Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 589 ggr
Majsbecka
0

Löstbajs

Nu har Leona bajsat löst och den har fastnat på hela hennes rumpa :/ Har försökt att tyagit bort det nu med vatten och mammas dyra natursvamp (oops) men allt är inte riktigt borta. Hur ska man göra när man ska tvätta dom?

Quendy
0

Detta hände för mig och mina niner oxå, jag föreslår att du får din kanin rakad (bara ta bort lite päls i rumpan) hos vetten, sedan med maten vet jag inte riktigt..

Majsbecka
0

#1 Oj, är de så "alvarligt"? :o :'/ Hur mkt kostar de då? Tror att jag ska undvika att ge henne sallad ett tag…

Quendy
0

Ja, jag fick båda mina kaniner rakade ganska billigt, det gick på ca 600 kr, nu är dom jättefina i baken :) Sitter det fast i svansen? :/ Ja, du kanske bara ska ge henne obegränsat med hö, lite pellets och inte alls mkt grönsaker..

Moonstrike
0

Jenny brukar få så lite då och då. Vi tvättar med vatten .. kanske hundshampo eller nåt också, vet inte (det är inte jag som tvättar).

emmsaaan
0

Myra är jättelös i magen… Hon är ju känslig i den åldern. Jag klipper bort bajset varje dag =) Går det inte att klippa henne då?

Majsbecka
0

#3 Okej, drar ner på grönsakerna ett tag nu..

#5 Jo.. det skulle kanske gå. Kanske kan höra med mamma imorrn om hon kan hjälpa :)

liee
0

BABY OLJA . . . . allt lossnar på noll tid, fast de blir lite flötiga men de får man ta. . .

Ync
0

Ge henne bara hö och vatten några dagar om det inte funkar kontakta vet. :)