Uppf: Syfte.
Tycker det vore ganska intressant att läsa vad ni uppfödare har för syfte med era kullar. Så, vad har du som uppfödare för syfte med dina kullar?
Att få fram vältypade (dvärgvädurar) och friska individer (fria från bettfel m.m.), med bra temperament.
De ska vara lugna och lätta att hantera.

Jag vill få fram välskapta, trevliga och friska individer. Som både passar till kel och hoppning.
Säger som De tidigare. Alltså #1, #2 och #3.
Många verkar tro att en del människor vill ta kullar för att tjäna pengar, men det finns ju inga pengar att tjäna på kaniner, och om det gör det så är ju vinsten bara småpotatis. Kostar ju faktiskt en del att driva en uppfödning också!
Kullen jag tagit nu är ju min första så jag är ju ingen rutinerad uppfödare men jag säger bara att min idé är densamma som #1, #2 och #3.

Syftet med mina kullar är att få fram vackra, trevliga och välskapta teddykaniner med lättskött päls. Anledningen till att jag föder upp kaniner är att jag tycker det är så roligt och givande :)
Jag hade tänkt föda upp kaniner men jag avstår nog från det. Hade jag fött upp så hade det varit i syfte med att föra vidare fina gener och temperament.
Innan när familjen har fött upp kelkaniner lite smått var det för att få fram så goa & fina individer som möjligt.
Nu ska jag börja med teddyvädurar i liten skala. Syftet är då, såklart, få fram trevliga, supermysiga & vackra kaniner. De ska även ha lättskött, fin päls & bra kropp.

Sprida världens underbaraste ras, och få folket att få upp ögonen för dem! :) Vill även att de ska bli godkända, men det lär ju dröja :)
#8 Vilken ras? då? :)

Står att läsa på min hemsida!

#9 Teddyvädur.
Jag är inte precis en uppfödare än, men jag ska endå ta en kull. :)
Syftet med min kull är att få fram fina, friska, trevliga hermeliner med bra temprament, till kel & hoppning.