när avgöra hona/hane?
hur gamla måste kaninungarna vara innan man kan se om det är en Hona eller hane?? Har typ hört att det är 6 veckor, men måste man vänta såå länge?

Jag vet de som kan se det vid ca. 3-4 veckors ålder..
Det beror helt enkelt på hur erfaren man är. Erfarna personer kan se vid 2-3 veckors ålder, dock kan det ju bli lite felgissningar också^^ Men lite mer oerfarna personer brukar se runt 6-8 v ungefär :)
#2: Finns de som ser redan vid 4-5 dagars ålder. =)
men om man vill ha en hane, och råkar köpa en hona för att uppfödaren såg fel.. får man pengarna tillbaka då?
#4: Det beror på.
Egentligen har inte uppfödaren någon plikt att varken ta tillbaka kaninen eller ge pengarna tillbaka.
Men många uppfödare brukar kunna vara så schyssta att de tar tillbaka kaninen.
Sen beror det ju lite på också.
Var det ex enda ungen kvar i kullen, så blir det ju lite svårt å "byta" den mot en hona.
Men hade jag redan fäst mig vid ungen trots det inte var det könet jag ville ha, så hade jag behållt den ändå.
joo det är klart, men jag tänkte om man vill komma och tinga en kanin som man sen ska köpa. Då är det ju bra att veta om det är en Hona eller hane?, och man vill ju komma så tidigt som möjligt! ;)
jag såg könen vid 2 veckor :)
- Mvh Emma
Vid 10 dagar är jag helt säker, när de är 7 dagar är jag 99% säker :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
jag kan också se tidigt på min jag gissar alltid när dom är sådär en vecka-en och en halv, men sen när dom är 2 veckor så är jag typ säker, det kan ju vara någon man är lite osäker på då också, men så svårt är det inte att se ;)
Så det här med att dom ska vara minst 6 veckor eller minst fyra vecka finns inte! Har man haft några kullar så är det inte så svårt att se!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#3 Känns inte som det är 100% säkert då :) Men men, det finns det säkert.
När jag skulle köpa Alpha frågade jag uppfödaren om det var OK att byta om det var en hane, eftersom jag ville ha en hona. Och det var OK. Nu i efterhand fattar jag att jag aldrig skulle kunna byta kanin, eftersom jag fäste mig vid Alpha från början :) Även att vi inte alltid kommer överens, så är hon min stor-tös för det <3
Så om någon har fött upp kaniner sen typ 1998, tror ni de kan se vilket kön den är vid typ två veckor då? :)
Meen PUUTT! I need to know! xD
#11 Svårt att säga.. Det beror ju på om uppfödaren verkligen försöker kolla, ta hjälp av andra och så varje gång:) Fråga?
har gjort det, men var så otålig så jag orkade inte vänta ;) Tack för hjälpen! (a)