Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2025 ggr
Jennie104
0

Sälja Jappo? :/

Mamma säger att vi borde sälja Jappo :/
Hon säger detta för att det är massa jobb och så bråkar vi massor om henne :(

Vad tycker ni jag ska göra?

Jag älskar henne verkligen men det är massa jobb.

Vad tycker ni? :/

Taci
0

Massa jobb? Du skulle ju skaffa två kaniner till nästa år?

Jag tycker faktiskt du borde sälja henne. Du går fram o tillbaka om att du kanske ska sälja henne. Sälj henne till någon som är beredd att ge henne ett livslångt, bra hem.

Jennie104
0

1# Ja tyvärr så får det nog bli så, ska höra med mina bästa vänner

Clariiz
0

Vad är det ni bråkar om? Och massa jobb? Det är väll inte så farligt.

Gör det som känns bäst. Känner du/ni att Jappo inte får tiden, kärleken hon förtjänar är valet enkelt. Ni får komma fram till något själva, sätt er ner och prata, och överväg för och nackdelar. Ni får besluta det tillsammans. Det är inget val någon av oss här på KIF kan göra, utan ni måste själva göra det som är bäst för Jappo. Valet ska vara det som är bäst för Jappo, och det kanske inte är det lättaste valet, eller det som känns bäst för dig/er, utan det ska vara bäst för Jappo. Då kommer det automatiskt kännas bäst även för dig/er.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Och jag tycker personligen ni ska sälja henne, du vankar ju av och an med att sälja henne. Du har ju till och med haft henne ute på annons.

Sälj henne, och om du efter några år fortfaranade är kanin intresserad köp en ny kanin då. Hade jag vart du hade jag sålt henne.

Men detta är ju min åsikt.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

MarHai
0

Förstår inte riktigt, vad menar du med "en massa jobb"?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tindra1
0

var då för massor av jobb? ni måste göra..?

PaaatyPalm
0

Skulle inte du skaffa uppfödning nästa år ^o)?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

JesBex
0

du skulle väll börja föda upp kaniner också ? Skulle sålt henne.

Jennie104
0

Asså  man ska ju vara ute med henne varje dag ( i någon timme) sen ska man gosa så måste man köpa saker till henne… Det kommer kännas tungt

Mamma har ju heller inte intresse för kaniner och hon vill hellre skaffa en till katt…

Ska nog sälja henne till någon som jag kan hälsa på rätt så ofta

Lizzan
0

Jag tycker att du ska sälja henne

Jennie104
0

7#8# Nej det blev inte av jag ångrade mig för det är ännu mer jobb än med 1 kanin

galaxens
0

Själv tycker jag inte det är massa jobb, och jag har 6 kaniner!!
Skulle du inte skaffa 2 kaniner till nästa år och ev. strta uppfödning med?? Om du ska göra det kan jag bara säga så här: DET är massa jobb!

Men jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig. Vi kan ju inte bara säga, SÄLJ HENNE!!
Vi vet ju inte hur du har det mm. Men ja tycker att du ska sälja henne om det känns jobbigt. Men tänk dig för noga innan! Vet många som har ångrat sig efter de sålt sina kaniner. Och då är det för sent!!

PaaatyPalm
0

Jag är inte ute med Ville 1 timme per dag :O? Måste man det ?

Köpa grejer, gu va jobbigt!

20 årig djurgalen moder* 

WingsofDestiny
0

En massa jobb får man räkna med när man har kanin, det hör liksom till att rengöra burar, ge mat osv. Innan man skaffar en kanin borde man tänka sig för vad man ger sig in på, det är ju inte bra för kaninen och bli flyttad överallt heller. Och om du funderat på att skaffa två kaniner och inte klarar av en så borde du nog tänka om och kanske sälja Jappo för kaninens bästa och sen skaffa en kanin när du vet att du kan ge den ett livslångt hem. En kanin kanske inte riktigt är din grej. =)

Lycka till! =)

Jennie104
0

13# Det blir dyrt med massa saker, nej inte en timme men iafall. Sluta hacka på mig.

teddykaniner
0

#13;Håller med,jag köper inget annat än mat till kaninerna+att jag köpt selen och transoprtburar.Jag är inte med dem en timme om dan,måste man det?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Lizzan
0

Men gör som du själv känner för. vi kan ju inte tänka åt dig :P

Tixy
0

Jag hade tänkt låta bli den här tråden, då jag visste att det skulle bli så här, men.. Jennie, du skriven en tråd - då får man svar. Om du har skrivit att du tycker det är jobbigt med kanin, så får du stå ut med att folk säger till dig. Men jag kan inte se någon som har varit otrevlig. ^^

Tindra1
0

Men alltså man behöver väl inte vara ute men kaninen varje dag??

Jag har det bara 1-2 i veckan (Vädret)

[Zorro_93]
0

Jag tycker oxå du ska sälja henne, Ibland så ska hon säljas och ibland så ska du ha kvar henne. Om du tycker det är massa jobb så tycker jag VERKLIGEN inte att du ska ha uppfödning. Men det är ju du och din mamma som måste välja om ni ska ha kvar henne eller inte. Ingen annan kan göra det åt dej.

MarHai
0

Och jag har 28 ^^
Jag tycker inte det är speciellt jobbigt! Men skulle det vara det så skulle jag självklart inte ha kvar dem.
Man ska alltid tänka på djurets bästa!

Så Jennie, känner du att du inte har tid för Jappo, att du inte kan ge henne det som hon förtjänar, så tycker jag att du ska sälja henne.

Solbackens kaniner

PaaatyPalm
0

#15 jag hackar inte, men så jätte dyrt är det faktist inte. mat ca 150kr, underlag ca 50kr ? halm ca 50-100kr ( beror på inne & ute)

ca: 250-300kr lägger jag lätt på något/någon jag älskar var månad :P

20 årig djurgalen moder* 

Clariiz
0

Tycker du det är dyrt att köpa saker, och inte hinner/tycker det är jobbigt att hålla på med henne eftersom det tar tid kanske inte kaniner är din grej?

Det ska ju vara roligt att hålla på me dkaninerna, själv är det enda jag gör på lektionerna är att längta hem så jag får mysa med mina pluttar (:.

Tycker du det är jobbgit och ser det mer som en plikt att gå ut. "just fan, jag måste motionera och mata kaninen, sen köpa foder fan det som är så dyrt" (ser det så), kanske inte kaniner är din grej helt enkelt.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

PaaatyPalm
0

#20 och ibland ska hon bli uppfödare.

20 årig djurgalen moder* 

Tindra1
0

Om du skulle sälja Jappo tycker inte jag att du ska skaffa en anna kanin..

WingsofDestiny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra två kaniner kostar oss 500 kronor var tredje månad då vi köper absolut allt hos lantmännen samt att jag har en farfar som är bonde. Ha kanin är inte dyrt, det är ännu dyrare med katt då deras leksaker, klösställning, veterinärsvård, mat osv kostar ännu mer än hos en kanin (har själv två katter).

PaaatyPalm
0

Citat från din press:

Jag om min mamma ska antagligen starta uppfödning nästa år! Ska bli så himla roligt! Nallestugans Lejon ska den heta.

^o) berätta gärna för mej hur du tänker ?! ( inget Hack i meningen )

20 årig djurgalen moder* 

jusse
0

Själv tycker jag att du ska sälja Jappo. Om man tycker att det är en massa jobb att ta hand om kaninen så är det ingen mening att ha den. ;)

Jennie104
0

27# Det var INNAN jag ångrade mig!!!!!

Clariiz
0

Berätta gärna vad ni kommer fram till :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jennie104
0

Jag berättar ikväll då vi har pratat

Feliciaa
0

Tänk igenom allt noga och gör det som är bäst för Jappo.

Lycka till (:

PaaatyPalm
0

#29 oo, Gaah Chilla. Det jag menade hur kan man ena sekunden planera uppfödning och andra tänkas sälja sin ´kanin ?

20 årig djurgalen moder* 

Devin
0

Säger desamma som #32

Frihetens
0

Det är tillräckligt jobbigt att ens TÄNKA på att man ska behöva göra sig av med en vän. En massa åsikter från de som aldrig varit i samma situation gör bara saken värre.

Gör det som känns bäst för Dig Jennie, och strunta i alla som dömer utan att ens veta hur jobbigt det faktist är!

BlackTear
0

Blev lite fundersam, hade inte Jappo parat sig på Sthlm träffen?

Tänkte att det kanske är dumt att sälja henne isåfall..

[Niike]
0

#13 Ingen kan ju tvinga dig, men kaninen blir förmodligen friskare och sundare om den får komma ut och röra på sig!
#16 "Måste man det?" Ja, om man vill ha sociala och tama kaniner.

-----

#0 Nu tycker jag du har gett Jappo så pass många chanser, du har velat fram och tillbaks, så jag tycker helt ärligt att du ska sälja henne. Känner du det mer som en börda än en fyrbent kompis, ska du inte ha kvar henne.

Kan du inte ge henne det liv hon faktiskt är värd spelar det ingen roll hur mycket du än älskar henne. Du kan sitta här, vid datorn, och tänka hur mycket du älskar henne, men förbättrar det din relation till Jappo? Ger det henne ett bättre liv? Nej. Det krävs faktiskt mer än så.

Lycka till med ditt beslut!

PaaatyPalm
0

#37 ok, är ute med han var dag, men det är kanske bara 30 min :P. fast på lördagar är han ute 1h xD

20 årig djurgalen moder* 

Tindra1
0

Blir kaninerna tammare om man är ute med dem varje dag???

Tina-lin
0

#39 Nej de blir de inte. Men de blir tamare om man håller på med dem en stund varje dag.

Tindra1
0

#40 Okeej ;)

Frihetens
0

Risken för benskörhet minskar om man låter sin kanin röra på sig varje dag. Inne eller ute.

Jennie104
0

Det blir så att vi säljer Jappo och köper en katt ^^ :/ Hon kommer få det mycket bättree hos nån annan!

PaaatyPalm
0

#43 Katt :O? de tar ju grymt mycket mer tid & pengar än en kanin. eller ? har förståss inte haft en katt eller jo när jag va typ 5 :/, men sen flyttade vi 60mil & tillsammans med en Shäfer som älskade katter ( att äta då asså ) så vi gav bort de till några kompisar.

20 årig djurgalen moder* 

Jojsan
0

ok, hoppas du hittar ett fint hem där hon kan stanna hela livet! :)

[Niike]
0

#40 Så menade jag:)

#43 Bra val, starkt gjort!

Jennie104
0

44# Jappo är min och det är jag som köper och tar hand om henne katten kommer vara familjens och jag behöver inte betala

Frihetens
0

Starkt gjort! Så du kommer sluta med kaniner nu?

PaaatyPalm
0

Ok. Detta är litte "krusse dulligt" men skit samma :P.

20 årig djurgalen moder* 

Jennie104
0

48# Kommer fortfarande hänga på kif =) Men jag slutar med kaniner men börjar säkert igen när jag känner att jag klarar det

Moonstrike
0

Jennie, parade Jappo sig på sthlms-träffen? Med vem isåfall?

Lycka till! =)

Jennie104
0

51# Med Stampe =P

Stormviskaren
0

36# har hon? bör hon verkligen säljas då? :S eller ska inte Jennie vänta till efter kullen i sånna fall?

[Niike]
0

Parade sig Jappo med Stampe är det inte lämpligt att sälja henne!

Tina-A
0

Ni som skrivit "måste man vara med sin kanin varje dag?"

Själv tycker jag att en kanin är en levande varelse och att sitta i en liten bur varje dag och bara få komma ut någon enstaka gång är riktigt taskigt. Det finns få saker för kaninen att göra i buren dag ut och dag inte. Det är väl äta och sova och att bara sitta som är huvudaktiviteterna under dagen om den sällan får komma ut ur buren och inte får kontakt med människor dagligen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PaaatyPalm
0

#55 Tror de menar att gå ut. De är ju säkert inne.

20 årig djurgalen moder* 

Moonstrike
0

#52 då bör du inte sälja henne.. eller meddela köparen ordentligt att hon kan vara dräktig.

#55 Det är klart att det är bäst för kaninen att få så mkt Motion och uppmärksamhet som möjligt! Men en del har som jag, utekaniner och sena skoldagar, vilket gör att det är mörkt när jag kommer hem :( Ibland önskar jag att jag hade innekaniner^^ Men jag är ute med dom några timmar varje helg iaf + ev nån vardag. Och så klappar jag ju lite och så när jag fodrar^^ Men på sommaren ska det bli ändring :)

Hatasallad
0

#54 En honkanin som parar sig med en hankanin? Hänger inte med xD

Mickis1994
0

#52 prade sig och parade sig, tror itne den var lyckad i alla fall.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Clariiz
0

Starkt gjort Jennie (=.
Lycka till med att hitta ett bra hem =), och ta god tid på dig. Det kommer kännas mycket lättare om du säljer henne till ett hem där du verkligen litar på köparna (=.

Men om hon kan vara dräktig kanske du ska vänta en månad eller iaf. informera säljarna ordentligt.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[chriistina]
0

Jag hoppas du hittar ett bra hem till Jappo. Man ska aldrig ha kvar ett djur om man känner det är fel. Du är ju inte så gammal än och kan alltid ta upp det om några år om intresset finns då :)

Lans
0

Om du tycker att det är "massa jobb" att ha en kanin så ska du nog inte ha det. Sen har du velat fram och tillbaka rätt mkt. Så de kanske är bäst att sälja?

När jag var lika gammal som dig var iaf inte jag mogen att ha egna kaniner. Har alltid haft pappa eller min stora syster som tagit hand om mina kaniner dom gångerna jag "lessnat". Man var väl kanske inte så sugen på att ha kanin varenda dag året om… Och eftersom du inte har någon annan som tar hand om Jappo så kan jag tänka mig att det blir rätt jobbigt. 

Du kan ju kanske hyra en kanin någon vecka i sommar ? (ja de är ju faktiskt oftast roligast att ha kanin då (: )  Och sen kanske skaffa en ny kanin när du blivit lite äldre om du fortfarande är intresserad.

Lycka till !

-----------------------------------------------------

#55 Håller med. Det är väl självklart att man tar ut sin kanin ur buren varje dag ?  =/

#57 Om man har utekaniner och så sena skoldagar så man inte hinner motionera sina kaniner varje dag har man väl kanske inte tid att ha kanin ?

Jag tycker att alla kaniner ska få komma ut i hage/koppel/lös minst en timme om dagen iaf. (sen är det klart att vissa dagar har man kanske inte tid. Men minst 30 minuter ser jag alltid till att mina får komma ut ändå. Och om det blir så lite en dag, får dom komma ut extra länge dagen efter). Det är väl knappast direkt kul att sitta instängd i en bur i flera dagar. ? 

Tycker inte man ska ha mer kaniner än att man hinner ge dom minst 1 timmes Motion varje dag.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Romana_12
0

#52 - Som sagt så fick han aldrig utlösning, så det blev nog inget..

livia11
0

men vi säger som exe att han inte fick utlösning, ska du sälja han ändå?

Lizzan
0

Haha ursäkta dum fråga men hur kan ni veta att hankaninen inte fick utlösning?

Romana_12
0

#65 - Dom brukar ju oftast ha sin *penis* ute när man tar bort dom , han hade inte ens tagit fram sin då^^,

Jennie104
0

66# Det var ju jag som lyfte bort Stampe alla gångerna och jag kollade faktiskt inte det.

KvirrZ
0

#67 alla gångerna?

- Mvh Emma

Jennie104
0

68# Det var 2/3 gng

Tina-lin
0

En helt OT fråga men varför lät ni dem para sig?

Romana_12
0

#69 - Jag hade ju honom hos mej eller Cassi , han va ju bara på Jappo en gång ?

Jennie104
0

71# Nepp tyvärr

Romana_12
0

#70 - Jaa du,, Jappo va lös hela tiden och bara sprang till Stampe hela tiden, fast stampe va lös och ''lekte'' med Gucci.. Fast han va vid mig hela tiden , eller ja.. Oftast.. Fast ja gick ju efter honom. Förutom när Mickis va med honom…. ;)

KvirrZ
0

#69 varför fortsatte du att ha henne lös efter första gången?

#70 jadu, det är en bra fråga..

- Mvh Emma

Jennie104
0

73# Så fort jag såg att Jappo var på väg till stampe sprang jag efter henne

Jennie104
0

Sluta fråga om det nu gjort är gjort tyvärr

WingsofDestiny
0

en fråga, det låter som om ingen av er ville att kaninerna skulle para sig med varandra men varför hade ni då en okastrerad hane i närheten av en hona?

Man ska aldrig avbryta en PARNING när kaninerna väl satt igång och vill man inte ha kull ska man heller inte låta kaninerna vara nära varandra, specielt inte lösa.

Romana_12
0

#76 - Men ja sa ju åt dej jättemånga gånger att koppla henne.. Och de va nog inte bara jag som sa de.

Jennie104
0

78# Nädu inte vad jag har hört ingen sa till mig.

KvirrZ
0

#77 det var inte hankaninen som var nära honan, det var tvärt om. Men det stämmer precis som du säger, att det är väldigt dumt att ha dom i närheten av varandra!

- Mvh Emma

Romana_12
0

#80 - Jaaoow.. Det var nog ganska dumt..

Pinacoladas
0

jag fattar inte, varför hade du Jappo lös? :S
Inget illa menat!!!!

Kristall
0

Hör ni, Jennie sa redan att hon ville att ni skulle sluta diskutera det här.. varför PM:ar ni inte henne om det nu är så viktigt?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jennie104
0

Detta menas inte som något illa men:

Jag säljer Jappo eftersom hon är rätt så sprattlig och hon gillar inte att kela så värst mycket (Lite kan hon allt kela men sen börjar hon klänga runt)

Vad ska jag göra har 2 alternativ

1- Sälja Jappo och skaffa en kanin som är lugnare

2- Sälja Jappo och inte köpa nån lugnare kanin

Jag älskar fortfarande kaniner…

Pinacoladas
0

#84, Jag tycker inte att du ska köpa en ny kanin nu!
Du ska ta en paus, och om du tycker att det är massor utav jobb, så ska du verkligen inte köpa en ny!!

Jennie104
0

85# Det är inte så mycket jobb enligt mig _(Sorry för det jag skrev där uppe glömde bort att jar har kompostgaller så rastningen är ok)
_Det är bara så att hon är min första kanin och jag vill kela men Jappo sprattlar :/

Taci
0

#86, hur ska du ha det egentligen!? Är det mkt jobb eller inte? Är hon snäll o kelig eller sprattlig o jobbig? Ska du ha uppfödning eller inte? Ska du skaffa fler kaniner eller inte? Förstår ingenting. Sälj Jappo o skaffa ingen ny kanin, tycker jag.

Jennie104
0

Är det mkt jobb eller inte? Inte eftersom jag bara behöver släppa ner i rasthagen som jag kom på att jag har (Den är bortplóckad står i garaget)

Är hon snäll o kelig eller sprattlig o jobbig?
Hon är slickig även sprattlig och jobbig

Ska du ha uppfödning eller inte?
Nej ingen uppfödning

Ska du skaffa fler kaniner eller inte?
Inga fler kaniner

Hoppas du fick svar.

Romana_12
0

Jag tycker du ska göra så som du vill göra.

MysanMinGodis
0

Jag tycker INTE att du ska sälja Jappo.

PaaatyPalm
0

Ne men nu blir jag hellt konstig :O , Du skrtv där upp att det va alldeles för mycket jobb & pengar mm . ! skaffa ingen mer kanin! Ush . hade jag fått haft caps hade jag haft det NU! Man kan inte sälja en kanin & sedan köpa en ny! det är inte ett par strumpor du köpt!

20 årig djurgalen moder* 

Devin
0

#91 Hon ska inte köpa en kanin! Läs tråden först!!

PaaatyPalm
0

Citat från Sälja Jappo? :/ - Tråden:

Detta menas inte som något illa men:

Jag säljer Jappo eftersom hon är rätt så sprattlig och hon gillar inte att kela så värst mycket (Lite kan hon allt kela men sen börjar hon klänga runt)

Vad ska jag göra har 2 alternativ

& så vidare..

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

#92 läs tråden själv. Vad i detta säger något om att jag ska sluta?

Är det mkt jobb eller inte? Inte eftersom jag bara behöver släppa ner i rasthagen som jag kom på att jag har (Den är bortplóckad står i garaget)

20 årig djurgalen moder* 

Jennie104
0

MEn det är Inte så HILMA lätt att göra sig av med Jappo det blir ju så tomt!!!

PaaatyPalm
0

ne jag förstår, men du lixom ändrar din "historia" hela tiden & ändara nästan allt. Förstår, hade inte klarat mej utan Ville! Men lixom du får ju kanske bestämma dej.?!

20 årig djurgalen moder* 

Tina-A
0

#96: Om du läser tråden har du redan fått svar på din fråga??

"Ska du skaffa fler kaniner eller inte?
Inga fler kaniner"

PaaatyPalm
0

#97 men vaf då skriva o_O xD ? :

20 årig djurgalen moder* 

Hanna-
0

Lycka till Jennie!

PaaatyPalm
0

Ech, vet att det är svårt att komma bort från någon/något man älskar, tro mej :P. Men jag tycker inte du ska skaffa en till isåfall. Om man älskar någon/något jätte mycket så vill man inte komma bort ifrån det. Vet att du älskar din kanin, eller :P? Men varför då skriva sälja jappo & skaffa en kanin som är lugn ? :P?

20 årig djurgalen moder* 

Tina-A
0

#97: Kolla lite längre ner, läs tråden.

#100: Läser du tråden ser du som sagt att hon skrivit att hon inte ska skaffa en ny kanin.

Devin
0

#100 men fatta hon ska inte köpa en till kanin!

Starfall
0

Sluta hacka på Jennie!!!! Hon gör som hon vill med sin kanin, och alla andra gör som de vill med sina kaniner. Det är så det fungerar här i världen. Jappo verkar känna sig osäker, liksom sin matte verkar vara. Förstår att det är jättesvårt att sälja henne, jag hade haft svårt att ta det beslutet. Det är ett otroligt svårt beslut att ta, som jag inte tror jag skulle klara av. Alla anledningar till att sälja Jappo kanske inte tas upp? Det kan ju även vara mer personliga saker som sätter in! Och det är kanske inte så lätt att skriva det personliga. Om hon skrivit att Jappo bara kulle säljas, hade hon blivit påhackad för det säkert. Nu skrev hon ju annat, tex att Jappo är sprallig och att det dels är därför hon säljs. Och nu blev hon påhackad för det. Alla är vi/ har vi väl varit i perioder då vi ändrat oss väldigt mycket, hela tiden. Det är jag tex nu, väldigt ofta. Jag kan vara hur jobbig som helst ibland av att jag ändrar mig hela tiden. Det gäller dock inte djuren, men det är samma princip! Tänk er in i situationen att ni måste sälja er älskade kanin, och vilket svårt beslut det måste vara. Jappo kommer få ett bra hem, Jennie är säkert mycket noga med vart hon hamnar.

Lycka till, Jennie. Snowflake Japposhine är en mycket vacker kanin. Hon kommer få det jättebra i sitt nya hem, right? =)

Kram kram/Carro

PaaatyPalm
0

Jag vet att det inte är lämpligt o skriva här men hon svarar ju inte på PM:en !? så lixom här svarar hon iallafall.

20 årig djurgalen moder* 

LinaK
0

#104, men måste du promt ha svar? Det handlar ju inte om dig och din kanin utan om Jennie och hennes kanin. Hon kanske inte vill svara sådana människor som bara klagar på hennes beslut.
Om du är så irreterad på henne, varför bryr du dig överhuvudtaget?
Sluta upp nu!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Catteklina]
0

Varför känns det som om att dom flesta *nämner inte namn eller specifika inlägg, men tar ni åt er, så gör så, jag har åtminstone inte pekat ut någon* försöker leta efter fel i ALLT Jennie säger? HERRE GUD! Ursäkta mig nu, men jag börjar bli som andra här inne, också himla trött på detta tjafset och tjatet på Jennie alltid!
Visst jag tycker inte om alla beslut och tankar som hon har alltid, men det ger mig inte en anledning att skriva och tjata på henne. Varken i alla hennes tråder eller via PM.
Det är ett forum och man får säga som man vill, men någonstans måste man själv inse att det finns en gräns!
**Vi är mänskliga allihop!

**Sen snälla ni, vill vi ha ett trevligt forum eller inte? Det är såna här trådar som får andra nya medlemmar att backa undan - Tro mig, det finns vissa ifokus:ar som jag inte vågar säga ett ljud i.

Väl mött alla,
Catarina

Lycka till Jennie nu, vad du än bestämmer dig för! Och tänk dig för riktigt innan du gör någonting så att du inte ångrar dig efteråt :)

sasan
0

hej skulle vilja köpa hennne!

å söt e hon

flikkan
0

Bra Skrivet  # 106  Håller med fullt ut

teddykaniner
0

#107;Hon är tyvärr såld.Till och med hämtad,tror jag) (???)

Hoppas du hittar en annan som du istället vill ha!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jennie104
0

109# Hon är inte såld eller hämtad

Barnfamiljen ångrade sig men min bästis familj som har 5 djur ska kanske ta henne :)

flikkan
0

Jag vill ha henne!

:/    Men får nog inte

repekka94
0

Köp eller bygg en stor bur och skaffa mkt leksaker och roliga saker till han och har du ingen pappa eller syster du kan dela honom med så kostar det inte lika mkt 

Jag tycker inte du ska sälja han tänk på alla roliga studer åxå inte bara det tråkiga. då skulle man inte orka göra nåtting här i livet =)

Taci
0

#112, Jennie har redan bestämt sig för att sälja henne, vilket jag tycker hon gör helt rätt i.

psyko
0

#55 Du har så rätt så!
Ni som inte tar ut era kaniner mer än en timme varje dag ger den inte tillräckligt stimulans. Ni kan inte skylla på att ni har för lite tid, för om ni inte har tid att låta er kanin få springa ut varje dag ska inte ha någon kanin. Jag förundras över de som säger "jag har inte så mycket tid för min kanin för det är så mkt i skolan och det är mörka kvällar"… Ni har inte tid med kaninen, men däremot sitta framför datorn!?

Du gör rätt i att omplacera Jappo Jennie tycker jag. Han får det bättre hos ngn som har tid och lust för honom =) Men jag avråder dig från att skaffa en till kanin om det var för jobbigt med Jappo : /  Men om du inte orkar ha kanin på heltid kanske du skulle kunna vara jourhem för kaniner för djurhem, t. ex tigerharen? :)

Hanna-
0

#114: Jappo är en hona.

Hatasallad
0

Tycker tråden ska låsas, eftersom Jennie har bestämt sig!

MarHai
0

Lyder Idas order ^^

Solbackens kaniner

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer