Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2029 ggr
Nilam
0

Nafsar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ska jag tolka det när min 4½ veckor gamla unge nafsar i mina fingrar? Hon slickar också omväxlande. Går detta beteende över när hon blir äldre? Kanske i samband med att hon flyttar från sin mamma?

Tindra1
0

Så gör tindra med typ, men jag säger nej, elr ajaj! nu har hon faktis börjat sluta med det :)

Nilam
0

Okej, men kan det ha något med hennes ålder att göra tänkte jag? Känns så svårt att "fya" en 4 veckor gammal unge:P

Tindra1
0

Jag vet inte, vad är det för ras?

Moonstrike
0

Lämnar hon sin mamma redan nu?

Kan ha nånting med det att göra ja, om hon känner sig otrygg.

Nilam
0

Nej, hon lämnar sin mamma när hon är mogen, eller snarare hennes mamma lämnar henne och åker tillbaka till uppfödaren. Hon är väldigt social och mysig. Framåt och nyfiken. Men nafsandet kan vara lite jobbigt, även om det inte gör ont.

Hon är hermelin rex.

Nilam
0

Tänkte kanske att några uppfödare här vet om ungarna brukar göra så i denna ålder.

Nilam
0

Putt

[Nikodemus]
0

klappa henne så ska du se att hon slutar me det eler så e hon hungrig eller vill att du ska mysa me henne je henne en morot o gnaga på det gillar kaniner mycket !

WingsofDestiny
0

Jag har läst att kaniner gör så för att testa styrkan i tänderna samt för att se ifall föremålet, i detta fall dina fingrar, är ätbara.

Gogge
0

Ja tror att hon bara vill smaka lite :P mina "smakar" på det mesta och de har gått över!;)

Nilam
0

#9-10 Okej, det låter ganska vettigt:) Det har hålligt på några dagar så jag har lixom börjat tröttna:P Hon jagar mina fingrar ibland t o m! När jag tar bort dem så skuttar hon efter och vill nafsa mera.

Thumper-KG
0

Det är ett sätt att knyta kontakt och att stärka banden innom "kolonin".

Nilam
0

#12 Jaha:) Det är ju bra:D