Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 552 ggr
jees94
0

mått på bur

Mamma och jag ska börja bygga på buren nu!

Buren blir 160cm lång, 70-80 bred och 60-70 hög. Men det som är problemet är att jag kan inte bestämma mig för hur höga benen ska vara…
Man kmr inte kunna öppna taket utan bara frammifrån, jag är ganska lång ( 172 ) så jag vill inte ha ont i ryggen efter att jag har städat..

Hur långa ben tycker ni jag ska ha ?!

Vet att det är en konstig fråga men ändå ^^

emms
0

gör så att golvet är ungefär lite högre än din midja :) så gjorde vi när vi skulle göra ett "burbord"

Emma

emmsaaan
0

Mina "ben" är 80 cm höga och det är lite för högt. 60-70 är nog lagom men gör som #1 :)

Eller så kan du t.ex mäta ut bredden ut från en vägg så låtsas du att du har buren framför dig så är det bara att testa :)

Noa-Nisse
0

#2, det låter som en bra idee.

Jag håller själv på att bygga en bur nu och har lite samma problem, min bur kommer vara ca 70 cm i höjd (yttermått) och jag räknade ut att benen ganska lagom så skulle vara 60 cm. själv är jag ca 166 cm.

:) men om jag skulle varit som dig, gör då som #2 säger. :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

emmsaaan
0

Jag mätte efter mitt skrivbord och testade hur hög buren var i tak och så och kom fram till perfekta mått, men så byggde pappa utan att fråga mig :(

Moonstrike
0

70 cm tror jag borde bli ganska lagom.. annars kan du ju göra lite längre och sen kapa av dom ifall det blir för högt :)

Noa-Nisse
0

#5 det är ju smart de ;) !!

Medarbetare på Hundar.ifokus