OT - Mår skit :'(
Mår skitdåligt! Min bästa kompis har tagit själmord! Usch Usch :(
Hon gjorde det för hom ville inte leva. Bara för att hon hade fått mens :( Hon villa inte leva med det! Nu har jag bara lust att ta självmord :(
Vill bara skriva av mig lite .. .
Vad hemskt :(
Har också tänkt ibland om jag ska ta självmord.
Men det ända är att jag inte vågar ta självmord xD
Orka leva livet ..
geograffitti: lyckades hon verkligen? hur gammal är hon? beklagar sorgen.
#3 Menar du att hon lyckades ta självmord? Jag tror hon typ hängde sig ..
Hon var 15år..
#4 alltså ja, jag undrade om hon lyckades ta livet av sig. många försöker, men misslyckas. vet en kompis vars kompis föräldrar tog livet av sig. båda två. hon såg dom dessutom när hon kom hem från skolan döda, dom hade hängt sig. verkligen tragiskt. hon bor hos sina släktingar nu.
#5 Vet inte riktigt :/
Hon tog dog igår.. SÅ jag vet inte så mycket än.
jag beklagar.
beklagar.

Usch vad sorgligt… Stor kram!

Läskigt :< *krama*
Alltid läskigt när någon dör särskilt om det är självmord eller mord :(
Stackars dig ! ? Hur gammal va hon ?

11# det står på 4#
Beklagar sorgen * kramar *
Du kanse borde gå och prata med en skol kurator eller sykolog (?) Så du får prata :)

Gud va hemskt! Gör inte självmord, tänk på att någon kommer att sakna dig lika mycket som du saknar henne! Snälla gör inte självmord!

Jag beklagar verkligen! Förstår att det borde vara jäääättehemskt. Men det kommer bättre tider. Jag lovar. Det går inte att stötta så bra när man skriver. Men du ska veta att om det är några problem alls som du vill prata om, så är det bara att pma mig. Finns här. Gör ingenting dumt. Du är älskad av många. Tänk hur saknad du skulle bli… Hoppas att du mår bättre snart. <3
Tusentals tröstkramar till dig & ett "Vila i frid" till din vän.
beklagar verkligen<3
- Mvh Emma

Så hon tog självmord för att hon inte ville ha mens?
Beklagar värkligen :( *Tröstkramar*
Beklagar.. * Tröstkramaar *

Beklagar sorgen… 
Tröstkramar till dig!
Tänk på att din vän alltid kommer finnas med dig även fast hon flyttat till andra sidan. Hon kommer leva genom dig och ge dig tröst och värme. Döden kan skilja en kroppsligt från den man älskar eller ens vän. Men innerst inne är det fortfarande detsamma. Kärleken och vänskapen varar så länge man lever. Därför är det viktigt man är stark, även om det känns svårt! Vänskapen mellan dig och din vän kommer alltid finnas kvar, även om din vän kroppsligt inte finns hos dig. Men era själar är istället förenade, så hon kan ändå vara med dig.
R.I.P ….
Beklagar! Kan inte sätta mig in i din situation.. det måste vara jättehemskt. :(
Snälla, ta inte livet av dig själv. Försök leva med sorgen så gott det går. Vi finns ju här om du vill prata… <3
neej, så hemskt :(
*tröstkarmar*
hon kommer alltid vara med díg fast hon är på andra sidan det kan jag lova!
Tog självmord för att hon fick mens? =/
att man ska ta självmord så är det mycket mera bakom än mens. antagligen?
Men tråkigt att folk tar självmord.
Även jag har försökt med det några gånger, och skadat mig själv en hel del.

*kram*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Gud vad hemskt:'( beklagar.
beklagar verkligen… tröstkramar från mig.
lycka till och försök leva,

Ush så hemskt :S
Beklagar verkligen <333
*tröstkram*
usch vad sorgligt! :( beklagar verkligen! *kram*
Beklagar. Kanske prata med en skolkurator?

Det är hemskt när någon nära begår självmord, sånt slöseri!
Beklagar sorgen djupt! *kramar*
Men gud, jag börjar gråta nu :(
*tröstkram*
nä gud så hemskt:'( Ta inte ditt liv snälla du!!!<3 *tröstkramar*

Neej vad hemskt :(
Beklagar, * Många tröstkramar *
Förstår att du måste vara riktigt ledsen.. :/
Personligen ser jag inte självmord som något hemskt. Visst är det tragiskt och synd om dem som blir kvar, men jag tror att personen som begår självmord inte.. ångrar sig eller hur man ska säga? Har själv varit ganska nära döden och jag vet inte om jag bara inte kunde tänka klart eller om jag bara inte brydde mig. Men man är faktiskt inte så rädd som man tror att man ska vara.
Ja dom som tar självmord vill det oftas..

Vad hemskt!!!!! Beklagar!:'(

Nej vad hemskt:'( Beklagar *tröstkramar<3*

Vad tråkigt:(
Saknar henne JÄTTE mycket! Vi gjorde allt ihop <33 Är hos hennes grav varje dag <3 Hon skrev ett brev som det står massor på. Kan skriva dte sen här,

Gud så hemskt! Beklagar :( *tröstkramar*

Skit, vad hemskt..
Känner också ibland som om jag skulle ta en kniv och, och.. ja, ni förstår..

Beklagar,verkligen. :(
Ta inte självmord,ni skulle bli saknade.!
Är du säker på att det var den enda anledningen? Låter lite mysko. Beklagar verkligen sorgen! :'(
Om du tar självmord, då tar alla andra självmord för att de saknar dig. Beklagar sorgen. (Konstigt att tänka på att det är flera här inne som har försökt ta sitt liv ) :/
#41 Så tänker jag också ibland…

Jag har försökt att ta livet av mig förut.
Men, men… Synd om din kompis, och dig…
Beklagar*tröstkramar*
stakars dig :( *enmiljontröstkramar*
Emma

usch! Stackars dej! och stackars din kompis..

beklagar

Usch:'( Beklagar.
*tröstkramar*
Herregud! Vad hemskt! :''o
Jag beklagar verkligen! :'''(
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nä ush vad hemskt , jag beklagar verkligen , vet vad jag skulle ta mig till om nån av mina Bästisar (2) dog :S Men Försök prata med nån du litar på om de så kanske de känns Lite Bättre , Tycker synd om dej <3 Men du klarar dej igenom det här , Du måste bara tro
Uch va hemskt. hoppas att du får mkt stöd IRL och så <3

åå nej!! Gud så hemskt!!
Skickar över 10 000 tröst kramar till dig <3
nej men herre gud vad hemskt!! :S Har själv varit med om nått sånt hemskt. men det var min bsätis pappa.. han sköt sig mitt framför ögonen på oss. vi var bara 10 år gamla då.. :/ tröst kramar till dig och vad du n gör. Behåll dig i livet!
jag har också försökt att ta självmord några gånger en gång lyckades jag nästan men hejdade mig i sista stund :/

Beklagar verkligen! Jag sitter här o läser och kan inte fatta hur ni som är 11, 12 år ens tänker tanken på att ta självmord….jag blir djupt rörd
! Tänk på era föräldrar ovh alla vänner som jag HOPPAS innerligt att ni har. Mår ni inte bra av någon anledning MÅSTE ni gå och prata med någon så fort som möjligt !!! Kuratorn på skolorna brukar va bra. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer från dessa hemska tankar ! PRATA PRATA med någon som ni litar på eller gå till kuratorn på er skola.
Tusen miljoner kramar !
En hel del som pratar om att ta självmord och försöker ta självmord försöker bara få uppmärksamhet (oftast, och jag tycker det är väldigt dåligt vis att söka uppmärksamhet genom att prata om att ta själmord och sånt och självömka sig *blä för sånt*) eller så är det verkligen ett rop på hjälp. Eller så vill man helt enkelt inte leva längre. Kan nämna att tänka så och försöka. Och skada sig och sånt. Det hjälper verkligen inte i längden. Om ni vill må bra. Ta itu med det nu genast! Inte sen. Om ni vill ha hjälp. BE om hjälp! Det finns hjälp att få i dagens samhälle!
Om ni VERKLIGEN mår så dåliga verkligen plågas med livet och då menar jag om ni verkligen har stora problem och inte vill kämpa utan vill dö bara. Så ta era liv då. Ingen som stoppar er. (vet att det låter dumt, men men. det är varjes persons eget val, tråkigt att de runt om en kommer må dåligt med det)) Men om ni vill leva. Och vill se ett lyckligt liv och må bra. Så sök hjälp! Och ta itu med det. Att skada sig, och tänka på att ta självmord och sånt. Man kommer ingen vart på det! Utan mår bara dåligare. Vill du hitta till lyckan och må bra. Så som sagt, fixa det då. Skjut inte upp det. Utan börja med det genast. Det är allafall min egen erfarenhet.

Skulle aldrig kunna göra det. Skulle sakna min mamma och mina kaniner alldeles för mke <33
ingen som vet väll hur nästa liv är. Skulle man änns minnas folk ur detta liv?
ingen som vet överhuvudtaget hur nästa liv är ^^ antagligen ^^

#61 Det är nåt jag skulle vilja veta.

Jag vet några stycken som vill ta självmord, Jag hjälpte min kompis en gång… Hon Var så arg och ledsen, hon hade varit det i eeeeviiiigheeeteeeer. Jag hjälpe henne och pratade lääänge med henne. Nu är hon på andra tankar…..
Jag har själv tänk ta självmord väldigt många gånger, men iatället så bästemmer jag mej för att låsa in mej eller sticka till mormor. Hon har hööört myyycket tråkigheter från mej =)
#56 Uuuuch, att vara med om något sånt, usch bläää, Jag vet inte hur jag skulle reagera. Men det var verkligen oansvarit av hennes pappa att skjuta sej, Tänker på de att om man veeerkligen vill/behöver ta självmord så skjuter man väll sej ändå inte framför sitt barn och hennes kompis! Asså herre gud! Oansvarit!!!!!!
Men alla ni som tänker ta självmord ( som många andra sagt ) Gör det intee! Ni kommer bli enormt saknade <3

beklagar.
Jag tycker verkligen inte att du också ska ta självmord!
#63 O.o Jag trodde först du hjälpt kompisen ta självmord!! :o Men sen förstod jag att du hjälpte henne ur de tankarna istället ;) Du är en bra människa! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag beklagar! :( *kram*
Men jag fattar fortfarande inte varför hon tog livet av sig bara för att hon hade mens, .. :/

#66 inte jag hlr, visst kan det vara jobbigt…. men ändå :/ Tragiskt… (Gammal tråd kanske) :P
jaa, de som tar självmord tänker typ aldrig på alla släktingar och vänner som de lämnar.. På hur ledsna och dåligt de kommer att må, så ni som tänker ta självmord tycker jag borde tänka efter lite.. Beklagar verkligen sorgen! hoppas tiden läker lite av såren. <3

Beklagar :( <3
Jag tycker det är själviskt att tänka så som släkting, närstående… Visst, närstående blir sårad. Men den person som tänker på självmord är den som mår dåligt. den som verkligen är seriös med självmord är de som verkligen mår skit, verkligen är i helvete och mår… ja . svårt att förklara med ord. (vet inte om du kan föreställa dig att verkligen må dåligt eller om du själv har mått skit. och vart i helvete). Ska den personen behöva lida igenom livet pga släktingar och vännerna är själviska och vill ha den personen kvar i livet?
När man är i helvete och mår skit så kan man inte tänka på andras mående & lycka. Och när man mår så dåligt som man gör så vill man hitta snabba och enkla lösningar på att må bra igen. Oftast har man ingen kraft eller ork. Och då blir lättaste lösningen självmord. (som är också varjes människas beslut.).
Jag själv skulle inte vilja lida för någon annans skull. Men nu så har jag lyckads tagit ur mitt helvete. Och kämpar hårt fortfarande. Och jag valde att jag ville leva, har drömmar jag vill ska uppfyllas, mm. Jag ser en framtid som jag drömmer om att leva mig igenom. Har verkligen kämpat hårt för detta! Men sjukdommar kan också ställa till med att man mår dåligt bland annat. Hade pcos och det ställde till med en hel del, plus andra saker. Och jag fixade det så att det vart bra igen.
De som säger liknande som du skriver låter som att du inte vart riktigt nere i helvete. Och har inte erfarenhet eller vet hur det känns. Men ja, jag kan ju ha fel på det. Men låter så i ditt inlägg tycker jag.
Men… Den/du som mår dåligt. Sök hjälp! Men det största jobben läre du själv göra. Ge inte upp!! KÄMPA! Ha vilja, drömmar, mål och jobba för det… OM du har problem i ditt liv, lös det. Att skjuta upp hjälper inget. Gör det nu och inte sen!! Se positivt i livet och putta undan de negativa tankarna, börja med det nu redan. Om du har dåligt självförtroende börja och säg till dig själv att du ser bra ut i spegeln. osv osv. Hitta lösningar och se positivt. Som sagt, putta undan negativa tankar så fort du kan. Det är endast du som kan få dig själv att må bra. Visst, sök stöttningar hos vänner, familj och släkt. Men det är din vilja, ditt kämpande och liv.
Jag själv har verkligen verkligen vart nere i helvete. Men har nu mått bra i nästan snart ett år. eftersom jag hade löst en del del utav mina problem., och började ha mål igenom livet, saker jag vill göra och jobba mig till, skaffade vänner, började hålla på med det jag tyckte om osv. Viktigaste är att tänka framåt. och inte negativt och surt på allt. Se det bra i livet. Jag har fortfarande en del saker jag behöver jobba med med mig själv så att jag kan må ännu bättre.
Men jag säger det. Kämpa på om man vill må bra och leva. Och känna på lycka.
Beklagar…

Usch vad hemskt :( em sa till dig att hon var död och vem fick reda på att hon var död? stora bamse kramar