Kaninungar.
Jag har en kompis som har en del kaniner. Hon avlar på sin ena hona, hon är mkt oerfaren och har tagit 2 kullar hittills. När ungarna är 6 veckor gamla åker hon iväg och lämnar kaninerna hos en man. Vad han gör med dem sen vet hon inte. Antagligen försöker han få dem sålda vilket inte är så lätt antagligen eftersom han har väldigt många ungar.
Alltså tar hon kullen och lämnar iväg ungarna för att inte ha bry med att sälja dem. Hon vet inte vart de hamnar och bryr sig inte för den delen heller.
Jag har funderat en del över detta och undrar vad ni tycker om detta? Tycker det kunde vara intressant att höra era åsikter också.
Det verkar helt sjukt!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#1, de anser jag också och var min första tanke när hon berättade för mig häromdan. Jag förstår inte vad meningen är att avla då. Om man ändå inte bryr sig om vad man får fram är det ju sak samma.
:O säger samma som #1.
Emma

Helt sjukt..
Håller med, vad är då meningen med att avla?

Sjukt! Vad är de då för mening med att avla liksom? :/
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Säger bara: USCH.
ojoj, verkligen konstigt! säger som de andra, varför ska man då avla?
Låter väldigt oseriöst och ja, helt sjukt! Jag frågar mig också frågan; Vad är då meningen med att avla? Hon vet inte var de hamnar, hon vet inte om de ens säljs..

Hon avlar inte, hon föder upp för försäljning…
Hon producerar helt enkelt kaniner till försäljning, som hon säljer till en djurgrossist, som i sin tur säljer dem vidare till djuraffärer.
Tyvärr ganska vanligt.

Låter jätte hämskt tycker jag. Man vill ju delvisa ha kåll på vart de kommer. Och det är ju helt fel mot ungarna med!!
Hon verkar ju bara ta en kull för att kaninungar är söta, sen när dom blir lite större slänger hon bara iväg dom och struntar i vad som händer sen.
Väldigt oseriöst och till och med lite sjukt tycker jag.. Men som #10 skriver är det nog itne så ovanligt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#10, jo du har rätt i det men hon säljer inte de heller utan hon ger bort de bara för att slippa dem.
Jo tyvärr är det nog som du säger att det är rätt vanligt.
Jag tycker det r helt sjukt. ska man utan att avla ska det vara för att man tycker det e kul med kaniner och för att man ska kunna och vilja ge dom ett bra hem inte bara för att sälja dom veta om dom ens får ett bra hem. Vem vet grossianten eller vem hon nu säljer till kanske avlivar dom bara för att han inte får dom sålda

I o m hon levererar dem vid 6 veckors ålder, tyder det på att mottagaren är grossist, och slipper han betala för dem så är hon ju snäll. Hon kanske byter mot foder istället.
Anledningen kan ju vara många, hon kanske "håller igång" honan för att inte hon ska bli deprimerad utan sina årliga kullar, finns ju sådana kaniner också.
Men det är ändå fel