Självmordsbenägna kaniner
Hmm.. det känns som att våra kaniner har blivit lite självmordsbenägna :P Inte Biggles dock, men honorna.
Jenny hoppar från tvåvåningshus och Rufsan hänger sig själv! :O
Jenny har tydligen börjat rymma varje morgon när min bror öppnar burluckan.. tydligen hinner han inte ens reagera innan hon hoppat ner från andra våningen i sin bur o ner på marken.
Rufsan är 7 år (ganska gammal alltså^^) och har bott i sin nuvarande bur i 3½ år och har aldrig "hängt" sig förut. Imorse när jag skulle ge henne mat öppnade jag burluckan uppåt och lät den stå öppen medans jag vände mig om och tog fram hennes mat (vilket jag brukar göra..) Då hör jag något som skramlar till bakom mig och när jag vänder mig om så ser jag Rufsans huvud sticka upp ovanför burväggen. "oj vad hon sträcker på sig" tänkte jag och gick fram till buren (1 meter). Då ser jag att hon hänger i höhäcken med typ ett framben runt och försöker hålla sig fast, sprattlar med bakbenen efter fäste. "oj oj oj, tänk om hon har skadat sig" tänkte jag och lyfte ner henne.. hon var lugn och åt glatt.
Menar förstås inte att mina kaniner försöker ta självmord, men det kan låta så^^
Jag fattar bara inte varför Rufsan gjorde sådär.. (?!)
Behövde bara skriva av mig lite..
Haha ;D Lät lite kul!
Hoppas inte Rufsan skadar sig i sina självmordsförsök :)
Haha, det hoppas jag med ;D
Mina kompisar som har kaniner har varit med om samma saker med sina gammla kaniner och det dem fick göra var att säkra buren åt kaninerna eller flytta dem innomhus till en innebur för att dem inte skulle kunna skada sig.
Min Anki går även under namnet "kamikazekaninen" här hemma eftersom hon har en benägenhet att hoppa huvudstupa ner på golvet när man håller henne i famnen och står upp. Så nog finns det självmordsbenägna kaniner :/
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MEN HAHA xD Det är väl klart inte Big vill dö, han har ju mig ffs ;DD

Haha, så roligt det lät när man läste det :P Bra att dom inte skadar sej i sina små själmordsförsök .,,;O
#5 haha, precis ;D
#6 x)
haha :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det där med att hoppa från höga höjder stämmer väldigt mycket in på Nowa. :P När man bär henne så gör hon allt för att hoppa ner, och ibland lyckas hon.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
hahah :P
hehe ;P
Jag tror ibland att mina kaniner är självmordsbenägna när de driver mig till vansinne med sina hyss…!

haha, lät lite roligt! Hoppas de inte skadar sig när de håller på med sina självmordeförsök!
Jappo är också självmordsbänägen! Tar sats och hoppar över dynor, hoppar från bord, hon är rikdigt farlig och jag blir rädd för att hon ska skada sig! ;/

ha ha leopold var en riktig självmordskanin ett tag, då jag hade hans hyllor som var i tre våningar.
när jag kom och öppnade mellan och översta våningen tog han sats och kastade sig ut i tomma luften, hyllorna var ganska hög den ena var iaf 167 eller nått.
som tur var så siktade han på mig och jag hann ta emot honom sen njöt han gott åt allt mys han fick, men man fick varna den som skulle vara kaninvakt eller gå in och klappa på honom att han kunde bete sig så.