Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 5985 ggr
Klasselover
2

Sätta ihop kompostnät

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite om hur ni fixar era kompostnätshagar ;)
* Hur ni sätter ihop kompostnäten? Med sånna här spiraler som man får på köpet?
* Hur många kompostnät har ni till eran Hage?
* Var köper ni kompostnät, pris?
* Sätter ni fast hagen i marken, med vad isf?

Jag sätter ihop mina med små karbinhakar, men det är så j*kla dyrt :S Nån som har nått tips? var man kan köpa billiga karbinhakar? Köper på biltema, 6kr styck, använder 2 karbinhakar/nät :S Jag har 10 kompostnät, ska köpa 8 till nästa vecka, köper på Biltema. Har tältpinnar i backen eftersom Bounty lyfter dom annars.. Har mina på höjden, därför har jag så många (har jag dom på andra hållet hoppar Bounty över).

På bilden ser ni i bakrunden hur jag fäster mina nät ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zvintos
0

Jag har 16st kompostgaller som alla sitter ihop till en och samma Hage.
Ska köpa fler i sommar är det tänkt.
Köper de på jula, 4st för 79kr.
Gallrena sätts ihop med buntband (eller stripes, som de även kan kallas).
Finns jättebilligt på de flesta byggvaruhandlar.
På jula finns de verkligen billigt!
Bla en burk med 600st buntband för 49kr.
Superbra och sitter som berget. =)
Ingen av mina har iaf kunnat, eller ens försökt, gnaga sönder dem.

Har inte mina galler fastsatt i marken, då ingen av mina försöker sig på att rymma överhuvudtaget.
De är så nöjda att få vara i hagen.
Har ganska minimalt med rovdjur dessutom (varken rovfåglar eller katter).
Sen har vi alltid uppsikt över de, när de springer i hagen. =)

Klasselover
0

#1 - Har haft buntband ^^ Visserligen bet han aldrig sönder, men man måste ju klippa bort dom varje gång man ska göra hagen mindre/större ;) Men ska prova igen, nu behöver jag inte dela hagen eftersom jag bara har en kanin :) Och karbinhakar till öppningen ;) Tack för tipsen, hade helt glömt bort det! ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

nana_staar
0

Jag har bara 8 kompostgaller, men ska köpa fler. Jag sätter ihop mina med "kattstrypare" tror att det heter buntband egentligen, men är inte säker. Köpte mina på Citygross för 85 kr.

[Niike]
0

* Jag använder buntband, funkar super! :) Gallrerna sitter ihop superbra.
* Jag har 12 nät.
* Köpte mina på Cheapy, men har glömt bort vad de kostade. Men strax under hundralappen/4 st, tror jag.
* Nix. Men jag lägger lite stora stenar runt om så att Alpha inte ska kunna putta iväg gallret x)

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 - Min smarting har lyckats få bort 2kg tegelstenar som låg genom gallret :S

[Niike]
0

#5 Duktigt x)

Klasselover
0

#6 - Japp x'D Han kör på viljan ;)

Moonstrike
0

Har 32 galler som används till kaninerna, men det är staket, burar mm som gör hagarna större^^ :) Använder både spiraler, plastpluppar, snöre o ståltråd.. beroende på vad som var närmast när jag satte fast det :P Kommer väl från lite olika ställen, men bl.a Granngården (4 st + spiraler 99kr). Dom sitter inte fast i marken, fast en del har sjunkit ned o en del sitter fast i burar :)

Naaathaaa
0

* Jag sätter ihop mina kompostgller med buntband vilket fungerar jättebra och går snabbt,
* Vet inte riktigt hur många galler jag har men fler än 20 i alla fall.
* Jag köpte en del på utförsäljningen på jula, 50 kr. Sen har jag köpt på Granngården/ lantmännen för 110 kr.
* Och nej jag sätter inte fast dem i marken ;)

Klasselover
0

#8 - Plastpluppar? Bild? :)

MarHai
0

Sätter ihop med kattstrypare eller med spiralerna som följer med.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

WingsofDestiny
0

jag har 4 stycken och använder spiralerna. Köper dem på Jula för 79 kr för 4 stycken.

Klasselover
0

Jag tkr att spiralerna åker ner (snurrar neråt så dom hamnar längst ner), så det funkar inte för mig :/

Myrra
0

Jag använder ståltråd,funkar superbra!

Jag flyttar inte runt gallerburen utan den står fast på samma ställe jämt!

Klasselover
0

#14 - Men ståltråd är ju vasst (precis som spiralerna) så när man fäster längre ner kan ju kaninerna skada sig.. Men om du inte flyttar runt, blir det inte nertrampat och uppätet då?

[Catteklina]
0

Jag har 12 stycken och sätter ihop dom med stramband.
Köpte dom på Ö&B för 99,-/4st

Klasselover
0

Kan ju tillägga att jag köper mina på Jula eller Biltema (samma pris) för 79:-/4 st..

Jojsan
0

Använder spiralerna för att sätta ihop gallret. På något ställe har jag något annat men vet inte vad det heter x)

Jag har totalt 24 galler tror jag..

Har köpt på Jula bl.a. där kostade det 79:-/4st.

Nej har inte gjort det än iaf. Eller ja nu sitter hagen fast eftersom det är snö. Men kommer nog ha tältpinnar och sätta fast det med till sommarn.