Heter färgerna?

Madagaskar tror jag? (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Madagaskar, skulle jag säga ^^
Btw, svartvit och grå är ingen färg =)

#2 Nej justet… ( inte bra på sdnt )

#4; Svart manteltecknad
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

1# Madagaskar
4# Svart mantelteccknad

Tack, Så glad jag blir när så många svarar :) Tack,tack,tack
finns det olika typ av svart? Eller om en kanin är hel svart kallas färgen då svart bara?
Hon kanske kan vara lite brun i nacken. Vet ej, ska kolla på henne imorgon när hon e helt torr i topparna ;)
#8 Vem pratar du om? ^^
#9 hennes kanin tror jag :P
Hahaha, min nya kanin. En omplacerings kanin, tog henne, annars skulle hon avlivas på måndag :(
Men vet inget om färger och raser :P
Det ända jag vet är att hon antagligen är hermelin korsning ;)
Hon e ny badad. Och fönad i hår botten för att inte få våt eksem eller annat skit, men då hon aldrig badats förr tyckte hon fönen var hemsk, så hon fick vara lite fuktig i toparna ;) Får vänja henne vid fönen lungt och sakta.
Men jag undrade bara Vilken färg? hon är?
Hon ser ut att vara hel svart. Heter hennes färg då svart?
Om hon har lite brunt i nacken. Är hon svart/brun då eller?
#11 Aha okej:) Har du någon bild? Lättare då. Är det något vitt på kaninen? Hon är nog svart.. Finns nämligen inget som heter svart/brun. (:
man ska aldrig föna en kanin. de är mycket känsliga för drag man ska torka de med handduk… :P
Emma
#12: hon är ännu inte helt torr, men ska fota dom en massa imorgon, då kan jag lägga upp en bild här så ni kan se henne ;)
Kanske ni kan gissa lite ras då oxå :P
#13: men hon är väldigt tun och mager så vågade inte låte henne vara blöt.
Men då vet jag det ;)
Nästa gång hon kan behöva ett bad har hon säkert fått mer hull så jag kan låte henne vara lite fuktigare ;)
Men är det inte risk för våt eksem och sånt då? :O
om man torkar de noga med handduk så är dem ju torra :) men man ska ju bara bada en kanin om de verkligen behöver det. annars klarar ju de flesta det själv :p
Emma
#14 Aa okej gör det :) Vore kul!
Vi har faktiskt fönat en kanin en gång, världens snällaste och lugnaste dvv var det. Gick hur bra som helst :)
#15 Anledningen till badet var att hon bott under dåliga omständigheter tidigare så hela pälsen på ryggen var ihop klumpat, vattnet blev allderles piss gult/brunt av smuts och usch, jag vet inte vad.
Hon är svart så svårt att SE hur skitig hon var, men dom andra kaninerna hon gått med var vita och deras tassar var GULA helt GULA och ihop klumpade med bajs och skit :(
Trots badet som fick ut det värsta skiten så hade hon rastaflätor på ryggen så fick "rycka" henne lite så hon e ganska ful nu, blir nog bra när pälsen växt ut helt igen ;)
Men hon verkar vara en hel mysig och go tjej. Fast var halt tokig i badet, har nog aldrig badat förr.
Ska få veta hur gammal hon är så snart dom har frågat förra ägaren ;)
#16 Jo, denna lilla kanin tjej uppförde sig jätte fint bara det att hon inte gillde att vara på rygg, vi får träna på det, så att det inte blir så svårt när vi ska klippa klorna. Angående dom, OJ VAD LÅNGA DOM ÄR :O
Har dessvärre ingen klo sax för kaniner :(
men min kompis var här idag och hon har det till sin kanin så hon ska komma med den imorgon och hjälpa mig att klippa deras klor ;)
Får köp en sådan.
Hur ofta ska jag klippa klorna?
TILL ALLA KANIN MÄNNSIKOR PÅ DENNA SIDA!
Måste bara säga att ni e jätte trevliga och snälla.
Skönt att vissa e det ;)
Ska fråga här så fort jag får problem med lille Jolene ;)
Hade lite problem med marsvins-folket :(
#17 Jag klipper när det behövs, vilken är ca 1 gång/månad :)
Vad kul att du tycker det =)
vad bra att du räddade henne :D det är hemskt med sånna djur som inte har blivit rätt behandlade. tycker så synd om dem :( tur att det finns folk som kan ta hand om dem :)
Emma
#18 Okey, men hur vet man när det är dags då och hur lär jag en vuxen kanin att vara still? Tror hon e vuxen :P
Nu har klorna ju börjat snurra sig så då vet jag ju att det e dags haha XD
#19 Ja, detta var inte elakt menat. Hade bara blivit för många och hon ville inte göra sig av med någon så alla blev omhändetagna och ut placerade till nya hem ;)
Ja, igentligen skulle jag inte ha nåt, min styvfarasa hatar kaniner :P
Men jag hade plats, mat & tid. Och dom hotades med avlivning så morsan sa ja och styvfarsan verkar faktist börja gilla kaninen nu ;)
Jag fick även ett marsvin med då det fanns 2 marsvins hanar, 1 kanin hona & 1 kanin hane och vi var 2 kvar som kunde ta. Så då fick det ju bli kanin & marsvin. Och då gick marsvins folket i taket :S
Men vad skulle jag gjort, lämnat ett av djuren till att dö? :(

Jag måste säga dig det Rafflan att du borde ha en guldstjärna för att du räddat den kaninen! ;) Alla borde vara som du!
haha, ne jag e bara svag för djur ;)
Men liksom. Tycker det e fel att dom blir arga för jag har marsvin med kanin :(
Dom skrev t.o.m att det var bättre att jag lätt marsvinet avlivas :'(

22# Jag tycker det är helt OK att ha marsvin och kanin ihop bara det fungerar, min bästis har så och kaninen är jätte snäll mot marsvinet och Mollan som kaninen heter skulle inte må bra utan ett marsvin, deras förra marsvin dog och då blev Mollan deppig
Så Det går att ha kanin och Marsvin ihop! Och avliva?! Det är ju inte rikdigt klokt! AVLIVA ett FRISKT marsvin!! usch! Säg till dom på skarpen!
Jag bad dom stänga tråden :(
Dom funkar jätte bra ihop, marsvinet e ganska skyggt så han gömmer sig bakom stora trygga Jolene ;)
Dom hade gått ihop förut så dom kände varandra ;)
Men du vet inte färgen på Jolene? La ut en bild här i tråden nyss ;)

Kan hon vara tan tro *hum*
Vilken färg? har hon på magen?
#20 Du ser ju när klorna vuxit en bit, har kaninen vita klor är det lättare att avgöra då man ser pulpan. Kaninen lär sig att vara stilla genom att bli hanterad vääldigt mycket helt enkelt.
#23 Hon är svart.
#25 Ledsen att vi verkade lite otrevliga på mif :/ Inte riktigt meningen, i alla fall inte från min sida. Men jag tkr bara att marsvin ska vara med marsvin då de faktiskt är av samma art och inte precis umgås med kaniner så mkt i det vilda ;) Men iofs är de ju uppfödda keldjur och inte vilda, så det kanske är annorlunda då…
Jag skulle dock inte ha marsvin och kanin ihop, då min förra kanin attackerade mina dåvarande marsvin när jag hade dem tillsammans. De hade bott ihop sen kaninen var liten och allt hade varit bra tills kaninen blev ett halvår, så lite förvånad blev man ju -.-' Inte den bästa upplevelsen precis, när man såg kaninen jaga marsvinen och drog bort flertalet hårtussar på dem innan jag fick stopp på henne. Tror det bidrog till mitt nuvarande tankesätt och negativa inställning till att ha kanin+marsvin ihop… :/
Förlåt för att vi kom på fel start, men det kan bli fel på alla ifokus-sajter, även här på kanin.ifokus och det vet många här mkt väl.
Sry för OT förresten :$
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#26 Hon e svart på magen ;)
#27 Marsvinet har vita klor så det blir lätt men kaninen har svarta :/
Så hon har en godkänd teckning/färg?

29# Då har hon nog färgen svart ;)
#28 mm, men när ni förslog tex avlivning var bättre blir man ju ledsen och arg. Speciellt nu när jag fått hem honom. Han är jätte söt och gosig. Så liksom bara tanken på avlivning gör en ju gråt färdig :'(
Dessutom så har dom ju gått ihop med varandra (+ en massa andra kaniner & marsvin) och dom e jätte snälla och goa mot varandra. Och lagen, jaja det e ju sant att dom mår bäst, men dom verkar inte lida nu heller, och detta är ett speciellt tillfälle då detta var enklaste sättet att dela på dom. Men är det nu så farligt så kan ju anmnäla mig om ni vill…
#30 Men är hennes färg godkänd? :P

32# Ja färgen svart är godkännt ;) Om hon nu ställs ut så får hon antagligen avdragning eller så nollas hon PGA bruna hår i pälsen.
Okey, hahaha, tur att jag tänker sattsa på hoppning då ;)
Ville bara veta om hon var godkänd ;)
Hon ska även snart få bebisar kanske :(
#31 Tkr absolut inte att avlivning vore bättre än att vara med kanin! ;( Det var nog nån som inte riktigt tänkte efter som skrev det :/ Om djuren kommer överens riktigt bra är det ju ok att ha en kanin och ett marsvin ihop :) Trots att artfrände är bäst :P
Om de börjar bråka eller smågnabbas är det såklart inte lika bra ;) De kan ju pressas till bråk om de hålls för länge, för tätt ihop, därför blev jag lite orolig om burens storlek… men om du ska få en större bur ganska snart så är det väl ingen fara ^^
Hoppas verkligen det går bättre med kanin & marsvin för dig, än det gick för mig ^^' Har blivit lite paranoid om att det alltid ska hända sånt efter det :P
mm, dom funkar bra ihop och på dagarna ska jag ta ut kaninen i sele (om hon funkar bra i det :P) på gräsmattan en stund och sedan kommer marsvinet få springa runt en stund själv på mitt golv så dom kommer ifrån varandra lite ;)
Just nu verkar det funka bra. Ibland sitter dom i ett och samma hörn och myser och ibland i varsitt hörn ;)
Blir det problem så har jag ju 2 burar så jag kan sära på dom ;)
#36 Bra det ^^
Lycka till i alla fall!
tack ;)
Om den svarta kaninen har lite brunt i nickaen, kan det vara en solbränna, men inte så värst troligt eftersom att det inte är speciellt varmt ännu.
Not your mom, not your milk.

40# Kaninen bor inne så då värmer inte solen ju xP Så hon har nog lite bruna hår där
Hon är svart.
#33; Hon kan inte ställas ut eftersom hon inte är ranrasig och inte har stamtavla (?).
Färgen är godkänd.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

42# Aha var hon inte renrasig så går det ju inte men om hon var renrasig så hade hon nog fått avdragning eller nollställts PGA bruna hår
Vet du inte ras? Jag skulle nog Tippa på Hermelin och dvärgvädur
#43; Jo men eftersom hon inte är renrasig spelar det ju ingen roll. Men shore, klart hon skulle fått.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#40 hon har bott inne hela sitt liv ;)
Ska försöka ta ut henne i sele idag :P
#43 så man kan inte ställa ut blandraser?
Nej, hon är en omplacerings kanin.
Vet ej ålder, fast det skulle dom fråga förra ägaren om ;)
Jepp, tyckte oxå hon såg ut att ha hermelin öron ;)

På min dator är hon Brun Zobel ..
Tycker fortfarande hon ser svart ut.
#49; Jag med
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

49# Jag med
# 49, 50, 51 Då vet jag, hon e svart ;)