Är hon dräcktig?
Hur kan jag se om min kanin hona är dräcktig? :O
Har hon blivit tjockare? Aggresivare? Man brukar kunna se på spenarna,om de är svullna.Kommer inte på några fler sett.
När parade du henne då?
Med vänlig hälsning,
Jenny

Är det i slutskedet (sista veckan) kan man känna ungarna i magen. Annars är hon såklart tjockare, tröttare o.s.v. Hon behöver inte nödvändigtvid bli aggresiv. Min hona är verkligen på slutspurten i sin dräktighet (4 dagar kvar) och hon är lika snäll som hon alltid varit.
#1 Hon är omplacerings kanin. Fick henne igår, hon e mager så jag måste göda upp henne, men då vet jag ju inte om det är maten eller beisarna som kanske gör att hon blir fett :/
Göder jag inte upp henne och hon få bebisar så sliter det ju på henne om hon inte har nån hull :/
Ne, hon är goa och snäll, fast något rädd då hon precis har tagit från sitt hem, packats ner i en kartong, en vilt främande männsika lyfte upp henne i nackskiner och sätter henne i en transport bur, hon får åka tåg, badas och sedan sätts i en bur med en gammal marsvins kompis. Så hon e nog ganska förrvirrad och rädd nu :/
Spenarna kan bli svårt då hon verkar nyligen ha haft en kull och det fattas päls ocvh allt runt dom och jag vet ju inte hur dom ser ut om hon inte är dräcktig :S
I den senaste kullen fick hon 4 ungar.
Jag vet inte när hon blev parad då hon är omplacerd och dom började misstänka att hon kanske var dräcktig igår i samband med att jag hämtade henne :/
#2 Hur känns ungarna? Som små kullor i magen? VAR känner jag ungarna? Mitt på magen eller mitt emellan bak benen?