Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 622 ggr
Deco
0

Ny här!

Dags för mitt debutinlägg på kanin iFokus! Har läst här några dagar men inte skrivit något, men nu så *ler*

Har två stiliga hanar som anlände till familjen för ett par dagar sedan. De är bröder och bodde tillsammans fram tills den dagen vi hämtade dem (de är ca 12 veckor gamla). Maken åkte och hämtade dem på kvällen och det var mörkt kring buren så han såg inte så där jättebra och när han kom hem med dem upptäckte vi att den ena pojken saknar en bit av sitt ena öra! Det ser läkt ut och han verkar inte alls besvärad av det tack och lov. I alla fall tänkte vi låta dem bo tillsammans över natten bara eftersom de ju ändå bott ihop fram tills den dagen, men direkt vi satte ihop dem började de slåss! Så vi satte en mellanvägg i buren (som består av bland annat en Hage av kompostgaller) och trodde allt skulle vara frid och fröjd, men nästa dag hör jag hur det lever om i buren och springer dit. Då har ena pojken lyckats smita över till den andre och slagsmålet är i full gång. Tack och lov får jag över honom till sin bur direkt, men några hårtussar lämnade hans kropp. Det verkar helt klart som att han med trasigt öra är underlägsen sin bror då varenda tuss var från honom. Örat är så jämt trasigt så det ser inte ut som att en annan kanin har gjort det, men kanske ändå?

Och för att inte göra er oroliga så har de numera stabilare helt separerade burar. Men visst fick man dåligt samvete när de lyckades smita över till varandra! Maken fixade det sista med burarna och trodde inte att de skulle kunna ta sig över till varandra, men se det kunde de. Tack och lov att jag var hemma annars kunde det ha gått riktigt riktigt illa!

Nu kom jag lite off track här men i alla fall, nu vet ni att jag/vi finns *ler*

galaxens
0

Välkommna X)

[Popcorni]
0

Välkommen hit =)

RosaGosa
0

Välkommen hit! hoppas du ska trivas! :-)

Tappsveden
0

Välkommen!

Clariiz
0

Välkommen hit (: Du har ingen bild på sötnosarna? :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Romana_12
0

Välkommen :D. Som Clariiz, har du inga bilder på sötisarna? (:

emms
0

välkommen :D vill med se bilder :)

Emma

[Niike]
0

Aj så det kan gå, vilken otur =/ Men välkommen hit iaf! :)

MarHai
0

Välkommen!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Deco
0

Tack för alla välkomnanden! :)

Har inte fotat sötisarna ännu, men det kommer! Kanske hinner med det i kväll! :)

Jojsan
0

Välkommen hit! Hoppas det går bra med sötnosarna nu då! :) Vad är de för raser, färger? :)

Tina-A
0

Välkommen! Om det är något är det självklart bara att fråga. Hoppas du kommer trivas här!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sputtnick_plexus
0

Välkommen!

Zvintos
0

Välkommen. ^^

Hanna-
0

Välkommen! :)