Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 416 ggr
Lippo
0

Första tävlingen :)

Hej allesammans!

Har anmält Tiffany till en hopptävling som är imorgon. Han har inte hoppat på ett tag så hoppas att han inte har glömt hur man gör bara x) Själv känner jag mig lite nervös för jag gillar inte när många personer tittar på mig när jag gör något. Men det är ju Tiffy som ska sköta det mesta om man säger så. Det blir hans och min första tävling i skhrf? :D Hoppas att det blir någolunda fint väder! :)

Kände bara för att skriva av mig lite :)

[Stampelina]
0

Lycka till!

Lippo
0

Tack! :D

[Niike]
0

Vad roligt! Hoppas allt går bra! Klart det är lite nervöst, det skulle jag också vara kan jag lova:)
Lycka till!

WingsofDestiny
0

Lycka till. Du kan ju mjuka upp honom med träning innan du ska dit för att försäkra sig om att han inte glömt =D

Lippo
0

#3: Ja det ska bli super roligt :D Har bara hängt på och kollat när andra har tävlat men nu ska jag ju göra det själv också :) Tack!
#4: Tack! Okej, menar du att han kan hoppa något lätt hinder innan? :)

WingsofDestiny
0

#5 det bestämmer du nog själv så länge det inte tråkar ut honom för då är risken att han inte kommer hoppa alls på tävlingen men några hinder för att se att han än är i form borde inte vara några problem =)

Vet att Måsis lätt blir uttråkad om man håller på för länge =D

Lippo
0

#6: Oki, jag ska nog träna honom en stund innnan vi åker då :D

Romana_12
0

Lycka till gumms! :D<3

ciss
0

#7: Man hoppar ju fram innan man startar ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lippo
0

#8: Taack :D Fett tråkigt att inte du kunde komma :( <3 Men nästa gång! ;D
#9: Justja, räcker det att bara hoppa på framhoppningen? :)

ciss
0

#10: Det är väl individuellt. Vissa kaniner behöver hoppa fram massor innan de kommer igång, medans andra bara behöver ta ett par skutt.

Jag låter alltid mina kaniner skutta omkring en stund innan start, kelar med dem, gosar lite så att de hinner lugna sig lite och ta sig en titt på stället utanför transportburen.

Sedan hoppar jag några gånger, oftast bara ett par skutt. En kanin som jag tävlar då och då, Balder, behöver få göra sig av med energin rejält innan han startar. Han är inte stressad eller tittig utan han har bara massa energi, och om han inte har fått utlopp för en del av den så går det lite för fort inne på banan. Och som sagt, vissa kaniner däremot behöver bara ta två-tre skutt över ett litet hinder innan dom är redo.

www.frihetenskaniner.se

Lippo
0

#11: Okej, det är lite knepigt eftersom jag inte vet hur Tiffy är riktigt. Vi har mest hoppat med honom på gräsmattan så han är inte så van vid nya miljöer så han kommer väl ha fullt upp att se sig omkring när han väl ska hoppa.

Men då tar jag ut honom i selen när jag kommer och kela lite. Jag startar i den första klassen så hoppas jag är lite längre ner :)

Ellen95
0

Lycka till!:D

Lippo
0

Tack :D

Lippo
0

Det gick inte så jättebra idag. Tiffy ville inte hoppa alls, han satt bara och glodde på hinderna haha :) Men det var kul endå ^^

Mickis1994
0

hihi , men nästan gång går det säkert jättebra :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Niike]
0

Ajdå, så kan det gå;) Får hoppas på bättre tur nästa gång!

ciss
0

Bättre lycka nästa gång :)

www.frihetenskaniner.se