Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1313 ggr
emms
0

OT - aprilskämt

har ni blivit lurade idag? isåfall med vad ^^

och har ni några tips? på vad man kan lura folk med :)

Emma

repekka94
0

Nja av jennie104 men det var inget kul skämt!

Creation
0

Haha, på Jennie104:s tråd xD

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

WingsofDestiny
0

Jag blev lurad med att min man sa att han fått löneförhöjning. Oj vad han fick stryk efter det =D

Frihetens
0

Oja, fleeera gånger. :)

Jennie104
0

1# det var ju visst roligt ;P
2# Haha många råkar ut för mig xP

Jag har inte blivit lurad men lurat folk 2 gånger ;)
Ni på kif med att Jappo fått ungar
och
Min kompis, jag sa att Tiger var död :o

Romana_12
0

Idag blev ja lurad av min mamma, hon ringde mig på min mobil och sa att hon hade köppt en hundvalp, och så sa hon att ja skulle kolla utanför ytterdörren när ja kom hem, och så va de en transportbur där , och en filt över, och så tog ja upp filten och så va de ett gosedjur där xD

blaskigtkaffe
0

Jag blev lurad av en klasskompis att hennes katt hade dött, också av Jennie104 nurå ;) sen så lurade jag min mamma att vår katt hade fått ungar, ojojoj vad hon blev paff! dom är räknade till minst om en vecka! hon blev "liiite" chockad ;)

Ellen95
0

Jag har blivit lurad av min pappa att vi hade vunnit en resa till USAxD 

Jag har lurade av mina kompisar jätte mycket idag. Och hon gick på varenda skämntxD Som till exempel att jag skulle färga mitt hår,köpa en belgisk hare i sommar osvXD

Jojsan
0

Lurat mina föräldrar (A)

Naaathaaa
0

Nej, faktiskt inte blivit lurad men kanske det kommer. Pappa kommer hem snart så^^
Har inte lurat någon annan heler.

Jetaime
0

Nja, eller på matten så berättade vår lärare att någon hade fått tag på ett matteprov så det hade cirkulerat runt innan det var porv, så att nu skulle alla få göra omprov för dom visste inte hur många som hade sett detta.

Men jag va för trött för att hinna ens reagera på det, så det blev avslöjat innan :P

SEn va det en i min klass som sa hon skulle flytta till thailand om två år, jag trodde inte på det:P men hon försökte iaf luras :P

Och en annan sa att det hade varit maskar ju fiskbullarna, jag bara ja eller hur, sen så åt jag inte ens det så jag brydde mig inte så mkt :P

Hanna-
0

Ja, jag har blivit lurad. ;)

flikkan
0

I min skola är vi 6; a, b och 6c … Vi bytade klassrum och skojjade med lärarna allihopa…

Sen skulle dom då ge igen, vi har varje vecka två stycken i varje klass som är "klassvärdar" som hjälper vår fröken osv… Men Iafl, 6A;s lärare Anita kom in och sa; Dom ringe från köket och sa att dom hade några festisar (Drickor) Kvar, alla klassvärdar från 6a 6b och vi 6c, gick bort till köket, Men där var ingen! När vi kom tillbaka så satt alla och flabbade åt oss, Typiskt!

Feliciaa
0

Haha, jag har inte blivit lurad men vi lurade våran lärare, vi ställde om klassrumsklockan så fick fick sluta tidigare (aa)

Jetaime
0

#14 haha sån klassiker ;)

Jennie104
0

Juste ja vi ställde om klockan också, men fröken kom på oss x)

Sotis
0

Japp jag har blivit lurad ;D

flisan93
0

Japp våran klass blev det av våran lärareXD

Hon sa:

Ni kanske vet att det pratas om på nyheterna att politikerna vill att man ska lägga in lite av 9:ans nationella prov under årskursen 8 så man lättare kan se vars man ligger till. Därför ska ni få vara med i en undersökning och skriva ett sånt här "prov".

ja, "provet" bestod av att vi skulle göra meningar på engelska och på papperet fanns det såklart rader och det fanns även en bokstav framför varje rad. Det första ordet i meningen skulle alltså börja med den bokstaven. Vi ba okej:D

Sen skulle vi ta varannan bokstav av de som stod vid raderna och se vad vi fick för mening.

Och det blev:

I AM AN APRIL FOOL

haha….lite ägda vi bleeevXD

flisan93
0

Ja förresten, jag lurade mamma imorse;) Jag sa med förskräckt röst: Ja, justja vi har ju friluftsdag idag!!

Mamma: VA!!!

Hahaha mamma blir förskräckt av sånna saker, hon vill inte verka oansvarig;)

Det var suuupernais

emmsaaan
0

Ja. Min bästa kompis lurade mig. Hon har nyss gjort slut med sin pojvän (på riktigt) och hon skulle "hämnas" på honom genom att ringa och säga att hon var otrogen med en kille två gånger under den tid dom var tillsammans.
Sen fick jag ett sms från henne och det stod såhär:
_"Jag ringde till ---- och sa att jag hade varit otrogen. Han blev lättad och sa: Bra att du sa det, för jag har också varit det. Jag blev chockad och la på :("

_Jag blev livrädd. Hoppas att ni fattar!

flisan93
0

#20 haha! Taskigt…;)

Lippo
0

Våran spanska lärare sa att vi skulle sluta en halvtimme tidigare eftersom att hon skulle iväg på något möte, då började alla jubla och hon ba: April April! Så alla blev helt galna xD

Sen så lurade Romana mig idag :/ ;D

flisan93
0

#22 nae, så jobbigt!;D

flikkan
0

#18, Naeee gud vad roligt :D

[Patriicia]
0

jag blev lurad i skolan , Vi ska snart till staffettkarnevalen och då har vi bestämt i hejarklacken att vi skulle vara flygvärdinnor , Men sen när träningarna började sa en av våra hejarklacksledare " jag kommer med tråkiga nyheter , vi kan tyvärr inte vara flygvärdinnor för vi har så lite pengar att vi inte skulle ha råd att köpa allt som vi skulle behöva till en sån klädsel , men vi tänkte vara Kaniner istället". Alla blev helt tysta och bara gapade , Sen Ropade Ledaren " april april " .  Gissa om vi blev lurade , Alla trodde xD Fast det lät ju helt knasigt att vi skulle ha för lite pengar , men ändå trodde alla xD

Tixy
0

Nej, jag tycker 1 april är en jävligt värdelös grej. Kanske för att jag blir skitpissed när det faktiskt är något allvarligt.

Min "tvilling" (nära kompis) skickade ett sms imorse och sa att hon hatade mig, vilket jag fetlackade på, samtidigt som jag var livrädd att jag gjort något som var fel. Så ja, där gick min dag åt helvete.
Sedan var det Daniel som skrev på msn att han skulle bli pappa, men jag var lite konfunderad över det då han är oskuld, lol. Fast han fick en utskällning eftersom man inte säger så till mig. D:

BlackTear
0

Haha, nope faktiskt inte. Eller jag lurade Emma att mitt skosnöre hade gått upp (omg vilket BRA skämt!) Men annars, neh.

Men en kille jag känner ringde sin flickvän och sa att han var gravid (HAHA) xD

Tindra1
0

Jag lurade min bästsi och pappa att tindra håller på att få ungar x)

KvirrZ
0

#27 Hahaha, bublan goes dum mot sin tjej xD

Ja, som emmy sa då, hennes skosnöre xD
och emmy är typ den enda jag träffat idag så xD

- Mvh Emma

Jojsan
0

#19 haha, det borde jag ha testat! mamma hade ba: "VAA?? varför har du inte sagt det innan!!!" haha xD Eller så hade hon kommit på att det är första april idag..

BlackTear
0

#29: HAH, men det var ju fett kul xD

Quendy
0

#14 Innan påsklovet ställde vi om klockan, läraren var ca 25 min sen så han blev lite förvirrad och trodde att vi slutade 14.00 ist för 14.15, hela 40 min ställdes klockan om, min lärare blev jätteförvirrad eftersom han var sen oxå xD

[Niike]
0

Jag försökte lura mamma att det stog en älg utanför fönstret xD Eftersom jag tycker det är grymt dumt att luras om att någon dött eller så, och jag inte kom på något bättre, så fick det bli det x) Men eftersom jag inte kan hålla mig började jag asgarva innan hon hade fattat så mkt ;D Senare kom jag på att vi har våran "damm" utanför fönstret, så det hade varit vääääldigt konstigt om det stog en älg där =P

Annars har det nog inte hänt så mkt.. :P

Eazyy
0

Nej, men det var en som lurade vår lärare, fast hon är väldigt lättlurad x)
Senså försökte min kompis lura mig med att mitt skosnöre
hade gått upp, fast jag hade inga skosnören på de skorna så jag gick inte på det xD

huldisen
0

Min kompis lura sin kile att hon var gravid ;-)

Jag låg och sova imorse och så kom min mamma in

Mamma : Matilda det är en kanin utomhus !

Jag : Vaa ?! Hur ser den ut

M : Det är en svart söt liten sak som sitter vid brevlådan

Jag : Jaha.. Springer ut i pyjamas.. Ingen kanin, Kommer in och min mamma stor garvar åt mej [a]

[Niike]
0

#35 Hahah! xD

KvirrZ
0

#35 hahaha xD

- Mvh Emma

[Niike]
0

putt

sputtnick_plexus
0

jag var sjuk igår när det var 1 april, men idag när jag kom till skolan så lurade våran fröken mej att jag skulle få en läxa, vi skulle läsa 40 sidor, och det var 40 frågor, och att det tog ca 4 timmar & att jag skulle göra den till imor.. haha, tur att det var ett april skämt ;)

ciss
0

#20: Taskigt, men han kanske också skämtade ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Klart att vi lurades! Det hör ju till :)

Bla. skickade jag lite sms till kaninfolk och sa att Engla var till salu & frågade om någon var intresserad. Fick massa svar typ "Är du seriös?!", "Tror du verkligen jag går på det? Du skulle aldrig sälja henne", "Eventuellt, vars finns hon?", "Varför ska du sälja henne?" och sådär, april april! Skulle aldrig sälja min bebbe & det vet väl dom flesta.

Och så lurade jag en kompis att jag var gravid i 15:e veckan, hehe. 

Jag och två kompisar satt utanför en kompis2's klassrum och bad henne komma ut när läraren gick. Då kom hon ut och vi såg lite ledsna ut och sådär. Kompis2 frågade typ "vad har hänt?" och kompis1 sa "Alltså .. jag följer inte med på stan idag .. Mamma ringde på min mobil nyss .." och så snyftade hon till lite. Jag  sa "Mmm, det är så att ----- (hennes marsvin) har dött, han var lite hängig igår ..". Kompis2 utbrast "Nämen gud!? Är det sant?! Men stackars dig, men han levde ett jättebra liv hos dig och han var ju ganska gammal! Guuud .. Alltså, oj .. Det trodde jag inte skulle hända!" och sådär. Hihi, april april! :D

Och så massa mer grejer som jag inte orkar rabbla upp :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Jag lurades inte och blev inte lurad :P Men gravid-skämtet är ju lika roligt varje gång xD Ringde hem till min mamma men ingen svarade! Det var väl lika bra, hon hade nog fått en hjärtattack :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sputtnick_plexus
0

#42: Haha ;)

Kristall
0

Blev inte lurad vad jag kan minnas, men lärarna lurade niorna att det skulle komma poliser till skolan den dagen och kolla så att ingen hade en trimmad/olaglig moped - typ alla sprang ut och gömde sina mopeder bakom ett hus XD Sa min kompis iaf, vi hade lektion då så jag såg inget :P Men gud vad de måste ha fått panik xP
Vår klassföreståndare sa det till oss också, och vi gick på det, men det berörde ju inte oss så mycket eftersom vi bara går i sjuan ännu. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)