Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 241 ggr
huldisen
0

OT - Tänd ett ljus..

För detta vidare från beroende ifokus

"idag 14 april kl 21.00 tänder vi ett ljus i våra fönster för Engla,hennes familj och för alla andra barn o dess föräldrar som drabbats av samma tragedier. tänd du ett med och skicka detta vidare så hela sverige lyser upp…"

Tina-A
0

Jag ska tända adventsljustaken i fönstret.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Taci
0

Har tyvärr inget å tända där, eftersom jag strax ska flytta o har allt nerpackat. Men jag ska iaf skänka Engla o hennes anhöriga en tanke!

#1, haha kanske dags å ta bort den ? ;P

[Niike]
0

Det är så hemskt :'/

Clariiz
0

Det är helt hemskt :'(
Jag vågar inte ens tänka på vad hon fick vara med om innan hon dog..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

usch, det är hemskt :(

BlackTear
0

Visst är det hemskt, men samma sak händer hela tiden.

Hatasallad
0

#6 Håller med. Men jag undrar varför Engla får störst uppmärksamhet när det finns andra som har genomlidit samma sak?

BlackTear
0

#7: Dom försöker väl göra någon "madeleine" grej av det..

Hatasallad
0

#8 Typ, fast nu är det inte päronen som är skyldiga. Utan 42-åringen.

Helt sjukt att såna människor inte fick tillräckligt mycket med straff. Han har ju blivit dömd för sex-och våldsbrott flera gånger mot kvinnor….

[Niike]
0

Han har även erkänt ett mord på en 31 årig kvinna hörde jag?

Taci
0

#10, ja. Dom håller även på o utreder ett annat kvinnomord som han misstänks för. Sjuka människor det finns.. :S

Dock tycker jag inte det är värre det här, än alla andra mord som sker. Dagligen mördas o utsätts barn för hemskheter i hela världen, men det blir aldrig någon stor grej. Sen väljs ett fåtal svenska fall ut, som förstoras upp nåt enormt. Men självklart är det jättehemskt, det som har hänt.

Mickis1994
0

Visst är det synd.

Men tycker dock att det är mer synd om dem tusentals barn som svälter ihjäl dagligen.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

galaxens
0

ush.. ja.. Gu så mycket hemskt det finns i världen :'(

emmsaaan
0

Hon bodde rätt så nära mig… Och mördaren kanske kommer till våran stad för att åka in på rättspsyk eller vårt fängelse. Hatar honom verkligen. Går inte att förklara. Han har förstört flera liv, en tioårings, familjens, alla nära och kära som hjälpte till att leta och höll hoppet uppe. Men han visste hela tiden att hon var död. Han sa inget! Usch, han måste få ett ordentligt straff…

RIP Engla.

Zvintos
0

Stackars lilla Engla!
Sånt här berör ju en ju närmre man bor, märker jag.
Hon bodde ju ungefär lika långt ifrån mig, om emmsaaan.
Man blir ju rädd att det ska hända någon av ens nära och kära, även om de som blir mördade av okända människor är enormt få.
Sänder mina tankar till alla i hennes närhet.

Ync
0

Jag ska tända ett ljus, :)

sputtnick_plexus
0

Det är så hemskt, fattar inte hur folk kan vara så sjuka att göra nått sånt.

BlackTear
0

Han var nog psykiskt sjuk.

Klasselover
0

Hemskt :/ Tydligen kom det in ett tips för 2 år sen att han var mördaren till 31-åringen, och för några månader sen också, men då brydde sig ingen :/

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Gogge
0

#19 de hade väl bara inte kollat igenom det, utan låtit det lega på hög, alltså om dom hade sett de då, hade de tagit han då och engla hade inte dött. Tragiskt!!

Tina-A
0

En tyst minut är hon värd.. Vi är flera kifare som har en tyst minut nu.

LJfoto
0

Va fan e de för männsikor som gör  sånna saker? :/

Man kan inte vara frisk om man gör något sånt..

MysanMinGodis
0

Har tänt ett nyss.

R.I.P Engla.

Sosso
0

Fy sjutton. :'/ Har läst om henne på aftonbladet sen hon försvann å hoppats att dom skulle hitta henne snart, så e hon död ! Hoppas han får livstid, riktig livstid.

Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A
0

3 av mina grannar har levande ljus. Några andra har lampor

Majsbecka
0

Visst är det sorgligt med engla och så.. Men jag fatar inte riktgit. en kille i skolan såg på mig som om jag var helt dum i huvudet när jag sa att jag inte skulle he en ros framför mitt namn på msn. Jag håller helt med #11, alla gör för stor grej av de här. vem orkar sätta en ros framför barnen som blev mördad förra året? Ha en tyst minut och tända ett ljus? är Engla mer värd än dom nadra barn och vixna som dog förra året? säger dock inte att det är fel med att göra det här men det får en att tänka lite..

Jennie104
0

15 av mina grannar har ljus tända ;)

huldisen
0

När hade vi sist en serie mördar i sverige ? När senast i sverige vart en barn bortrövat ? det är inte underligt att dom skriver om det i tidningar. Det är synd om alla barn som blir bortrövade/misshandlade/våldtagna mm

BlackTear
0

#29: det var nog inte längesen ett barn blev bortrövad, bara att tidningarna inte skrivit om det = folk inte fått veta.

Nicolina
0

Det var väl inte många barn som hade blivit bortrövande och mördade under de senaste 10 åren?

Mannen är kopplad och ska kollas upp till ett antal fler mord på kvinnor, flera under 90-talet. Även två flickor i 15-16 års åldern i Norge tros ha blivit mördade/bortrövande av honom.

Blir faktiskt illa berörd av er okänsliga och kalla ton i denna tråd, klart alla barn är värda, alla barn som sagligen utsätts för misshandel och blir mördade, om inte i Sverige så i andra länder - massor av barn! MEN det gör det väl inte mindre värt att uppmärksamma Engla och hennes fruktansvärda öde? Det är väl ändå bra att NÅGOT fall tas upp i nyheterna och uppmärksammas, så att folk kanske gör ngt mer för att stoppa detta - istället för att det ligger i skymundan och inte märks, för som ni säger skriver inte tidningarna om det - folk får inte veta!

Personligen tände jag ett ljus för Engla och ALLA andra barn i världen som råkat ut för samma fruktansvärda öde!

Taci
0

#31, jag tycker inte någon har haft en kall o okänslig ton!? Alla har uttryckt sig som så att det är fruktansvärt det som hänt..

Fast hur vet du att hon blev "bortrövad"? Det vet man väl inte? De vet väl inte hur länge hon varit död ännu? Inget som är viktigt, men ville bara fråga, jag har inte läst det nånstans bara :P

Jovisst är det fint av alla människor som tänder ljus o engagerar sig! Jättefint. MEN, då exempelvis någon i säg, Usa mördar 5 barn på en o samma vecka, så står det bara en sida i tidningen, o sen är det inget mer med det. Tycker bara man borde behandla alla lika, o uppmärksamma även sådana fall isf.

Tina-A
0

#32: Visst borde man behandla alla lika. Man kanske borde tända ljus varje dag? Det dör barn av svält varje dag och i krig och allt möjligt.

Men tyvärr så skrivs det inte så mycket om det och det kommer i skymundan, det är jättejättetråkigt.

Men så är det, alla får inte lika mycket uppmärksamhet. Det är tråkigt men tyvärr är det så.

Nicolina
0

#32 "_Fast hur vet du att hon blev "bortrövad"? Det vet man väl inte? De vet väl inte hur länge hon varit död ännu? Inget som är viktigt, men ville bara fråga, jag har inte läst det nånstans bara :P"

_Hmmm.. vart har jag skrivit det? Har inte en aning om ifall hon blev bortrövad eller hur länge hon varit död…

Ja alla har uttrycks sig efter sina egna känslor, men av det får jag känslan av att många tycker det är dåligt/fel att Engla uppmärksammas så mycket…. och det var det jag menade med kall ton. Kanske fel ordval…

Taci
0

#34, ja, du skrev ju " Det var väl inte många barn som hade blivit bortrövande och mördade under de senaste 10 åren?".

Men strunt samma nu.