Äntligen är hon här!
Äntligen, äntligen, äntligen har jag hämtat min lilla dvv-hona! :) jag sov nästan ingenting natten till idag för jag var så spänd och förväntansfull, men tillslut blev det iaf morgon och jag, min mor och min far begav oss i bilen mot kristinehamn. Vi fick åka i ca en timme och vi var lite osäkra på vart vi skulle men tillslut hittade vi fram :P Vi hälsade på uppfödaren sen fick vi följa med in i kaninstallet och titta på alla kaniner och kaninungar uppfödaren hade och det var inte lite! :) Nästan direkt när vi kom in så pekade jag på en liten unge och viskade till pappa att ååå vad fin den var! sedan efter ett tag när vi kollat runt på hermeliner, löwenungar, franska vädur och massa dvv så undrade uppfödaren om jag inte ville träffa min lilla dam, om jag ville! och gissa vad? han tog fram den lilla söta ungen som jag pekat på när vi kom in! jag började nästan gråta av lycka :') hon var så himla fin och sprallig den tjejen, jag höll henne lite och uppfödaren pratade och kollade en extra gång att det verkligen var en tjej sedan fick hon hoppa in i transportburen och jag fick lite hö och lite pellets med mig sedan åkte vi hemåt :) vi var där en bra stund ;P det var så fint och mysigt hos kaninerna där, om jag vill ha en unge till så vet jag vart jag ska ringa! :)
Hon är iaf 8 veckor gammal imorgon och madagaskar manteltecknad :) Här kommer bilder på henne, dock bara dåliga mobilbilder då min syster har digitalkameran :( men det kommer komma massa fler! :D
Jag vet inte riktigt vad hon ska heta så ge gärna massor med förslag!:)
Söt! :)
Hon är madagaskar manteltecknad.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tiara kanske :P
#11 Tack:) ja, hon är det va? jag tänkte det men uppfödaren sa på telefon att hon var brokad :P så jaja, jag trodde ju det men det är kanske inte så lätt att alltid hålla reda på allt :) det var ju meningen att jag skulle ha en brokad hona först, kollade på henne när jag var där, hon är bara 5½ vecka. jag tog denna lilla hona istället då han egentligen skulle ha henne själv men fick en oplanerad kull så han behövde burplatsen så då tog jag henne! :)
just nu sitter hon och tuggar på lite hö, undrar nog vart hon har kommit :) hon är inte rädd av sig men lite sprattlig när man lyfter henne :P
#14#15 aaw, så söta! :) jaa, nina var ju fint :) får se! :P
#12 tiara var sött men jag tror jag vill ha mer "mänskliga namn" :)

Låter som när jag hämtade Myra nästan =) Fast jag fick se henne innan jag såg alla andra kaniner.
SÅ SÖT!
#18 Hihi, tack! :)
putt :P
åhh vad söt :)
Emma
vad kul, och så söt hon är! :)
#21, #22 jaa, jag är så glad :) tack!
SÅ SÖÖÖÖT
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

vilken sötnos. :D
Så söt :)
Hon ser ut som en Milla. x]
Not your mom, not your milk.
Jättesöt! Hon är definitivt en Sigrid! :)
söt :)
hihi, ja visst är hon söt alltid :)
#27 Milla, så sött :) men jag vet inte.. kanske! ;)
#28 Sigrid, haha det är ju helt bra!! ska fundera mera på det :D
Min pappa tyckte Hedwig, vad tror ni om det?:)
(borttaget)
Med vänlig hälsning,
Jenny

#31: Ugglan i Hp heter ju Hedwig, och det är en hona? ;D
#31 varierar mellan olika länder. Själv har jag aldrig stött på killar som heter det, bara tjejer.
- Mvh Emma

Åhh, hon MÅSTE heta Hedwig! Sjukt fint namn :)
#32 jaa, hon gör ju det. älskar hp därför tyckte pappa att det var typ fyndigt :P
#33 coolt, visste bara att tjejer kunde heta det :O :)
#34 tack! :D
#35 hihi, jaa hon ska nog med stor säkerhet heta det, det passar utmärkt på henne!:)

Åh så söt (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#13: "Brokad" och "Manteltecknad" är samma sak.
Som uppfödare säger man brokad, och som kaninägare säger man Mantlad(det låter väl finare)…
Dock har jag märkt numera att "Brokad" säger man om "undermantlade" djur, alltså de som inte går att ställa ut…dessa kallade man för "Blommiga" innan
#38 där har jag lärt mig något nytt :)
Nej, mantlade säger man.
Brokade är (väl?) när kaninen är, som du säger, väldigt undertecknad.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#40: Ja, numera säger man så.
Men Mantlad ÄR samma sak som Brokad, bara ett "modernare" ord…
Genkodsmässigt är det samma sak!