Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1596 ggr
aliciia
0

täcken/skor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tycker denna är häftig, undra vad den ska se ut som, ;o

dvs. är det till hund, men ens ån till kaninen skulle inte sitta fel ;P

jo, kan kaniner ta typ hundskor, om det är kanske grusigt eller så, skulle vara häftigt ;)

eftersom det va copyright, kan ja väll visa länk lr :) ?

http://www.lechien.se/ProduktDetalj.aspx?productID=767&sc=

aliciia
0
Taci
0

Andra länken funkar inte..

Jag förstår inte varför kaninen skulle ha skor? ^^

BlackTear
0

Nej.. usch.

MarHai
0

Skulle aldrig kunna utsätta min kanin för detta.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

WingsofDestiny
0

Dem skulle inte kunna gå med skor på och förmodligen skulle det förstöra deras höftleder.

Hatasallad
0

Jag säger bara det, stackars djur som måste utsättas för sånt :(

[chriistina]
0

Ska man klä djur ska man göra det för att hjälpa djuren. ex täcken till hästar och hundar.
Men skor skulle jag aldrig sätta på varken hundar, kaniner, katter  eller andra djur.

PaaatyPalm
0

njä, det är nog ingen bra idé , skulle inte utan tvingning sätta på skor, däremot har jag funderat på skor till min hund då han apselut vägrar gå ut i vatten, han hatar vatten seriöst :P .

Så där han jag funderat på det o tästa faktist.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

WingsofDestiny
0

#8 tänk på att hundar helst inte ska gå i skor under längre tid eller i längre sträckor då det förstör höftleder, trampdynor och orsakar skavsår.

PaaatyPalm
0

#9 jaja, det är klart, men bara ut utanför dörren så han kissar :P ,

20 årig djurgalen moder* 

Naaathaaa
0

Aldrig livet att jag hade satt på någon av mina kaniner det.

Sashhi
0

Aldrig i hela mitt liv att jag skulle sätta på min kanin, varken skor ELLER täcke. Usch,n ej. Tkr redan så synd om hunder som har det, om dom nu inte fryser lr nått.

Not your mom, not your milk.

iggiWiggiPiggi
0

att klä på kaniner är djurplågeri…..

Clariiz
0

Jag tycker inte man ska klä djur om de inte behöver det.

Våran ena hund har kläder efter han badat/vart ute i regn eller om han nyss blivit klippt och det är kallt ute eftersom han fryser något förskärligt annars. (dock inte ofta han har det)

Sedan syr jag nu ett litet täcke till Rutan i skolan, men det är bara för att hon ska kunna vara ute trots att de regnar, det kan hon inte nu.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PaaatyPalm
0

#8 menade jag när det regnar :P ,

20 årig djurgalen moder* 

[Niike]
0

Jag avskyr djurkläder!!

Helt OK då det hjälper djuret, t ex skyddar mot snö/regn/vind osv, men inte bara för att det är sött.
Stackars djur som tvingas ha på sig sånt, t ex kändisar brukar ju klä sina djur i allt möjligt!

WingsofDestiny
0

nakenhundar är förståeligt att dem använder kläder likaså mindre hundar så som papilon och chiuaua då dem har tunnare pälslager än dem större hundarna. Skor däremot gör att en hunds trampdynor spricker och börjar blöda, dem får skavsår och höftledsdysplasi och armbågsdysplasi dvs höftfel och armpågsfel och bara ett höftfel på en hund kostar 35 000 att operera ifall den inte är försäkrad och en sådan operation tar lång tid och det är 50% chans att hunden blir frisk igen eller så blir den värre.

Samma sak skulle hända med kaniner som använder skot, höfterna och skelletet i sig skulle inte kunna klara av det och det skulle sluta med att kaninen måste avlivas.

Mickis1994
0

säger som #16

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Issis
0

Jag tror inte att en kanin inte kan gå i grus utan skor…

Ett djur behöver bara någon klädsel ifall det gäller skydd mot vind eller regn. Jag skulle kunna tänka mig ha ett tunt täcke till mina kaniner så att jag kan gå ut med dem även om det regnar.

Att du skulle ha skor på din kanin för att det är häftigt låter ju inte klokt ju xP Inget illa menat då förstås :)

Vill man inte att kaninen ska bli blöt eller smutsig om tassarna får man helt enkelt låta bli att ta ut dem just då.

aliciia
0

asså jag va bara flumm XD

bara täcken är lite seriöst :P

säkrast att låsa denna tråd kanske :P

aliciia
0

va lxm nyvaken å allt XD