Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 669 ggr
SotisG
0

PARNING:Hur länge?

Jag ska para min kanin Gosan med en annan hanne. Hur länge ska jag ha dem tillsammans för att det ska "bli nåt"?

galaxens
0

igår parade vi vår hona, Vi lät dem vara ihopa tills de gjort 4 lyckade parningar. (vi gjorde det när vi var på tävling, så det var i bagagutrymmet på en bil, heheh)
Men det brukar inte ta lång tid i alla fall :)

Trasdockaa
0

Jag rekomdederar inte att du har dem tillsammans alls utan övervakning, utan det är bättre att du aldirg lämnar dem och ser till dem. På så sätt kan du rycka in om det skulle hända så att ex honan tröttnar på hanen och blir agressiv.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tina-A
0

Själva parninen kan gå på några sekunder

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Oriel
0

Men hur vet man om det blir några ungar? Kan man få reda på om de "lyckats"?

-' Rebecca Johansson

galaxens
0

Det vet du inte förren efter ca. 17-20 dagar. Om honan boar då är hon inte med ungar, utan är skendräktig?. Om hon boar efter 25-32 dagar är hon dräktig :)

Tina-lin
0

#5 Fast det är inte säkert det heller. När jag parade en av mina honor för första gången boade hon efter 14 dagar. Jag trodde hon var skendräktig? men icke sa nicke det blev två små söta raringar. Så man kan aldrig veta säkert om honan är dräktig eller inte förrän det i princip är dags för dem att ploppa ut och man kanske känt i magen att det rör sig :)

Trasdockaa
0

#6 För att inte tala om min snövit som boar från samma dag hon blivit parad och sen varje dag fram tills hon får ungarna ;) Min knasflicka :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tina-lin
0

#7 Nej precis alla kaniner är olika, lite dumt att de inte kan följa "mallarna" så man vet!! :P

SotisG
0

TACK FÖR SVAREN, behövde verkligen lite tips? ;)

denisesalomonsson
0

lycka till :)

Elin_T
0

DEt går rätt fort för min :P

teddykaniner
0

Putt^^!

Med vänlig hälsning,
Jenny