Ja eller nej?
Jag ska para min kanin Gosan i mars. Hon har haft en kull förut med Sotis för ca ett år sen. Hon delar bur med en kastrerad hane, eftersom jag inte ska para Gosan med Sotis (hannen som hon delar bur med) så vet jag inte om jag kan ha honom i samma bur medan ungarna är där. jag har hört att hannarna brukar bita ihjäl ungarna, men det gjorde inte Sotis under deras första kull. Den här kullen kommer alltså att bli med en annan hanne, när Sotis inte är pappan till den här kullen så kanske han biter ihjäl ungarna…
Ska jag flytta över Sotis till en annan bur eller kommer han att vara lika snäll som mot den förra kullen??
Vad tycker du att jag ska göra?

för säkerhetsskull skulle jag sära på kaninerna. man vet aldrig vad som kan hända.
jag skulle sära på kanierna
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

1# Håller med!

Man ska aldrig ha en hona med kull tillsammans med en annan kanin, varken Hane eller Hona?.

Jag tycker inte du ska ha dem i samma bur. Även fast han kanske inte alls gör något mot ungarna är det onödigt att ta den risken.

Jag skulle sära på kaninerna.

Skulle sära på kaninerna.

OK! tack för tipsen!

Jag skulle definitivt sära på dom!
Man ska aldrig ha en annan kanin med en dräktig hona/hona med ungar, så sära på dom. :)
- Mvh Emma
Putt^^!
Med vänlig hälsning,
Jenny
#11 Varför puttar du? Trådskaparen har ju fått svar på sin fråga.
#11;Oj,läste inte igenom tråden.Ursäkta mej!
Med vänlig hälsning,
Jenny