, och som WoD säger så har det för höga halter av Kalcium, vilket är direkt skadligt för kaniner.

köper hö från zooab här i malmö. ängshö från jularpsgården. finns hemsida. annars köper vi från granngården men tycker det är väldigt torrt hö på något sätt. grovt. men dem äter det i allafall.

jag ger ängshö som innehåller en blandning av massa örter, alfalfa,timotej, lite torkade blommor, ja allt möjligt man kan hitta på en äng (A)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Köpt på granngården,ingen aning som vad det är ! Men det är grönt och luktar gott ;)

Timotej tror jag.

"vanligt" :P , ska köpa från bonde efter att vi flyttat klart o fått stallet klart o så. ( flyttar imorgon :P )
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag ger nog "vanligt" hö. En av djuraffärerna här i stan säljer i papperspåsar, så jag skulle tro att höet kommer från höbalar, eftersom höet är uppdelat i "kakor". :) Både marsvinen och kaninen tycker om det i varje fall, även om kaninen inte äter så himla mycket av det.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

#14: Gå¨med i vår förening så får du tillgång till prima hö!!!

Ingen aning ^^ Ändrar hö ganska ofta eftersom att jag får från bonde och det skiftar.
Köpte sista från en bonde, men vet inte va det e för hö. Antigeligen det som kallas "vanligt" hö. De är iaf löspressat och rätt grovt. Kaniner va tveksama i början men nu äter de det och mår bra.
Våra kaniner har fått ängshö och grovt hö i olika omgångar. Nu har vi en bra leverantör och de får ekologiskt ängshö 
Ehm.. vårt är också köpt från en bonde, det är väldigt fint rönt..och luktar gott, där är bla. timotej i :) tror det är ängshö, men är inte säker :P
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag köper av en bonde, men jag vet inte vad det är för hö. Det väldigt grönt och lite "stelt."