Äntligen!
Jag ska få en Belgisk jätte jag är jätteglad!!:D
har väntat på detta i 2år!! sen jag såg farfars:D hans har nu fått ungar och jag ska få en:D
någon annan som har en några tipps??

Roligt :)
Tips..? På vad?
vad kul :D
Emma
Jag har en, han är lite över 4 månader nu :) Det är viktigt att du har kaninerfarenhet innan du skaffar en BJ. Dom är snälla men ganska tuffa, så det gäller att va van. Mer komplicerat än att ha en liten kanin, fast ändå samma sak.
Vänj kaninen vid att bli lyft vid tidig ålder :)
Vad kul!

** Avis ** .. Grattis :)
Tack för tipset.. kaninvana har jag allt:D så det ska nog funka det här:D
Jag ska få den om 4 veckor:D
vad tycker ni Hona eller hane???
Gud vad skoj!:D:D
ja verkligen!

Kastrerad hane, dem brukar vara väldigt lungna och fina :)
ja tänkte med på det:D farfar sa att det var bäst att ha fördta gången:P
ptt*
Tja, har ju bara erfarenhet av BJ-hona, så jag kan ju inte tala om vad du ska välja.
Men jag kan tala om hur min hona är.
Och jag kan säga att hon är helt underbar! ^^
Inte särskilt förtjust i att bli buren, lite höjdrädd.
Älskar att ligga och gosa, bli kliad på huvudet och ryggen, masserad vid öronroten och gnissla tänder av välbehag. =)
Efter en stund tycker hon det är hennes tur att gosa med mig, så då pussar hon mig över händer och ansikte.
Sen ska jag fortsätta och så håller det på. =D
Hon har alltid varit väldigt snäll och go, ända sedan jag fick hem henne.
Sen håller jag med om de tips? som Moonstrike sa.
Plocka med h*n mycket som liten och vänj h*n att bli lyft.
Det underlättar en hel del.
Vad kul!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#12 Okej tack för det. åhh vad ska jag välja??
jag kanske bara låta kaninen välja mig:P?

#14 ja det är en bra ide… oftast vet d vilken kanin du vill ha när du är där och ser dem. bry dig inte så mkt om vad det är för kön utan låt kaninen välja dig :-)
#15 ja det får nog bli så!:D
jusst nu har jag fullt upp med att bygga buren:D den kommer att bli 4*3 meter in vändigt…tycker ni det låter bra?…och hagen utanför som den själv kan skutta ut till är ungefr 7 kvadrat meter:D

#16 låter som din BJ kommer få mkt plats o springa på… härligt. ska bli roligt att se bilder sen!
Ja jag längtar med! kanske laddar upp bilder på byggandet sen men jag kan inte göra det själv så isåfall får syrran eller pappa hjälpa mig:D
jag vet dåligt men fattar inte datorer så bra:P
Jag tänkte från början köpa en hona, eftersom att alla våra andra kaniner är honor, men efter att pratat med flera BJ-ägare och alla rekommenderade samma sak: en hane, så skaffade jag en hane istället, och det är jag nöjd med :) En hona kan ju va precis lika snäll som en hane, eller snällare, men risken är ju att den har ett mer ojämnt temperament (när den är brusnstig o så..) och det kanske inte är superkul med en periodvis sur 8-kiloskanin ;P Men valet är ditt^^ (:
Buren verkar bli stor å bra förresten!
Skoj :)
19# gud vilken fin kanin du har:D