Skit också!
ALLTING har klyddat ihop sig!
Sissi fick ungar förra året. När de var några veckor gamla kom min kompis som tidigare har fött upp kaniner och kollade på könen. Hon sa att alla var hanar och att hon var säker på det.
Igår var jag och Anna som fick en av ungarna på stranden med kaninerna. Plötsligt så satt Starlight på Whiskers och Whiskers morrade åt honom, såklart. Vi var typ först helt förstenade för att vi först inte fattade vad som hände, men sen snabbt som blixten tog vi bort dem från varandra. Starlight hann para sig i ca.3-5 sekunder. När vi gick hem så var vi inte så skrämda, för att vi trodde ju att båda var hanar. Vå skojjade lite med varandra och sa; Tänkt om Whiskers är en hona! och skrattade.
Idag visade det sig att det VAR en hona! Vi tittade för säkerhetsskull på Whiskers kön.. Ingen hane. En hona. SÅKLART JU!
Vi är jätterädda nu, för att om Whiskers (Whiskelina?) får ungar så blir det inte bra… Starlight och Whiskers är syskon, och de är bara 6 månader gamla…
Vi har ringt veterinär, men hon sa inget speciellt till oss…
Nu får vi bara vänta och se x(

oj då :(

Jobbigt :(

Jättejobbigt läge… Jag kan inte göra mer än att önska er lycka till.
Och om du inte vet så mycket om kaninungar - läs på ordentligt innan!

Jobbigt! :/
sa din kompis att alla var ungar eller menar du hanar `??

5# Jag tror hon menar hanar
Det var inte så bra : / Men har för mig att man kan gå till en veterinär och göra abort till och med på kaniner i dagens läge. Hoppas att hon inte blev med ungar nu.
(ps! använd gärna inte svärord i rubriken.ds.)
Det har jag aldrig hört.
Och "skit också" är väl inget svärord? ^^
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#3 Haha, ja jag kan läsa mer om det men jag har redan haft kaninungar förut, så jag vet hur man gör..
Men det vore hemskt om det kom en massa missbildade ungar, och eftersom att Whiskers är så ung kommer hon säkert bita ihjäl dem!
#7 Jag tycker inte att skit också är ett svärord…

Haha,sorry att man skrattar lite men det va en lite rolig historia. men vill ni inte ha mer ungar eller vad menar du?
#10 Det e lungt
Nej, vi vill inte ha några ungar, för att det är två syskon som har parat sig och om Whiskers blir med ungar är hon för ung.. Då är hon ungefär 7 månader gammal. Och det är förungt. Sen så blir det säkert missbildade ungar!! x(

#11: 7 månader är väll inte för ungt? Och vadå missbildade? vf skulle dom bli missbildade?
#12 Efter som att två syskon parar sig! Om vi människor får barn med våra syskon kan barnen också bli handikappade, t.ex..
Kaniner är väldigt tåliga. Det kommer INTE bli något fel på ungarna bara för att föräldrarna är släkt.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ajaj, ingen roligt sits :S
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#14 Är du säker? :S
#14 det kan juh bli inavel eller?? Nu förtiden finns det sprutor os vetten :P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#Alla + #0 Oroa er inte! Det hände exakt samma sak med mig och mina kaniner! Fast de bodde ihop! :O Ja, ni hörde rätt, men bara 1 av ungarna överlevde, och den kaninen äger min kompis, det är ingen fara :) Visst, inavel är inte så bra men kaninen (honan) kommer att klara det jättebra :P

OBS Hanen Bruno är nu kastrerad och Nina och Bruno bor ihop och är lyckliga :D
Jobbigt..

Vadå jobbigt? Det är INTE jobbigt..
#17 Det är inavel. Ordet syftar på Avel med närbesläktade individer och inte på att ungarna blir dåliga/missbildade.
Ungarna behöver inte bli missbildade bara för att föräldrarna är släkt. Däremot är risken högre än vanligt eftersom närbesläktade föräldrar kan bära på recessiva sjukdomar som ungarna sedan ärver av båda föräldrarna och på så sätt blir sjuka.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#21 Det är en tjuvparning och det är visst jobbigt. Du bestämmer inte vad som inte är jobbigt.

#22 Bra sagt :P
#21 Tror hon mena det till den som startat tråden. Det är ju lite jobbigt om man inte vill ha inavelskullar "/
Men hoppas det går bra för din (#0) hona.

#25 Ja men jag blir så trött på alla som säger "Nej stackars dig" mm.
Alltså jag vill säga till dig (#0) att det kommer att gå jättebra :) Men det finns ju alltid en risk att ungarna kan bli missbildade mm, men oroa dig inte. :P
Bara så att alla vet:
Whiskers är inte min hona utan min kompis.
Tack till er som önskar mig lycka till!
Hoppas dt går bra, och du får hålla oss updaterade ;)
Anna tycker att hennes (Whiskers mage då xD) mage är lite större än vanligt, men vi tror att hon bara inbillar sig… Men vi hoppas verkligen arr Whiskers bara är skendräktig?..

Hoppas att hon bara är skendräktig? och att allt går bra (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
När jag va liten så lyckades två syskon para sig och mamman stötte bort ungarna när de va födda. Hon ville inte veta av dem och alla dog. Vet inte om det berodde på inaveln eller om hon var en dålig mamma, men hon kanske kände på sig att de hade en dålig chans att överleva. Djur lägger ofta inte ner tid på ungar som inte har någon större överlevnadschans.

ush då :/
Detta med inaveln kan leda till dåliga saker. Absolut inget jag skulle göra med MENING, och det förstår jag att inte du heller gjort!
Jag köpte en avelshane en gång, då var han ca 8 veckor. Det var någon slags inavel i det hela, med mening, för att få fram riktigt fina ungar. Men det blev inget bra av det hela. Kaninen som jag köpte var snäll men rädd som liten. Han växte, och blev lite arg. När han blev förbi ett år, var han förj*vlig. Jag kunde inte greja med honom, han högg så fort en hand kom ner ex. Vet inte hur många gånger min familj blev huggna av honom när dom skulle ge han mat/morot ex. Vi ringde uppfödare, veterinär osv. Uppfödaren var inte till spec stor hjälp. Dålig stil. Veterinär sa att vi absolut skulle avliva honom, och jag höll ju med, jag tyckte ju inte det var spec kul när han höll på så, och jag visste ju att han själv inte mådde bra av det. Hur skoj är det att aldrig bli grejad med? Men det var ju omöjligt när han högg exakt hela tiden. Så hans tid avslutades i min famn hon veterinären. Det känns skönt nu i efterhand, för nu vet jag att han slipper att vara så stressad, och farlig för människor om man säger så. (r.i.p) Så det går inte alltid lyckat för inavel, om man säger så. Så var lite pass på. Hoppas att det går bra för dig om det nu råkar bli ungar!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se