Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1026 ggr
Jojsan
0

Kan ha som "dagbur"?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Hage i ladan vid kaninernas burar. Gjord av kompostgaller (se bild). Tror ni jag kan lämna en kanin där på dagarna? Cassie isåfall. Så att det blir som en stor "dagbur". Lägger självklart ner toalådan, vatten, mat, hö osv dit då.

Jag tror knappast hon kan hoppa ut.. Hon är inte den "snabba" typen :P

Det finns ju fler som har som boxar åt sina kaniner, hur höga är väggarna där? 

På bilden ser man det ända stället där hon skulle kunna hoppa ut.. Men som sagt så tror jag inte hon skulle göra det.. 

Så.. vad tror ni? 

Tog den där bilden för flera månader sen, det ser inte ut riktigt så numera..

Lippo
0

Tror inte det är några problem. Men hon kan inte klättra över då? :P Cassie <3

Em--ma
0

Tror det går bra.. Om det va i ladan. Se till bara att  inte Rävar,fåglar m.m kommer in ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Niike]
0

Det går nog alldeles utmärkt! Niike är inte heller den "snabba" typen, man kan inte tro att han kan hoppa så högt. Men det har han klarat, dock hade han nog mer sats. Cassie får ju inte så långt att ta fart ifrån =P

Mina boxväggar är typ 120cm eller något sånt tror jag, om det är såna "boxar" du menar? (:

jees94
0

har så till Nisse fast större, där är han när jag är i skolan, men han har tillgång att hoppa in i buren ochså :P

hittade en suddig bild, men har större nu :P

Jojsan
0

#1 nja, det tror jag inte hon skulle klara ;) hihi :)

#2 jo det är i en lada så stora fåglar kommer inte in men det har varit typ småfåglar där fast de kom nog in genom dörren då den var öppen..

#3 ja, jag tänkte det, det är ju inte så mycket att sats ifrån ^^ Är väggarna 120cm höga? :O

#4 Vad fint, jag kan inte ha så att hon kan gå in och ut som hon vill… rampen som jag har byggt är inte så stabil om man säger så.. x)

emmsaaan
0

Uzza klarar att hoppa över kompostgaller som en barnlek. Kan du inte hänga över något nät eller något då? :)

jees94
0

jag har fågelnät över också, men inte på bilden, det funkar jättebra :D

Jojsan
0

#6 även om du har kompostgallrena på höjden?

#7 fågelnät..?

jees94
0

det är ett vanligt nät typ!

Jojsan
0

#9 ok ..

Lans
0

Jarå. Jag har ju mina kaniner i garaget å där har jag gjort en Hage med kompostgaller som jag hela tiden har ngn kanin i. Fungerar jätte bra (:   

Enda problemet är när man har Ava där och hittar henne på eller i hölådan som står där inne (ca 1m hög).haha,,,fast kompostgallret har dom aldrig tagit sig över (: (har dom åt det hållet som blir högst).

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Niike]
0

#5 Yes, typ :) Alltså till mina burar = "boxarna".

emmsaaan
0

#8 Det vet jag inte. Men hon är envis så hon skulle nog klara det så småningom.

Jojsan
0

#11 låter bra! 

#12 ok, tyckte det lät högt. Men högt är ju bra ;)

#13 ok.

Jag tror jag kommer börja ha så. Fast jag börjar nog med att ha henne där utan uppsikt men då jag är hemma. Inte då jag är i skolan t.ex. Senare kanske hon får vara där hela dagarna :)

[Niike]
0

#14 Mjaoo, fast det är liksom inte så högt egentligen. haha! Eftersom burarna är golvfasta står man ju upp och då blir det inte så högt.. :P

Jojsan
0

#15 nej, det förståss ^^

Klasselover
0

Bounty biter i kompostgaller och lyfter det, och kryper under ^^ Fast det duger att klättra över, välta det eller hoppa över, men roligast att krypa under!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jojsan
0

#17 Lyfta och krypa under tror jag Channie kan göra, men inte Cassie. Jag tror att kompostgallrena är för tunga för Cassie + att det hänger mattor på vissa ställen på gallret som gör det tyngre..

Jojsan
0

Kanske inte nödvändigt att veta men jag räknade i alla fall ut att hagen är ca 3,7 kvadratmeter.. :)

Jojsan
0

Har nu haft så ett tag att när jag kommer hem från skolan (vid ungefär 16.00 tiden) så tar jag ner henne så hon får skutta där i hagen. Sen när jag går och säger godnatt åt dem så tar jag upp henne (ungefär vid 20.00 tiden).
Om jag slutar tidigare någon dag får hon komma ut då ^^

Hon trivs utmärkt! hon tycker det är superkul att kunna skutta så mycket :)