Skadad kanin.
Har en kanin som har ögoninfektion och behandlas mot detta. Han går sidanom en kanin med endast nät mellan då de kommer otroligt bra överens, detta är ett mycket litet nät så de kommer inte åt varann.
Jag har fått hjärnskakning så kan inte vara ute så mycket hos kaninerna dessa dagar men idag var jag ute där en stund.
Det första jag gjorde var att se till så de unga inte var alltför stirriga nu när de får sitta inne hela dagarna. De var som alla andra, väldigt stirriga och upphetsade.
Kollade bort åt Pluttens bur och får se en liten, blodig kanin sitta fram och luta sig över gallret. Tog ut och kollade närmre på honom. Typ en bit av örat var avslitet och nosen mycket skadad(kan inte förkalra de så bra. . Kan inte förklara detta så bra men mkt hemskt iaf. . Även ögat hade blivit sämre.
Hur detta kunnat hända undrar jag så mycket över och jag kommer då inte kunna sluta tänka på det förrän jag fått ett svar, om jag nu kommer få ett svar någonsin….
Skrev detta mest för jag ville skriva av mig, har ni varit med om något liknande kanske??
Usch:S Är det säkert att ingen annan kanin kan nå honom?

#1, Ja de e verkligen helt säkert.
#2 Då borde han ju alltså ha gjort det själv?! :S Skumt!
Kanske har fastnat i något så att en bit av örat slitits bort? :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Du har inget annat i buren som kan skada? Vissa kaniner lyckas ju skada sig på saker man själv inte trodde gick. Tex höhäckar och sont. Gå igenom buren och se om du kan se bld någonstans.
Men hoppas Plutten blir bra "/ Han är ju så snäll.

jo antagligen är det nätet han skadat sig på. Han som alltid varit så försiktig, men sånt händer.
Örat kommer ju aldrig bli som förrut men det bryr jag mig inte på. Dock är det värre med nosen. Det blir sämre och sämre. Snart finns det bara en utväg kvar…
#5, Blod hittade jag men endast i mitten av buren i spånen. Ingen annanstans :/

Han kan ju ha fastnat. Han kanske har fastnat och fått panik och börjat dra så att han skadade sig.
Dumle fastnade i kompostgallret så att han bröt svansen.

NEJ!! Stackas Plutten!!
Hoppas han blir bra <3
ja jag har varit med om samma sak typ.. jag hade 1 vägg imellan av trä med 2 kaniner.. och nästa dag kommer jag ut och ska ta ut ena kaninen så är hon blodig och de ligger päls överallt i buren.. så ska jag ta ut henne ur buren då.. hon va så rädd att hon hoppade över den där träväggen!!
så jag särade på dom, sen kollade jag den där väggen och då såg jag att de va 10 cm meters "glipa" mellan väggen och taket.. så dom har väll fightas hela natten..
vart så rädd att hon skulle vara rädd hela sitt liv nu men hon lugnade ner sej efter någon dag.. men deras burar va fullt med päls tussar..
HOPPAS HAN BLIR BRA!! =/ <3 inge kul när sånt händer
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower