Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 420 ggr
liee
0

vanvård

Någon som vet vart man vänder sig när man ser att kaninerna inte blir omhändertagna i djuraffären. såg igår en kanin med en illa ögoninflammation, sa till personalen, men tyckte inte de borde gått så långt om de hade koll på dem. . . NÅGON SOM VET? kan inte sluta tänka på den lille stackarn. . .

Taci
0

Jag vet faktiskt inte, men borde väl finnas något Djurskydd där du bor ? Det finns det här iaf, men jag vet inte om dom ingriper mot djuraffärer. När jag hittade en skadad fiskmås ute en gång kom dom o tog hand om den iaf ^^

Keligast
0

sök på internet. borde finnas!

MarHai
0

Anmäl till djurskyddsinspektören i din kommun.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

liee
0

#3 tack då ska ja föörsöka hitta nummret dit, ja ska dit ida igen å se om de gjort nått men annars blir de anmälda, usch man borde inte få sälja kaniner å smådjur i affär. . . .

MarHai
0

Gå in på din kommuns hemsida, där ska det stå.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

liee
0

ok, tack

stellina
0

Det bästa vore att förbjuda djur i bur-det är alltid djurplågeri.

Denna kommentar har tagits bort.
Crazzysazza
0

Jag såg 3-4 kaniner i en bur som va 50*30/40 helt hemskt vi visste inte vart vi skulle vända oss så vi kunde inget göra:( Dom hadde till och med en död hamster i en bur men den va iaf normal stor..

WingsofDestiny
0

ring till din kommun och be om att få prata med djurskyddsombudsmannen/inspektören för den kommun du bor i och berätta läget för honom.

repekka94
0

#7 asså du skriver det överallt Sluta det finns en tråd om detta skriv i den i stället!!!

WingsofDestiny
0

#7 förbjuda djur i bur är kanske en dålig ide eftersom en privatperson då inte kan äga en kanin, hamster, råtta, marsvin etc etc och inte äns en häst eftersom vissa boxar kan likna burar.

emms
0

#7 men herregud ge dig! vi plågar inte våra djur! nu har du skrivit 2 trådar om exakt samma sak OCH skrivit de i några andra trådar!

Emma

emms
0

förlåt för OT men jag blir förbannad på sådana som inte tror att vi tar hand om våra djur…

Emma

liee
0

Tänkte bara medela att när ja gick tillbaka till djuraffären, va kaninen borta, troligtvis tillbaka skickad till uppfödaren, så där har den nog det bättre. . . MEN när man e inne i en djuraffär så kolla alltid till de stackarna å ser ni nån som mår dåligt säg till eller anmäl, så länge det är tillåtet att sälja kaniner å smådjur på det viset så dår man hjälpa till att se till att de har det bra.

SoffanIsSmiling
0

Ofta finns det olika inspektörer som inspekterar på olika områden kontakta din närmaste kaninskyddsinspektör