Vattenautomat av petflaska?
Tycxker en smart ide är som Thumper KG gjort med petflaskor. Gå in på deras hemsida och kolla på kaingården där kan du se hur man kan göra.
http://www.thumper.se/index.html
(reklam för dem där men det är en smart ide)
Det har jag, oftast en ½ litersflaska eftersom det räcker länge..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Fungerar med en kork till ev vanlig kanin vattenflaska om den sitter fast i gallret. Dem korkarna har två skåror och en petflaska passar över den ena skåran man måste bara tänka på att ta bort den på rätt sätt vid byte av vatten, annars får man östersjön i kaninburen.

Det är en sån här: bildlänk
Finns hos Högberga AB

Nej, det är en liten skål/kopp som inte kaninerna ens kan gnaga sönder
#7 Hårt plast då lr?
Måsis har en benägenhet att gnaga sönder allt.

#8: Nja, får mig att tänka på "Backelit", men det är det inte heller, men nåt ditåt.
Råkade bryta "flärpen" som håller flaskan 1cm över botten i koppen, och den såg ut som om den var gjuten.
#9 ok, om den är nästintill lika hård som bakelit så borde inte Måsis kunna bita sönder den. Har länge tänkt på att skaffa en sådan.

#10: Den är HÅRDARE än bakelit!!
#11 Utmärkt. Inget mer söndertuggande för hans del.

#12: Nu kapar vi tråden lite, men måste också tipsa dig om..
jag köpte "rostfria" skålar där också när jag ändå var igång, säger bara en sak SUPER(inga sönderbitna, lätta att rengöra då de har "klickfäste".
#13 Mina kaniner använder keramikskålar till sin pellets så dem biter dem inte sönder däremot har Diva en benägenhet att kissa i skålen eftersom hon än inte är rumsren så jag skulle gärna behöva få upp skålarna en bit för henne men hon är ju så liten så jag vet inte om hon skulle nå dem då.

#14: Sätt in en "toalåda" till henne då för böveln, hon är ju pottränad då, hon använder bara "fel" potta!!
#15 Hon har en toalåda men den använder hon som sovplats, har försökt uppmuntra henne till att gå på den men icke, den tycker hon man ska sova i och hur hon luckas kissa i skålen vetitusan med tanke på hur gröv den skålen är. Hennes tidigare ägare hade ju ingen "potta" till henne och knappt någon bur så nu kivas jag med henne.

#16: Aha, sätt in en "bolåda" då istället, den frestelsen kan hon inte motstå, jag lovar…eller sätt den utanför där som finns plats.
#17 Ska testa det men hon lär väll envisas med att börja kissa i bolådan istället hon har liksom anförtrott sig till sin toalåda. Hon är lite konstig.
Nu har ni kommit ifrån tråden ;)
/Emma, Medarbetare.
- Mvh Emma
#19 medvetna om det, vi snodde den lite.