Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1281 ggr
vienetta
0

fråga om beg. bur

Hej! Tycker ni 400 kr är ett rimligt pris för en begagnad 120x60 bur inkl höhäck o lite annat? jag har inte sett den än så jag vet inte i vilket skick den är i. Hur mycket betalade ni för en ny 120x60 bur?

Keligast
0

be om en bild på buren :) om den är i fint skick tycker jag det är ett bra pris

Taci
0

Mja, då tycker jag du lika gärna kan köpa en ny faktiskt. Har sett många gånger i djuraffärer o butiker på internet nya 120-burar för 500 :P men det beror ju på lite vad du menar med "lite annat" ? Är det dyra grejer, tex ? :)

vienetta
0

tack för snabbt svar Glad jag ska åka o kolla på den senare idag. kanske får testa mina prutningsskills annars ;)

vienetta
0

#2 nej, tror de va matskål o vattenflaska o dyl. vilket jag ändå inte kommer att använda då jag har eget:) så där hade du en poäng hehe. ska kanske åka runt och kolla lite i djuraffärer också innan jag bestämmer mig helt då:)

[chriistina]
0

Är det en innebur?
Jag hade nog lagt på en eller två hundra och köpt en ny ist då om den inte är i väldigt bra skick.

vienetta
0

okej. tack för era svar!

[Stampelina]
0

Jag tycker det låter som ett bra pris.

Jag har aldrig sett en ny 120-bur för under 900 kr och då har det varit dåliga importburar. Visst kan Du hitta billiga burar i internetbutiker men tänk då på att frakt tillkommer. Om buren är fräsch och stabil, inte saknar några delar och om jag var i behov av ny innebur så skulle jag inte tveka en sekund. Be att de mailar över lite bilder på den, eller om de bor i närheten så åk över och titta på den.

vienetta
0

#7 jag ska åka och kolla på den senare idag :) har en 100x50 till vår dvv, och även om han får springa fritt i lgh är han mest i buren, och då känns det schystare att ge honom lite mer yta. helst hade jag köpt en 140-bur, men har inte hittat någon i affärer tyvärr. många djuraffärer kallar ju 70x45 burar för kaninburar..

Taci
0

#8, pwss.se har 150-bur för nånting på 900 kr (; Überstor verkligen, har en sån själv :)

Tina-lin
0

jag tycker det låter som ett väldigt bra pris. Det gav jag inte för min begagnade 120 bur. Jag har aldrig sett en 120 bur under 1000:- och då var jag ändå inne i en hel del djuraffärer när jag letade efter en här i sthlm. Men det är klart det beror ju på hur gammal den är också. Min jag köpte var knappt ett år gammal.

vienetta
0
kattis90
0

#11 Jag har en sån fast 120*60 och den kostade 550kr :) Så jag tkr 400 för en begagnad är ganska dyrt men de beror ju på vad du är villig att lägga ut:P

Taci
0

#11, ja precis, den är det :) Min lilla klump trivs bra i den, de finns gott om plats att sätta upp sitthylla o ha höhäck osv =)