Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 514 ggr
Hanna-
0

Hur länge?

Till er som tränar era kaniner i hoppning. Hur länge brukar ni träna?

Quendy
0

putt

LJfoto
0

Det beror ju helt på hur pass tränad kaninen är.

Thumper-KG
0

Kaninhopparligan i min förening kör tvåtimmars pass/gång.

sputtnick_plexus
0

olika.

Lippo
0

På sommrarna brukar jag träna Lippo i ca 10 minuter.

Jennie104
0

Olika

galaxens
0

hum.. jag brukar kombinera att ut och gå och träna. Så efter varje "lopp" får de springa och skutta och gräva en stund. Så kanske 15 min.. Men själva hoppningen tar nog bara sådär 7 min..

[chriistina]
0

Jag tränar max 10 minuter i sträck. Men ofta tränar jag inte så ofta. Det beror ju lite på kanin också. Tex Pakk tar 15 minuter innan han kommer igång. Så i 15 minuter låter jag han hoppa hinder med bara en bom samtidigt som han får springa av sig. Efter dessa 15 minuterna kör jag mer "seriös träning, och den är nog max 10 minuter.

ciss
0

Hemma - bara några minuter. Är jag hos Thezz/med klubben så hoppar vi max ungefär 30 minuter per kanin.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0

jag tränar ungefär 10-20 min:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

EllinorK
0

Tränar nästan aldrig eftersom jag tävlar så mkt. men när jag tävlar, ett lopp?

WingsofDestiny
0

tills kaninen själv vill sluta och inte vill längre. Tycker inte man kan bestämma någon tid på hur länge man tränar den för kaninen kan ju säga ifrån efter bara 10 minuter och vela göra något annat istället.

Tindra1
0

Det är olika.. för varje gång ^^

Issis
0

20-30 minuter

AlexandraL
0

10 minuter kanske, man man behöver ju inte hoppa "aktivt" hela de tio minuterna. ;) Men själv så tränar jag sällan mina kaniner hemma (Bara om jag ska lära en ung kanin att hoppa, eller en hona efter en kull eller te.x om en kanin har klassat upp sig till nya höjder :P) eftersom jag tävlar rätt så mkt. Jag tycker själv att man kan få hoppa ganska ofta med sin kanin (inte överdriv inte nu bara :P) så länge kaninen tycker att det är kul och att den inte börjar tröttna på hoppningen :) Oj vilket långt inlägg det blev nu (A)