Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 647 ggr
WingsofDestiny
0

Svartsjuk?

Enda sedan vi skaffade Diva har inte Daisy varit sig själv. Igår när jag skulle umgås med Daisy så tillät hon inte mig göra det. Hon var så sur på mig att hon anföll mig när jag gick in i hagen, hon morrade, bet och kraffsade efter mig samt att hon stampade i golvet. För att lugna ner henne gick jag och hämta en morot och gav henne den och efter fem minuter tillät hon mig klappa henne. Idag när jag gick in till henne var hon lite bättre men fortfarande sur dock lugnade hon ner sig till sist så jag kunde plocka upp henne och ta med henne till vardagsrummet. I vardagsrummet blir hon glad och börjar buffa på mig. Dock har jag märkt att hon blir skit sur så fort jag klappar Diva, direkt när hon ser att jag är i Divas bur och grejer springer Daisy mot mig i sin Hage och morrar samt stampar mot mig.

Jag älskar henne och Diva lika mycket men jag kan ju inte vara med Daisy hela tiden utan Diva behöver också sällskap men det förstår ju inte Diasy. Jag blev så ledsen över att Daisy gjorde som hon gjorde igår att jag grinade (kalla mig mesig).

Varför håller hon på så?
Vill hon ha mig för sig själv och ser Diva som en rival lr?
Har jag en svartsjuk tös?

(Hon gör inte så när jag är med Måsis utan enbart när jag är med Diva)

aliciia
0

hon är nog svartsjuk ^^

teddykaniner
0

Hon är nog svartsjuk för att hon ser att du också är med Diva,mer än med henne,det är du kanske  inte alls,men en kanin vet inte så mycket om sådant,hänt samma ska för mej,hade en teddydvv,sen nån månad efter hade jag köpte en dubbelmanad kanin,som jag hade tillsammans,då jag senare började ha dem tillsammans hela tiden,då dom fick vara lös i rummet så sprang teddydvärgväduren under sängen,satt där tills jag lag dem i buren,där gjorde hon likadant.Jag särde på dom,nu är hon inte lika "svartsjuk" på henne.

Med vänlig hälsning,
Jenny

WingsofDestiny
0

#2 Jo men Diva bor inte med Daisy längre inte efter att Daisy anföll Diva när jag stog och klappade henne. Daisy är en extremt svartsjuk kanin antar jag.

Någon som har tips? på hur jag kan lugna Daisys svartsjuka mer än att hålla på med henne?

Hon hatar ju att se Diva i kaninrummet men tyvärr måste Diva stå där inne.