OT - The Sims2 tråden
Ja, jag vet att det finns en the sims2 tråd, men den handlar ju om vilka som har den xD
I denna tråd kan man snacka allt som har The Sims2 att göra, som buggar, fusk eller om man har gjort ett fint hus! Eller vilka expansioner eller prylpaket man har.
Jag har alla expansioner och julpaketet ;P

Jag har alla thesims 2 ^^

#1 Vilken är din favorit? :D Min är nattliv eller djurliv ^^

Djurliv !

Sims är kul, men jag längtar efter the sims 3 ;D
har alla expansioner inklusive den nya, fritid.
Skapar också egna filer inom sims så som kläder, skinn, ögon, hus osv =)
Det ska komma sims 3
då kan man typ gå ut på gatan utan laddningstid och så kan man bara gå in i stan, går lixom inte att förklara men ni får se när det kommer. :)

#6 Jag funderar på att köpa den, men det är ju inte aktuellt förräns nästa år x)
#7 varför köpa när man kan ladda ner =D. Dock kräver ju sims en oerhört stark dator.
Har the sims2 djurliv & nattliv (: Djurliv är helt klart en favorit (; Dock funkar inte mina just nu *cry* . Det blev något fel vid installationen:(
Använder alltid massa fusk ;) Hehe..

#8 Hahaha! Jo, jag har märkt det x)
#9 Alltså, jag är helt beroende av fusk, kan inte sluta att fuska xD

Vad tråkiga ni är! Man ska ju köra legency utan fusk ;D

#11 Jag spelar inte legency xD

#12: Tråååk xD

#13 Oh yeah xD
Kan du inte förklara här hur man spelar legency? ;D

#14: Sure, ska bara rota fram reglerna. Har inte spelat sims på länge typ -.- ;D
vad tusan är legency?

Upptäckte att jag skrivt fel xD Legacy heter det!
Troor detta är alla regler ..
Du får inte använda fusk
Du får bara använda officella Maxis objekt
Du får ladda ner och använda ANDRAS egengjorda saker
Du för inte använda några mods
Du får bara gifta dig eller flytta in Townies eller NPC:n
När ett barn växer upp till tonåring måste du slumpa deras ambition
Utmaningen avslutas efter 10 generationer
Det 10:e generationsbarnet som föds måste kunna spåra sin familj bakåt via blodsbanden
Om något väldigt hemskt händer får du avsluta utan att spara och starta om ifrån där du sparade sist, men får då straffpoäng.
Bara för det har jag säkert missat några ;p

#16 Det är ett sätt att spel The Sims2 på, BlackTear ska ta fram reglerna och förklara hur man spelar ;P

Hur slumpar man ambitioner?
jag har för mig att i the sims 2 . om man behöver mer pengar så är koden motherlode :) jag har för mig att koden var så om man vill ha mer pengar :) e inte helt säker

#18: Kasta tärning xD
#19: Yes, motherlode ger 50 000 kr simdaler (:
Jag tror jag skippar legency blir jobbigt att spela så, specielt för min dator och specielt eftersom jag styr programeringen av sims själv =D

kaching ger 1.000 simdaler
boolProp testingCheatsEnabled true/false ger oerhört många sätt att fuska på xD Skriver man in det fusket när man är i kvarteret så kan man ändra simmarnas humör eller färdighetspoäng ;P
boolProp ControlPets on/off då kan man kontrollera djuren xD
skriv in help i rutan så dyker det upp en massa annat fusk med :D
det roligaste med sims är att skapa egna skinn. Min senaste gubba har illgult skinn med svarta ögon =D och hans tjej är grön med kritvita ögon. =D

#24 Haha, snyggt xD
Igår spelade jag The Sims2, fuskade såklart… mamman och pappan blev gravida och bägge fick såklart tvillingar xD Fyra spädbarn, usch vad jobbigt ;D
#23 kan man alltså spela djuren och bestämma vad dem ska göra med bollProp Controlpets on ? Vart ska man skriva in det någonstans, när man öppnar ett hushåll lr?
#25 hur tusan fick du pappan att bli gravid? med en Alien lr =D

#26 Jag skriver in det när jag är inne hos familjen. Och ja, det funkar suveränt ;D
#27 Fusk vettu xD Jag fick honom att bli gravid med sin dotter, haha
Kan någon berätta för hur man ska fuska till sig för att bli vampyr? vad ska man skriva in?

Fuskisar ;D
Tänk bara på att stänga av boolprop när ni använt det, så att inte alltet kraschar ^^

#29 boolProp-fusket. Håll in shift och klicka på en sim. Tryck på spawn, och sen letar du upp nåt som kallas för "sim modder" och det dyker upp en docka, klicka på dockan och där står det något om vampyr, kommer inte riktigt ihåg vad det står…. Aja, hoppas att du förstår :D

#30 Jag har igång boolProp-fusket hela tiden 
#31 ska jag alltså bara hålla in shift och inte skriva in något med boolProp? ska spelet vara pausat då lr?

#32: Haha, okej xD Akta så det inte kraschar bara, gjorde det för mig :P

#33 skriv först in boolProp-fusket, sen kan du hålla in shift och klicka på simmen ;P
#35 vilket boolprop fusk, finns ju tusen sådana fusk?
Menar du att jag ska skriva in **boolProp testingCheatsEnabled true/false
genom att klicka shift+ctrl+c ?**

När jag spelade (spelar inte längre), spelade jag bara Legency. Visste dock inte att det hade ngt namn men :P Min familj hade typ 20 generationer bakåt när jag slutade spela ^^ Ska börja igen när Sims 3 kommer.

#36 boolProp testingCheatsEnabled true/false
Ja, du ska skriva in det fusket i rutan :)
Sen när du har skrivit in det fusket så är det bara hålla in shift-knappen och klicka på vilken sims som helst!
#38 i shift+ctrl+c då lr?
en till fråga, ska jag skriva true eller false?
usel jag är på detta =D

#39 du får upp rutan när du trycker shift+ctrl+c ;D

#40 true är på och false är av :D
#41 OK. Svara gärna på #40 =D
ska testa fusket på en gång =)
#42 haha du han före. OK tack för hjälpen ska testa nu =)

**Jag fattar inte ens varför man spelar sims. Det är urtråkigt.
**
Okej, STOR LÖGN DÄR. Jag älskar sims, att designa husen mest då, men allt annat är också kul. Men min äckliga dator klarar inte av sims :'(

#45 Blä på din dator!

Hittade lite mer om legacy:
Du börjar utmaningen genom att skapa en 5X5 (5X6 om du har den egenskapen och vill käna lite X-tra poäng) tomt. Det spelar ingen roll vilket kvarter du har den på.
Sen så skapar du din Legacybörjan. Det spelar ingen roll hur den simmen ser ut, vilken ambination den har eller personlighet. Det måste vara en vuxen sim. Du får använda egenskapade kläder,hår och allt annat om du vill. Det spelar inte heller någon roll. Det får bara vara EN sim. En vuxen sim.
Du flyttar in simmen i 5X5 (eller 5X6) tomten och köper saker. Spendera dina simdaler vist, för det är de ända du får börja med. Sen spelar du bara som du vill. Det är dina simmars öde.
Inga fuska, inga hack, inget spelande på andra familjer för att bli vän med den simmen. Och du får inte starta om din Legacy om något dåligt händer. Dvs. att det börjar brinna, du svarar fel på en jobbfråga och sådanna saker.
Genom att gifta dig eller be folk att flytta in ökar simmarna i huset. Men det får bara vara npc och townies. Inga skapade simmar som går att spela på.
När simmar flyttar in och älskar varandra kanske du får barn.
När barnet blir tonåring så tar du fram en 6,tärning och slår.
Det är så du bestämmer ambinationen.
1: njutning (Bara om du har nattliv)
2: Kunskaps
3: Familje
4: Romantik
5: Poppularitetsambinationens
6: Rikambinationen (Glömmer bort vad den heter du vet nog vilken jag menar) Om du inte har Nattliv och slår en 1:a får du bestämma själv.
Själva poängen med leagacy är att komma till 10 generationen och spela till den eller dom blir barn. Om din släkt dör ut börjar du räkna poäng därifrån. OBS barnet på den 10 generationen MÅSTE vara blodsbröder med den första. Du måste se ett band genom första till sista.
Baspoäng.
1 Poäng för varje generation din släkt nått. Max 10 du räknar med första.
1 Poäng för varje 100.000 din familj uppnår (Runda uppåt)
1 Poäng för varje platina grav du har på din tomt)
1 Poäng på varje 3 simmvän du har när din familj slutar.
1 poäng för varje gång en simm uppfyller en "omöjlig önskan" det är Ha 20 förhållanden samtidigt,Gå på 50 första dejter (Bara för nattlivare), Ha 20 bästa vänner samtidigt. Du får poäng för varje sim som lyckas med en sådan. Så inte om en sim lyckas med två, men om två simmar lyckas med samma får du räkna det som 2.
1 poäng för varje aliensim som föds på din tomt. Tvillingar och trillingar räknas som 1.
Minuspoäng
-1 poäng för varje gång hjärnskrynklaren kommer (När man har låg ambinationspoäng).
-2 poäng för varje sim som föds av två släktingar. Tex. Din mormor föder barn med sin son eller något liknande.
-1 poäng för varje småbarn,barn som blivit tagen av socialen.
-2 poäng för varje besökare som DÖR på din tomt. *Gulp
Bonus…
Dom här bonusarna får man bara 1 gång per Legacy
1 poäng om alla karriärsbelöningar finns på din Leagacytomt.
1 poäng för varje olik spökfärg det är på dina döda (Om du är osäker använd guiden jag skrivit).
2 poäng om du har alla olika spökfärger på tomten (dom här är plus du får räkna den tidigare bonusen också)
1 poäng om du lyckas med att ha alla dina gravar platimumgravar.
2 poäng om du lyckas få två kompis-kanin att kramas eller kyssas med varandra.
2 poäng om spökena på din Legacytomt får vandra fritt. Dom får flyga vart dom vill.
2 poäng om den 10:e generationen som föds är tvillingar.
6 poäng om den 10:e generationen som föds är trillingar.
När du räknat ihop dina poäng så kommer en liten poänguide. Jag har den kvar på engelska för att ha kvar skämten.
Final Scoring:
Here is the scoring:
0- 9 points: Legacy Loser
10-19: Family Fumbler
20-29: Portrait Pusher
30-39: Ten-Gen Gem Miner
40-49: Legacy Llama
50-59: Outstanding Overseer
60-69: Dynasty Crafter
70-79: Legacy Lord/Lady
80-89: Power Patriarch/Magnificent Matriarch
90-99: Legacy Legend
100+: Quintessential Sim Deity

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b21812.html här finns det lite andra utmaningar xP

Jag har alla expansionerna och fest och bröllop & H&M :)
Har börjat spela det igen nu (vill bara spela någon gång i månaden) och fy vad kul det är! :D
Alla som vill ha fusk,
gå in på: www.fuska.nu eller www.fuska.se (A)

Ett bra fusk annars är maxmotives som gör att behoven hos alla simmar på tomten stiger.
Jag har The Sims 2 + expansionerna Nattliv, Studentliv, Djurliv, Året Runt och Jorden Runt. Skulle nog vilja ha det nya också, Fritid, men min dator klarar inte av det.. brorsans spel (Half Life nånting) går inte att avinstallera! >.< Och sen att installera alla Sims 2-spel på nya datorn skulle ta på tok för lång tid.. xD
Har även Julpaket (ett prylpaket). :)
Gör lite egna kläder också, men har inga bra program för att göra mesher och sånt.
Är beroende av koder och fattar inte hur man skulle klara sig utan dem :D x) Nog för att jag spelade The Sims 1 utan dem (lööv dat gejm<3^^), men ändå. ^^ Eller ja, "Legacy" får man ju inte ha koder till men.. :)
Ang. fusk/koder: om man klickar upp spelets ReadMe så står där alla (?) koder för det spelet! :D Mkt praktiskt, så behöver man inte fråga runt en massa. ;)
Jag skulle förresten vilja veta hur (om man kan?) man lägger in egen musik till spelet.. Liksom att spelar i simmarnas radio och så. :) Vore oerhört tacksam om någon skulle vilja berätta! :D
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
HAHAHAHA! jag som nyss satt och spelade sims 2 för att jag hade så tråkigt xD
jag gjorde en ful gubbe med snygg tjej och en mops xD dock var tjejen otrogen och hade typ 15 andra killar/tjejer (A) x'D
- Mvh Emma

#53 Jag hade tråkigt, så jag ska nog spela The Sims2 sen ikväll ^^,

#53: Emmus är lättroad ;DDD
#54 haha ^
#55 ofc xD
- Mvh Emma

JAG SKA DÖDA SIMSGUBBAR IKVÄLL :)

#57 YÄÄÄÄÄH! KILL 'EM ALL xD
Har ingen haft knasiga bugg? Jag har haft lite. Som när de ska ge ryggmassage, så ställer simmen bakom den andra simmen. Den andra simmen typ vrider på sina armar på knasigt sätt O.o
#58 - jag har haft en massa knasiga buggar i spelet.. t.ex. att en sims arm blir kvar spikrak upp i luften ._O även sånna som att en katt sjunker in i marken/golvet, och en sim fastnar i kylskåpsväggen. Väldigt irriterande :P ^^

Jag hade spelet installerat en gång fastän det buggade/hackade/gick otroligt segt/väggarna blinkade rött m.m. och då fastnade alla familjemedlemmar utom pappan på altanen, i golvet. SÅ IRRITERANDE. Och pappan kunde inte komma upp på altanen så han svalt ihjäl.

Haha, min sim fastnade med ungen i famnen typ. Kunde inte röra sig. Så dom dog båda två xD Eller ungen blev ju omhändetagen..
Sen har jag en sim som får ett skitfult ansikte varje gång hon dansar, tittar på tv eller gör nått .. xD
Är det någon som vet koden till the sims 2 som gör att man kan ha fler än 8 st familjemedlemar ?

#63 Jag kan googla och se om jag hittar nåt.
#62 Det ska gå att lägga in musik. Vänta en stund så ska jag kika lite

#63 Det är ett hack du måste ladda ner. Och det är gratis att bli medlem på sidan med. http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=250640 Då kan man ha 30 simmar och 20 djur.
#65 vem fasen orkar ha så många xD
- Mvh Emma

#62 Gå in på Dokument/EA Games/The Sims2/Music där finns många kategorier (iaf om man har alla expansionerna) och sen är det bara välja mapp och lägga in musik ;D

#66 Det undrar jag med xD

Dax att putta upp tråden xD
Det var ett bra tag sen jag spelade Sims 2. Jag ska kanske börja om när The Sims 3 kommer. :)

#70 Då får du vänta tills nästa år. Jag ska iaf spela The Sims2, har ju gått miste om det för jag har inte haft en dator som man kunde köra The Sims2 på O.o
Måste ta igen det ^^

Haha xD
Jag ska börja en legecy nu .. Måste bara ladda ner lite grejer först xD

Förut hade jag alla thesims2 (expansionerna å prylpaketen) men nu spelar jag det knappt längre "/ så jag har halkat efter med spelen, har inte tonårsprylar elr fritid elr jorden runt..
Men men, har inte orkat läsa igenom hele tråden :P Så jag vet inte ifall detta har skrivits, men det ska komma ett nytt prylpaket som heter The sims 2 Kök & Badrum prylpaket

ÄLSKA WWW.MODTHESIMS2.COM , OKEJ? ;DD

#74 WE LÖVE IT ;D

#75: NANANA, I'M LOVIN IT! ;D
374, Det går itne att ladda hem saker för mig därifrån :´( När jag trycker så komer jag på någon annan sida och måste bli medlem och det funkar inet :?

#77 Logga ut och logga in igen, det funkade iaf för mig och Emmy :D
#71: Jag tänke spela det, men The sims 2 Djurlivs skivan är borta.. Jag testade med att sätta in vanliga The Sims 2, men det gick inte..

#77: Hur menar du? Först måste du bli medlem, sen så brukar det oftast stå "cookies någonting" när man försöker ladda ner första gången :p Logga ut och logga in igen då så borde det funka :)
Jag kan inte bli medlem :O ? när jag tycker på "klar" så händer dt inget, det lixom laddar och sen när det laddadt klart är det ngt som är fel, lösen ordet försviner som om jag måste ta ett annat, jag har testar massor men inget funkar. ?

#81 Hm, vet inte varför den gör så :/
Puttis ^^

Putt ^^
Är det ingen som har Historier om The Sims2 eller dem andra spelen i serien?
Kan dom dansa balett i fritid?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#84 Ja, det kan dem. För det finns sånt där räcke typ ^^
Då måste jag ladda ner det :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#86 Fyyy Tina ;D
Åååh nu blir man sugen på att spela sims!!! Fast som synnd är så har inte jag det spelet:/ Men min syrra har det, fast jag får inte låna det XD

Yay, nu är http://www.modthesims2.com/ uppe igen! ^^

Putt ^^
#67 - TAAACK! :D Tack så jättemkt ^^
Bara jag får över lite musik från nya datorn till den med Sims 2 installerat så ska jag bomba Sims med nya låtar xD
En av mina simfamiljer har typ.. 14 dvärgpudlar, en Grand Danois och en rosa svanslös katt xD + en papegoja och tre "ullråttor". De har typ dvärgpudeluppfödning :P Var tvungen att fixa stora "hagar" till dvärgpudlarna och låsa så att de hålls där, liksom 11 valpar i Sims är lite jobbigt att hålla reda på x) Det var 4 kullar på en gång ._O Sen är det "bara" 6 simmar i huset (+ nån unge som är deras gäst elr nåt) :P
Normalt? x)
Hur är er knäppaste simfamilj? ^^
Nä, nu måste jag bara ta och spela en legacy :P