Dricker inget!
Hej. Jag hr en liten kanin unge på 11-12 veckor hemma. Han har bott här sedan ca 4 dagar och under den tiden har han knappt druckit något. han ha både skål i buren med vatten och vattenflska. Eftersom att han bor ute så byter jag vatten flera gånger pr dag så att det inte ska vara kallt.
Han ska även börja få pellets från och med idag i lite större mängder då ghan bara haft några korn inne hos sig de första dagarna, som han inte ätit upp. Hur gör jag för att han ska vilja börja äta pelletsen oh dricka vattnet?
Det är inte så att han inte äter alls för höet sitter han glatt och tuggar i sig:P

Tindra åt inte heller nått när hon flyttade till mig. Men efter ungefär 5 dar började hon smått äta och dricka :).

Han måste inte äta pellets, även om det är pra med extra kraftfoder när han är liten.
Ge honom lite persilja varanan dag..

okej, nej jag vet att inte kaniner måste äta pellets fast jag själv tycker att det är bra. Okej jag ska tetsa med persilja:)

Efter en vecka med persiljan, så klipper du lite och blandar i hans pellets, så får vi se…
Är du orolig att han får i sig för lite vätska kan du alltid ge lite gurka. Men tänk på att ge lite då han är känslig nu i början.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

mm jag testade gurka igår för vi hade ingen persilja. Jökla gräsen är han för det ville han inte ha heller:P Till mins tora glädje tror jag att han har ätit för. Hällde i en halv dl igår och nu var nästan hälften av det borta! Tänk vad glad man kan bli!;)

Så bra då…