Bonde sökes
Är det någon som vet om någon bonde i Södertälje trakterna? Gnesta? Som säljer hö och halm?
Det hade varit så bra om jag hade hittat en, det blir så dyrt med hö och halm ifrån djuraffärerna och inte så kul att stödja dem precis…
Haha.. lite OT men jag läste lite fel och trodde att du menade "bonde söker fru"

Nej tyvärr :/ du kanske kan kolla på google? Eller åka runt och leda lagård?
Trodde du menade att du sökte bonde när jag läste rubriken xD

Trodde också att du ville ha en "bondeman" ;)
Säger som Jennie, enklast är nog att åka ut på landet och hoppas på det bästa ;)
Hahaha! Nej tack en bonde man vill jag inte ha!
Jo det väl lättast men vet man inte ens vart man ska åka blir det inte så enkelt…
Sätt upp lappar i butiker där dom kan tänkas handla? :)
#6 Ah.. Då är det lite krångligare.. :P Lättast är ju om man har egen bil och kan åka runt och kolla, höhö. men.. kolla på hitta.se-/enirokartor och se om du kan hitta något som ser ut som en bondgård i närheten? ^^
Lägg ut i tidningen, typ "Hö köpes" :) Det gjorde vi.
Fru söker bonde^^ maha x)
hihi lät så himla kul "bonde sökes" ^^
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#8 Ja det är ju smart, det ska jag säga till pappa! Blir så dyrt med hö ifrån djuraffären…Fick ni mycket svar då?
#9 Hahaha! Jo det låter lite lustigt…
#6 bönderna handlar oftast på lantmännen. Det är ju böndernas egen affär.
Annars kanske du kan leta upp något stall som du kan köpa ifrån, det brukar oftast vara billigare :)

Synd att du inte bodde i Skåne Tina! För jag har en granne som säljer hö. 1 kr/kg tror jag han tar för sitt hö. Och det är väldigt bra hö, för det ger jag till mina kaniner :)
#10 Gör så (: Njaao, typ 2-3 st ^^
#11 Undrar om man får sätta upp en lapp om att man söker en bonde som säljer hö hos lantmännen som säljer hö där…
#12 Ja det är sant, jag har varit på stallet i Sundby och frågat men de hade bara ensilage.
#13 Ja det är synd…Jisses det är sjukt billigt. Vill inte tänka på hur mycket jag betalar nu…Attans att jag inte är skåning! ;)
#15 ja det får man, om du är osäker så fråga i kassan om du kan sätta upp lappen på deras anslagstavla. Jag har satt upp annonser hos lantmännen själv.
#16 Åh vad bra! Då ska jag göra iordning en och ha med, ifall jag får :) Det vore ju toppen!