Hur fungerar det? Oo
Jag har bara en fråga.
Om man har en kaninuppfödning med ca 30 kaniner. Hur ser man till att alla får mat, vatten & daglig Motion?
Eftersom jag själv tycker att det är jobbigt med 3 st (A)
(Det var ingen som såg mig där jag skrev förut) 
-' Rebecca Johansson

Man kanske har tid? ;P

Man kan ju t.ex ha 10 kaniner ute samtidigt i hagar och sele. Om man har tid så är det nog inget problem.
Men för mig tar det typ en halvtimma att byta vatten och ge mina 3 kaniner mat >.<
Och sedan ta ut dem och skutta >.< :) :P
Det blir men än 1 ½ för mig :P :) Men om man har 30 st så bilr det ju 15 timmar! :O
-' Rebecca Johansson

Jadu, bara man har plats att rasta kaninerna utan uppsyn så är det ju lugnt (: Fast tja jag förstår faktiskt inte heller hur man kan ha 30kaniner och hinner ta hand om dom.
Har 5 kaniner och tycker att det är jobbigt nu när jag har 3st som jag inte kan motionera utan uppsyn. Nu måste jag ju minst vara hos kaninerna i 3h/dag. :b
Fast sånna som har 20-30 kaniner tar nog oftast inte ut alla kaniner varje dag, utan några gånger i veckan istället.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
En del uppfödare tar inte ut sina kaniner alls och håller heller inte på med dem utan ger dem enbart mat och vatten. Sen sitter också vissa kaniner i samma bur.
Aha… stackars kaniner :/ Men honor (som inte är dräktiga) kan ju vara i samma bur men hanarna bråkar ju då :)
-' Rebecca Johansson
Man har helt enkelt mer tid.
Att mata och vattna kaniner tar inte lång tid alls, tar ca 4-5 min för mig och jag har 5 kaniner (och en av dem har ungar just nu).
Sedan kan man ju ha dem ute flera stycken samtidigt i olika hagar utan uppsyn.
Visst kanske man inte kelar 30min med varje kanin dagligen, men jag är övertygad om att de flesta med så många kaniner iaf. klappar och pussar lite på dem dagligen. För det andra så är det viktigt att kaninerna håller sig i form, dels för avelshonor som ska få ungar och dels för att flesta kaniner ställs ut.
Jag har planer på att ha ca 8-10 Lejon och mina två dvvkorsningar, det vet jag att jag har tid med. Jag tror inte att någon seriös uppfödare skulle ha fler djur en vad de hinner med. Det är viktigt att djuren mår bra, och blir omskötta bra och är keliga och vänliga mot människor.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com