Lugnaste rasen?
Vilken är den lugnaste , gosigaste rasen du aldrig haft problem med? :)

Teddyvädur
#1 Får nog ta och hålla med där faktiskt ;P
Fast även Teddylöwen också!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Dvärgvädur

Teddyvädur.

okeej:, har hört från många att dvver är väldigt lugna. :
Teddydvärgväduren, dvärgväduren är lugn men teddydvärgväduren är fantastisk! En gång teddydvärgvädur alltid teddydvärgvädur!
dvv tycker jag, eftersom jag endast har erfarenhet av dvv och hermelin, och mina hermeliner var helt vilda :P hehe.. så jag tar dvv! :)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Teddydvärgvädur & hermelin fuchs.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Måste nog säga våra korsningar/blandraser då. Helt underbara i temperamentet, lugna och har aldrig varit något problem. Men har ingen aning om vilka raser de har i sig, så jag får väl säga… äsch, svårt det här :P .. men min fd kompis/granne hade en lugn o snäll BJ, som aldrig bråkade/busade vad jag kan minnas. (: Vår hermelinunge var väldigt lugn, gosig och hade inga problem med vare sig vår hundvalp eller hantering av människor. :) Så jag säger hermelin.
Mycket lugnare och så än de dvärgvädurar jag har haft/har. :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Dvv fuchs..
Av alla raser jag har haft så är det Holländarna som är bäst. <3
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Dvärgvädur/Hermelin :)

dvv
dvv. ^^
Läst att Angora ska vara väldigt lugn och en jättebra barnkanin eller första kanin. Aldrig ägt en dock.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

har bara haft dvv & Löwen, där va det såklart dvv :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Dvärgvädur.
Dvv, har bara haft dvv & hermelin, men dvv är helt klart mkt lugnare ! x'D Min hermelin har heelt 'craazy' x]
Not your mom, not your milk.

**Säger Bara Inte Hermelin iallafall, har en hermelin å han är helt tokig :P men snäll : )
**

Hermelin
#16 Det kan jag konfirmera på alla sätt och vis. Angoror är helt underbara, men det är ju egentligen självklart med tanke på vad man avlat fram på. Kaniner som kräver pälsvård, måste alltså också kunna få pälsvård :) *kommer med otroligt "smarta" förklaringar såhär på småtimmarna*
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Teddydvärgvädur, helt klart (;
#9: du har ju aldrig haft en teddydvärgvädur.. :O
Ddv korsning ;)

Dvv fuchs.

Dvv, hanar
Dvv. Fast det är den enda rasen jag har haft förutom Lina då som var korsnin mellan hermelin o fransk vädur
Jag vet inte vad jag ska svara då den snällaste & gosigaste kaninen på alla sätt och vis är en blandras, min Alfred.
Så otroligt social mot de människor han känner å litar på, och gosig å snäll till tusen! <3
Men annars säger jag nog dvv. Även fast dom kan ha ett jäkla humör i tonåren ;)
Har bara haft två, och ingen har varit lugn
kan inte bestämma, alla raser jag haft har varit lugna. Beror nog inte på rasen utan på självaste individen.

Dvägvädur.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Teddydvärgvädur/Angora,kan inte bestämma mej!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Dvv
Kan inte säga nån ras. - har haft en teddydvärgvädur som har varit jätte elak - men har haft/har 1 nu som är snällast :-) Men har även haft en dvärgvädur som har varit hur go som helst. Tror det beror mer på kanin till kanin.
jag har ju bara haft en blandning och en hermelin. men hermelinen var underbar :D fast han blev inte alls gammal :(
Emma
lejonhuvad <333333333
#24 Dock har hon ju träffat Mio & Myran :) Fast jag vet inte hur hon kan tycka om teddyvädurar, eftersom Myran kissade på henne *asg* xD

#37 Inte Myrans fel!!! ciss bar runt på henne i typ 2 timmar xD
Har bara erfarenhet av Dvv, Hermelin korsning och Lejon. Beror nog på hantering i upp växten och kaninen i sig.
Alla 3 har/är snälla på sitt eget sätt ;)
Min dvärgvädurskorsning är världens underbaraste. Även min lejonhuvad/rex. Mina dvärgvädurar jag haft har inte varit lugna alls.
#38 hahahah xD jassåå, du skyller på ciss? ^^
kan tänka mig att angora är lugn..
Medarbetare på Hundar.ifokus