Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 486 ggr
sasan
0

hur ska jag börja?

jag har en hane som jag vill börja hoppa han är snart ett år.

menjag vet inte hur jag ska börja!

jag har prövat att hoppa med han men han vill inte…

jag troro att det är jjag som gör fel:(

sen har jag en 2åring snart 3 som jag ochså vill börj hopp med!

snälla vill ha hjälp

emmsaaan
0
sasan
0

#1 tack!

ska kolla där vill ah mer hjälp

Crazzysazza
0

Jag tävlings hoppar ju och nu har jag precis införskaffat mig en unge..

Jag tränar henne genom att sätta henne framför ett 10cm hinder och så blockerar jag dom andra vägarna så hon måste över för att komma någon stans. När hon sen har hoppat över får hon massor av beröm! sen vid nästa hinder sätter jag henne igen och samma sak där om hon vill gå iväg.. Oftast till buren.. Så efter tre hinder förstog hon vad hon skulle göra och hoppa glatt igenom banan nästan utan att springa åt andra hållen. Men det gäller att få dom att förstå vad dom ska göra.. Det finns fler sätt en de men hon av helt omöjlig att få över så.. Och om han endå inte vill hoppa när man blockerat vägarna sättar man upp framtassarna på hindret och puttar till lätt på hans rumpa då brukar dom hoppa över..

Jag rekomenderar dig att prova sätta framtassarna på hindret och ge han en liten putt i rumpan till att börja me..

sasan
0

oki tack!

sputtnick_plexus
0

putt

sasan
0

jag  var precis ute  med han och det som #3 sa funkade!

tack han hoppade lite ialla hall fast jag trorinte han tyckte dt var kul

Crazzysazza
0

okey ne vissa gör ju inte de:/

sasan
0

mm

Crazzysazza
0

Uppmuntra han lite till det.. tex. ge han godis efter att han har hoppat banan så han tycker att det är lite roligare:P många som gör det ger dom lite Banan eller morot eller nått gott

sasan
0

mina kaniner äter alldrig ute!

jag prövade han äter inte:/