OT-Yr
Jag har börjat känna mig jätte yr och är trött nästan hela tiden sen jag blev vegetarian, Kan det ha ngt med det att göra ? Eller är jag bara almänt "sjuk" ?

Näringsbrist (eller är det järnbrist? xD) Ehm, men iaf. Jag äter ganska lite nyttiga saker och blir alltid väldigt yr när jag reser mig eller anstränger mig mkt. Det liksom "svartnar" och snurrar. Skolsyster sa att det var pga brist på något.. järn eller näring.. ;P
Du får nog inte i dej din näring som du behöver.

Får du i dig tillräckligt med protein?
Så var det för mig förut också, åt massa bönor sen gick det över ;)

Jag brukar bli yr om jag inte ätit. Så ta något att äta & drick ett glas vatten, så går det över för stunden i alla fall.
Ja, det kan ha med det att göra med att du är vegetarian, näringsbrist.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag mådde illa, var yr och jättehängig förut. Det visade sig vara järnbrist så du kanske har det också.
Okej, Jo dt är nog det. Pratade med mamma nyss hon trodde oxå dt kunde vara dt-
Jag är yr ofta, oftast flera gånger om dagen, mår illa och är jämt trött. Detta pga att jag inte får i mig massor med saker som jag behöver. Vissa dagar är jag kritvit i ansiktet å sånt typ..
Om du äter en bra varierad kost, massor medd linsen, böner osv. Sedan äter tabletter ("Mitt val vegetarian" etc.) ska det inte vara problem :)
NU gör inte jag det och derför mår jag som jag mår..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Har nyss börjat med dom tabletterna, Mamma köpte dem i dag :)
Jag är/var kritvitt i ansiktet i dag oxå,
Jag blir också sådär yr, såfort jag reser mig om jag typ legat ner. Superjobbigt. Får väl börja äta mer järn. Eller ja, sånt som innehåller järn ;D Och andra nyttigheter..
Tjejer brukar ju lätt få järnbrist som många här inne vet.. :)

#10 Du kanske har för högt eller lågt blodtryck :/ Då blir man lätt snurrig eller svimfärdig när man ska resa sig. (blandar alltid ihop vilken blodtryck som är så)
Jo,Har legat mkt idag.Har varit så himmla trött och sovit bort nästan halv dagen. Sen när man går upp känns dt som om man ska svimma- Jobbit. Men hoppas dt blir bättre av tabletterna jag fick i dag. (:

10# menar du som ett blodsockerfall?
#10 så är det för mig med, sjukt jobbigt. när man typ vaknar på morgonen och ska gå typ till dörren håller man på att svimma ^^
Emma

Järnbrist skulle jag tro har det själv.. inte vegitarian men om jag inte ätit som jag ska blir jag me så
#13 blodsockeranfall är också kallat diabetes och det var nog inte det hon menade utan snarare sagt hur högt eller lågt ett blodtryck är då kan man bli yr.

#16 Man kan ha lågt blodsocker utan ha diabetes?
#11 Ja kanske det..
#13 Ingen aning x) Men det typ känns som det ska svartna, det är nästan som det trycker på bakom ögat.. Och så blir jag yr, inbland vinglar jag till (om jag reser mig upp och går med en gång) och det känns som jag ska svimma.. =/
#14 Precis^^
#17 blodtryck och diabetes är inte samma sak. Blodtrycket är det tryck som avgör hur snabbt eller sakta ditt blod pumpas genom ådrorna, har du lågt blodtryck kan det vara orsaken till att man blir yr och om en läkare avgör att en person har lågt blodtryck skriver den oftast ut blodtryckstabletter som stabiliserar blodtrycket.
Diabetes är en sjukdom som gör att du inte får äta något som innehåller socker osv.