Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2211 ggr
sixchicks
0

OT - Fjortisar !!!

Är ni som jag och bara AVSKYR fjortisar? Det går ett gäng i min klass och dem tror att dem är så "coola" och bär överdrivet mkt smink(jag tycker faktiskt om smink men dem har överdrivet mkt) och dem har "Små bh:ar" (inte "toppar") men dem har bara det för att verka coola men jag tycker dem bara är töntiga som tycker så! Sen har dem satt status på alla typ så: Vårt gäng är "coolt" , dem är så fula därför är dem "nördar" o.s.v . Jag hade en gång köpt några skor när jag kanske gick i 2:an och sen köpte "ledaren" i gänget några som var väldigt lika mina skor och jag hade aldrig haft dem skorna i skolan , sen så en gång senare hade hon skvallrat för sin så kallade "pojkvän" så en gång vid majbrasan  så bussade hon på sin "pojkvän" på mig och han sa till mig : Snackar du skit om Julia(så heter hon) och jag bara: Nej ?? Och sen sa dem att jag hade härmat henne med "hennes" skor. Jag hatar dem!! Har ni några såna på er skola så snackar jag gärna :)

[Niike]
0

La till OT i rubriken samt ändrade från stora bokstäver..

BlackTear
0

Jag tycker det är svårt detdär om fjortisar ^^ Tidigare har jag dömt folk efter hur dom ser ut (t.ex blond+märkeskläder+mkt smink=fjortis) och det har jag faktiskt slutat göra nu :P För jag har träffat en del "fjortisar" som är schyssta ;p

Men därimot när ungdomar dricker, röker, skolkar för att det är "coolt" så klassar jag dom som fjortisar, spela roll hur dom ser ut ;P

Hatasallad
0

Fjortisar finns överallt, och det finns olika definitioner av fjortis med….

MarHai
1

Min åsikt om fjortisar: Skjut dem!!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

#4 Nämen Martina :O ;)

BlackTear
0

#4: Haha, Martina smart ;D

Hatasallad
0

#4 Fråga din kommun om du får skottpengar på dem ;D

Eazyy
0

Har såna i min klass med >.<

BlackTear
0

Glömde nämna att folk som känner sig tvunga att slå ner en för att det är "coolt" är ännu värre -.-

galaxens
0

Vi har MASSA sådanna på vår skola.. :/

Nilam
0

Finns många olika varianter av fjortisar.. Men i allmänhet är de kaxiga, våldsamma, oansvariga och högljudda!

kastanjen
0

såna "innegäng" finns det tyvärr på varje skola. Det är bara att försöka ignorera dem för det är NI som kommer att komma någonvart i livet!!

emmsaaan
0

Hela min skola är så. Det är bara ungefär 3 i varje klass som är mellanpopulära och så. Resten fjortisar, killar som tjejer. Hatar det! Man kan inte prata med någon.

Moonstrike
0

#4 :D

Gillar inte fjortisar.. har typ fobi mot dom, blir asrädd om jag är i närheten av en typ :S Hatar fjortisar^^ Haha, fin förklaring x) Finns iaf inga extrema i min klass, som tur är :)

Mysofi
0

Jag har en fjortis i min klass. Och jag avskyr henne, inte för att vara dum men… Hon liksom "ser ner" på mig och mina kompisar som att vi gick i ettan och hon i nian (vi går i sjuan).

Tina-A
0

#11: Högljudda är en väldigt bra beskrivning tycker jag!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MarHai
0

Har tyvärr väldigt många såna på skolan.
Dom går i högklackat, tajta små toppar, kortkorta kjolar (kläderna ska vara så färggranna som möjligt).
Och så låter dom så här: _meeeen guuuuud, det luktar koo! guuuuud vad äckligt!
Usch, jag blev smutsig om skorna!
_
Ursäkta?? Ni går förihelvete på en lantbruksskola!! >.<

Solbackens kaniner

BlackTear
0

#17: Haha xD

Gogge
0

#17 jag gillar våran kolukt;)

MarHai
0

Jag med ^^

Solbackens kaniner

Tina-A
0

Frågan är om fjortisar själva vet att dom är fjortisar. Vissa gör säkert det, men andra kanske klassas som fjortisar fast dom inte vet? Vad tror ni?

Noa-Nisse
0

kor luktar gott! mkt gott.

på vår skola går det drygt 4000 elever, MEN som tur är så går jag på en annan linje som är en bit ifrån skolan. där är två linjer där jag går, OP, som jag går och BF finns där också.. men iaf, och på den byggnaden går endast ca 350 elever. och jag tycker alla är så himmla bra där. alla är liksom jämnlika. och ingen mobbning, ingen klottring på väggar och inga fjortisar. allt är perfekt. kunde inte komma på en bättre skola.

och om man skulle komma till ÖP-skolan, där som är ca 4000 elever så är det hemskt!!! usch, där kryllar det av fjortisar!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jjohaanna
0

Men jag tycker inte att det är fel att vara blond och gillar att fixa sig oh sånt , Men jag ogillar när man röker dricker och Knarkar, Man kan va snäll fast man gillar att sminka sig och är blond. Jag är blod och älskar och fixa mig !!!! I mitt " Gäng" Alla vi är blonda och sminkar oss. Men INGEN röker eller dricker. Så jag tycker inte man ska hata alla som älskar och fixa sig, Och absolut inte skjuta dem !!!!!!!!

Nicolina
0

Usch ja fjortisar…. tyvärr tycks jag klassas som en sådan själv pga. av mitt utseende och ljusa röst…. Blond, blåa ögon, jeans och tydligen värsta innetröjorna, iaf enligt halva min klass, och vad de fått detta ifrån vette sjutton för jag har verkligen noll koll på mode utan köper de kläder jag tycker är snygga… oftast på budget-HM : )

Så därför är det extra kul att chocka dem med små berättelser då och då, att jag trots mina långa naglar gärna skitar ner mig i stallet, klaffsar runt i leran på åkern på väg hem och geggar med de mesta kring djur ;)

[Niike]
0

#24 haha;)

Clariiz
0

#4; Så skönt att inte behöva vara ensam om sin åskit (:

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nicolina
0

#25 Ja det är superskoj^^ 
Näe, skämt åsido så är jag allt annat är fjortis, fy vad hemskt öde… men men, folk har sina förutfattade meningar bara för att man är blond och blåögd!

Jjohaanna
0

#24 , Så är jag med typ, :)

sixchicks
0

Tack för alla era svar :) NI får gärna skriva mera

ciss
0

Jag tycker att fjortis både hör till utseendet & personligheten. Kan man säga så? Jag är inte så att jag typ hatar fjortisar, för det gör jag inte. Vissa fjortisar är ju verkligen jättetrevliga & supergulliga tjejer, sedan kanske dom har blonderat hår, mycket smink och lite vågade kläder, men det är ju ändå personligheten som man (oftast) fastnar för hos en kompis :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

sixchicks
0

precis ciss :)

huldisen
0

Jag tycker inte fjortisar är ålder eller Utseende har att göra med fjortisar. Jag känner några fjortisar och dom är urgulliga och jätte snälla ! Sen finns säkert taskiga fjortisar med , men taskig kan ju vem som helst vara.

Jag blev kallad Fjortis när jag var blondhårig och när jag var svarthårig så är jag emo - Min klass går mycket  efter utsende.

Sandra-
0

Tror det är många som klassas som fjortis fast de själva inte vet om de. Men bara för att man använder smink, fixar håret och sådär så klassas man som fjortis tydligen. Har träffat många som jag lärt känna som tydligen tyckt att jag var största fjortisen innan. Fattar inte hur man kan döma nån som fjortis (eller nåt annat överhuvetaget) när man inte ens känner personen? Så sluta döma folk efter utseendet, det är inte allt.

sixchicks
0

Det gör dem i min klass , dömer efter utsidan , inte snällt "/

Nilam
0

#19-20 Jaaaag med! :D Fast grisarna luktar lite väääl;)

Tindra1
0

Jag har några.. ''/ Fast dem är rätt schysta mot mig..

[Eichan]
0

Det ända jag undrar om så kallade "fjortisar" är hur dom har råd med all deras foundation som de kladdar på mer och mer på ansiktet hela tiden >.<

emms
0

#37 bortskämda??

Emma

emmsaaan
0

Mjo. Jag har lite blandad stil. Jag är blond och sminkar mig naturligt, jag har märkesjeans och märkeströjor ibland. Men ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg om jag har märkeskläder eller inte, bara det sitter bra så…
I alla fall, jag blir kallad fjortis. Men nu brukar jag ha svart nagellack, för att jag gillar det, då blir man kallad emo istället. Och en gång så hade jag tights och en söt klänning, med svart nackellack och en sjal, resultatet: "j-vla emofjortis" blev jag kallad. Sånt är riktigt irriterande, jag menar, jag är knappast fjortis om man jämför med folk som är ute och dricker varje helg. Själv så sitter man hemma och gullar med djuren ^^

Tina-A
0

#37: Håller med.. Hur kan man vilja gå runt med ett till ansikte ovanpå sitt gamla varje dag året om?

Om jag ska vara ärligt.. Träffar jag en tjej som säger "Jag skulle aldrig kunna gå ut utan smink!" så tyvärr, jag skulle aldrig bli vän med en sådan.

Visst om man älskar smink och har smink på sig nästan varje dag för att man gillar det, men gärna skulle gå till skolan helt osminkad eller gå ut på stan helt osminkad eller bara hänga med sina vänner helt osminkad - det känns mer normalt.

Noa-Nisse
0

jag tycker egentligen inte det är något fel att vara "fjortis".. men ja, jag tycker inte det är en ålder utan ett beteende. och jag tycker också om att sminka mig och att se bra ut. vem vill inte se bra ut liksom? Men att man ska vara taskig på andras beskostnad, DET är fel tycker jag. då har man liksom gått för långt..

Medarbetare på Hundar.ifokus

psyko
0

För mig är en fjortis en som färgar håret stup i kvarten, röker, dricker, snackar skit och är allmänt otrevlig!

Creation
0

Ibland kan jag bli lite fjortis-aktig när jag är flummig xP Lite sådär barnschliiiig åå schkreiiva schåhäer! ElLeR sÅhÄr IsTäLlEt ;D

Sen "ser jag ut" som en fjortis, enligt vissa -.-' Har inte färgat håret en gång i mitt liv, pratar inte som en fjortis, går utan smink typ varannan dag och använder (för guds skull!) INTE idomin!! *isch!* Dricker inte, röker inte och är inte nån himla bimbo… -.- Fattar inte då hur nån kan tro att jag är fjortis. :S Men, men "hon som sa det, hon var det" xP Det kallas förnekelse, gott folk ;D

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Frihetens
0

#40 Jag har svårt att gå utan smink, och det betyder inte att jag är fjortis, utan att jag har dåligt självförtroende, just när det gäller min hy. Då känner man ju sig inte mycket bättre av att folk inte vill vara vän med en bara för det?

WingsofDestiny
0

jag hade aldrig det. När jag gick i skolan så var det ingen som villa gå i närheten av mig men det berodde ju också på att jag bodde i ett getto och alla vet ju vad som krävs i ett getto =D.

Romana_12
0

#44 Bra sagt!

Tina-A
0

#44: Det var inte riktigt så jag menade :) Självklart kan jag känna för personer med dålig hy, men om man bara är hemma med sina kompisar så dömmer dom väl inte?
Om jag hade en vän som vägrade ta av sig sminket inför mig pga hennes hy så tror jag att vi skulle snacka så pass mycket om det och att jag skulle få henne att förstå att jag tycker faktiskt lika mycket om henne utan smink också.

Det finns många tjejer med perfekt hy som hellre skulle dö än att gå utan smink. Känns alldeles för ytligt för mig. Min uppfattning är att dessa tjejer har generellt vissa egenskaper som jag inte alls tycker om.

Tycker dock inte det är fel att ha smink varje dag om det är så man trivs, som jag skrev, men att man kan ta av sminket känns lixom naturligt. Själv sminkar jag mig nästan varje dag, det jag skulle kalla för smink i alla fall. Jag brukar nämligen ha mascara på mig väldigt ofta, i stort sett varje dag. Men om någon skulle be mig gå utan skulle jag inte ha problem med det. Fast jag förstår att det inte är den typen av smink du menar, men har man inte något man försöker dölja i sitt ansikte (ex finnar osv) så borde man kunna ta av sminket. Tycker jag!

Tina-A
0

Jag har också en uppfattning om att många tycker om att hålla koll på kändisar och deras liv. Är det ett fjortis-drag eller är det vanligt?

Själv vet jag knappt vad någon heter. Det är väl britney spears, cameron diaz, will smith och.. Ja, eddie murphy(stavas?). Christina aguilera (stavas?) också. Någon till säkert men det är definitiv inte många. Kändisar och kändisskap intresserar mig inte alls och jag förstår inte hur flera av mina vänner kan sitta och läsa veckorevyn och peka på kändisar och säger saker som "titta, hon har blivit så smal" och "wow, den klänningen var ju supersnygg". Då går jag och spyr på toaletten :) Jag känner ju inte kändisarna, så varför ska jag veta vad dom heter? Allra minst skådespelare har jag koll på. Vill dom att jag ska veta vad dom heter tycker jag att dom får komma och skaka hand med mig och presentera sig som alla andra. Annars tänker jag inte lära mig vad dom heter? Några har ju dock slunkit med på vägen :P

Angelclaw
0

Aah, fjortisar!!  Att skjuta alla vore ju lite drastiskt, då skulle vi ju utrota mänskligheten till sist!

Jag är för gammal för att "hata" fjortisar. Tycker det är underhållande att se hur lite som förändrats sedan man själv var fjortis, och fjortis, det har vi alla varit eller kommer att vara- det är en fas vi alla går igenom.

:)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

huldisen
0

Vi allihopa går igenom en tid som fjortis (:

sixchicks
0

Jag tycker som Tina_A , jag kan gå utan smink förbi folk , jag säger till mina kompisar som har smink att det är inget fel att ha smink , men jag undrar varför dem har smink dem är så mkt finare i sitt naturliga ansikte :) Men det är ju inget fel på smink och dem har inte problem med huden.

ciss
0

#50: Eller hur, oftast gör man ju det :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Emma_B
0

Jag gillar inte fjortisar. Men jag tycker ändå att man få se ut som man vill. Men det värsta med såndana personer är att dom alltid fyser ut en…  ngn mer som tycker det?

Romana_12
0

#50 Eller hur ^^'')