OT - korkade tjuvar!
Alltså, jag undrar vad vi har för tjuvar. De är ju rätt korkadade O.o
Inatt stal de bilen, en gammal rostig golf med körövningsskylt på. Det fanns bara några lite diesel på bilen, så jag tror de inte har kommit så långt. Alltså, borde de inte ha kollat först hur mycket diesel det var på bilen innan de körde iväg den?
Sen hade de försökt ta en radio i våran volvo, men de vågade inte (mesar ;D). Hade jag varit en tjuv så hade jag gått in i huset och snott en massa prylar eller verkstaden. Men… alla kan ju inte vara begåvade ^^
Läskig med tjuvar tycker jag..! Det är väl tur att dom inte lyckades så bra :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#1 Vi misstänker några. Men det är ju bara misstankar ^^ Fan att man inte var vaken när de kom xD
Låter som puckona här.
Var 2 rånare som skulle råna posten här.
Men posten hade inte öppnat (var låst överallt), så de kunde inte göra någonting. =P
Posten ligger så centralt det bara går, så de kan ju inte direkt bryta sig in.

#3 Hahaha, det låter inte som Jönssonligan direkt ;D

Så om någon ser en vit golf med regnr. ODZ 995. Ring till polisen eller skicka ett pm eller gb till mig :P
Jag fick mitt godis snott en gång när jag var mindre när vi hade haft inbrott i bilen =) antagligen av en heroinist
Haha, smarta tjuvar :P Tycker tjuvar är jätteläskiga!
Hahaha ; )

Vår bil blev stulen en gång , fast sen hittade vi den typ 100m från platsen vi stält den på. Vi hade cd-spelare o allt i den, men de tog bara mina Pingis grejer & min lillasyssters barnstol. Ricktigt ducktigt om ni frågar mej ^^ .
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
I våran sommarstuga, som ligger i princip mitt i skogen, har det varit inbrott 2 ggr.
Polisen misstänkte att det troligen var knarkare.
Sista gången stal de en kristallskål som var full med godis.
Men tror ni de tog med godiset också?
Nejdå, de välte ut godiset och tog skålen. =P
Haha xD Har varit tjuvar här nere o vänt, för när dom kom öppnade mamma precis dörren för o släppa ut katten^^
Vi vet att det var tjuvar, för det var samma bil som pappa några dagar senare lyckades förfölja och hjälpa polisen att stoppa då de hade gjort inbrott en bit ifrån oss.
Mormor har haft inbrott i sin sommarstuga och där tog tjuvarna några grenar mormor hade plockat in och gjort lite fina xD Fast dom tog massa andra saker också, kaffebryggare, kristallkrona mm. Och tre hemmagjorda, jättefula plastvaser *asg* helt sjuka! Jag tror faktiskt hon fick tillbaka allt dock :)

Bilen är återfunnen nu ;D

#13: Tur :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Pojkvännens familj bor lite "halvöde" och har en uppfart som enbart leder till deras hus.
En sen kväll kom en oidentifierad bil (de kände inte igen den) körandes på uppfarten.
Så fort strålkastarna nuddade och lyste upp vardagsrumsfönstret vände bilen och försvann så fort det bara gick.
Sedan dess har bilen inte setts till igen. =P
Skulle jag iofs också göra om jag som inbrottjuv såg två fullvuxa rottweilers sitta i fönstret. =P
Dessa två är snällheten själva, men det visste som tur var inte tjuvarna. ;)

Läskigt…
För ungefär 5 år sen när jag arbetade i en butik så skulle jag gå upp till parkeringen där min bil stod för att åka hem när jag avslutat mitt skift.
Men bilen var helt borta! Jag var helt chockad och stod å stirrade på den helt tomma parkeringen och undrade om jag blivit galen, jag ställde ju bilen där! … Eller gjorde jag inte det?
Jo det hade jag visst gjort. Jag ringde min pappa och han kom och hämtade mig, och så åkte vi iväg till polisstationen och anmälde bilen stulen.
Ett par veckor senar ringde polisen och sa att De hittat vår bil i Johanneshov i Stockholm 7 mil ifrån oss. Bilen var helt förstörd inuti. Inte nog med att De stal vår bil, De var tvungna att kvadda den också! All klädsel var sönderskuren och enormt skitig, och bilen var full av gamla matrester och skräp, verkade som om någon eller några bott i den… Hatthyllan hade de slängt ut och stereon, högtalarna och cd-skivorna hade de snott.
Vi fick lov att lämna in bilen på rekond för att den skulle bli som förut, men även fast den var fixad sen kändes det väldigt olustigt att köra den, obehagligt, man visste ju inte riktigt vad de gjort i vår bil…
Vi hade den bara ett kort tag sen sålde vi den för 1000 kr till en stallkompis bara för att bli av med den. Kändes liksom inte shysst att ta mer betalt för den eftersom den aldrig blev rktigt som den varit.
Men så vitt jag vet så rullar den fortfarande runt här i våra trakter och hon är ju nöjd med den!
Som tjuvarna gjorde här då. Gjorde inbrott på statoil och stal 4 paket cigaretter när kassa skåpet inte ens var låst. Då är man dum…

#19: bor du i skillingaryd?för här har dom oxå gjort inbrott på statoil eller typ " rån" kan man väll säga :/ Läskigt med tjuvar.
#20 nej, jag bor i Umeå =D