OT - Redigering
Hej!
Tycker det är kul med redigerings av bilder, så det skulle vara skoj att se några bilder ni redigerat! :) Skitsamma vilket program ni använder.
Man kan ju även kanske få tips/hjälp av någon annan? :)

Tycker det är mycket roligare att lära sig göra egna bilder. ^^
Men här är iaf en bild jag redigerat.

#3 & #4: Jättefin ;D
Men som sagt, det roligaste är att försöka göra egna bilder. ^^
#5: Tack. ^^

#6: Haha, mjo, tycker dock det är roligare att redigera (: Men snygg bild! Vilket program använder du?
#8: Photoshop CS2. =)

#10: Omfg, fan vad snyggt ju ;D
#12 tack! :)

Puttar =)

Men gud, jag fattar inte hur alla kan göra så snyggt :S
det enda jag kan göra är att beskära och förminska bilder o.O

putt =)

#20 damn, vad snygg! :)
#25 Jättesnyggt! Man lägger verkligen inte märke till att det har funnits hästar i bakgrunden x)

#20 Snygg!
#25 fin!
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#32 tack :)
#30 Hur gör du så grästet blir grönt och resten svartvit ?(:
#34: Tar först originalbilden och gör den svartvit (sparar den i ett annat namn).
Kopierar sedan den och lägger den som ett lager ovanpå originalbilden.
Sen klipper jag helt enkelt ut själva gräset.
Kanske lite konstig förklaring, men svårt å förklara.
#37 Finns ett enklare alternativ;) Men har inte provat det med ps, hade gimp då. Ska kolla upp det där så återkommer jag;)

#21 & 32: Tack så mycket! :)
Nu har jag testat och det som kommer närmast grejen i gimp är sponge/svampen. Den har två funktioner, bleka eller förstärka färgen. Nu är det så att även på 100% styrka så blir det inte svartvitt på en gång. Utan jag fick göra 3 ggr för att få det svartvitt, men det är ju bra om man bara vill ha svagare färger runtomkring och inte helt svartvitt. :P Konstigt att gimp hade en bättre funktion är ps.

uhm .. nån här som har photoshop elements ?

#43 Jag har Photoshop Elements 5.0 :)

Hur får man Photoshop? vill redigera bilder men har inge foto program ''/

#45 Åh jag har exakt den :D:D
lära mej lite? (aa)

#47 Inte för att jag är något proffs precis, men visst! Skicka ett PM till mig, så att vi inte snor tråden^^

#46 Det finns väl att köpa i dem flesta "teknikaffärer" som typ onoff, expert, siba m.m

#43: Har också Elements :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#46: Photoshop är egentligen ett "proffs" program så jag tror att det kan kosta upptill 10.000 och mer, det var i alla fall vad min pappa sa till mig :) Du kanske känner någon som har det som du kan låna av?
Putt =)

Gah, det funkar tyvärr inte att ladda upp den redigerade bilden! :/

Min förra dator är full med redigerade bilder. Höll på med redigering 24/7 förut. Men nu .. Nja :P Ska dock testa en bild nu ^^

Snyggt alla redigerar :)