Aktiveringsboll?
Är det någon här som har en aktiveringsboll från LIBRA?
eller någon liknande boll? Jag vet inte alls hur den fungerar ;s
och min kanin vet inte iheller hur han ska få ut godiset. (morot)
Någon som kan förklara?
Jag vet inte hur kaninaktiveringsbollarna fungerar exakt, men vi fick en sån till våra katter en gång.. Då la man i kattgodis/mat i bollen, satte för en sak och rullade på bollen, och då trillade det ut godis. Sen lärde sig katterna att gjorde de så att bollen rullade kom det något gott därifrån. Dock är våra katter så tröga att de inte fattade det x)
Hunden bet förresten sönder den bollen när hon kände att det luktade gott, så jag kan inte använda den till ninerna:P

Jag har en sån. Uzza är inte spc intresserad men gräver på den & skjuter iväg den under magen.
Vaddå, har du morot i den?
Min ena kanin har en liknande. Och han fatta rätt snabbt att om man rulla på den så trilla där ut godisar :)
Så kanske ska du putta lite på den och visa kaninen att där finns godis i?
Ett plus är att ha något som luktar ordentligt så kaninen inte struntar i den för det lukar inget.

#2, ja. jag har inget sådär godis hemma, så jag la en morotsbit däri ^^
#3, haha okej, ska försöka :)

Morotsbitarna fastnar.
Jag fodrar helt och hållet vissa av kaninerna i dem under vissa perioder :) Som med hundar som jag antar att vissa här inne har erfarenhet av. Ett enkelt sätt att aktivera kaninen samtidigt som den får maten. Dessutom tycker de att de är roligt! :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#6 Jag gör också så. Då slipper hon bli uttråkad. Lägg i lite pellets & lite godis.
Jag prövade att göra en egen av en innebandy boll. Tejpa för alla hål utom 3-5 stycken. Fast mina kaniner fatta inte vad de skulle göra ;)
#8 "Väv in" hö i bollen istället, mina kaniner älskar att försöka trixa ut stråna ur bollarna jag har här hemma.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

jag fodrar nisse med den ibland, så jag lägger i hans pellets där i och sen får han kämpa lite för att få ut maten :)

Jag hr flera sånnr med morätter på. Sture bet av alla morätterna så de blev en massa hål in och spel parade sig med den så sen gav jag upp.
Jag har en sån, :)
jag lägger i lite foder och godis, jätte kul för kaninen :)

Theo älskar sin godisboll. Han är riktigt bra på att få ut godiset ur den också
http://youtube.com/watch?v=SsJCvyY1rig
I denna videon finns lite klipp på Theo o när han puttar på sin boll :P
Han puttar på den även om där inte är något godis i o.O
vad duktig theo var :o
Emma
Har 2 aktiveringsbollar till mina kaniner.
Cassie fattade direkt vad hon skulle göra men Channie fattade noll. Då la jag i pellets där och hon fick endast det till middag (fast självklart hö och vatten också). Då fattade hon! Och nu vet hon vad hon ska göra :)

Jag har en sån, ingen av mina är intresserad av den alls.

#14 godis-ha-galen

#13 supergulligt :]
#13 naaaaaw va sööt! :)