Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 390 ggr
WingsofDestiny
0

Rehabilitera Diva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under all denna tid som min kompis lärt mig hur man skulle rehabilitera en kanin fick jag nytta av det på Diva. Hon var en mycket skygg tjej när hon kom till oss och visade inget tecken på nyfikenhet eller energi förrän idag när jag satte igång och testade en rehabviliteringsövning på henne som gjorde framsteg. Min kille fotograferade varje steg av rehebiliteringen och följande blev resultatet.

1. Började med att bära henne till soffan för att hon skulle få vara på något mjukt då mjuka saker är lugnande för stressiga kaniner.

**
Kommerntera ej förrän jag säger till.**

WingsofDestiny
0

2. Efter att ha låtit henne skutta och undersöka soffan la jag mig ner bredvid henne för att jag skulle hamna i samma höjd som henne vilket då gör att hon inte upplever mig som stor eller som ett hot. Hon fick mod till att lukta på mig.

WingsofDestiny
0

3. Jag placerade sedan Diva på magen, pratade inte med henne eller något utan bara klappa henne och lät henne känna min andning från magen vilket gjorde henne avslappnad.

WingsofDestiny
0

4. Resultetet = Hon fick nyfikenhet och kände sig säker. Hon blev helt plötsligt en energisk tjej. Hela övningen tog cirka 1 timme. I slutet av övningen gick hon fram till mig, jag gav henne en puss på nosen och utan vidare pussade hon tillbaka på munen med sin tunga.

**
Nu får ni kommentera.**

WingsofDestiny
0

Detta är det mod som Diva fick av rehabiliteringen. Ingen feg tjej längre och hon litar nu på mig.

WingsofDestiny
0

Kommer till matte för att gosa.

WingsofDestiny
0

puttis^^

eveluss
0

va bra, det ska jag också prova om jag får en skygg kanin! ;)

Denna kommentar har tagits bort.
emms
0

vad kul att det funkade :D

Emma