Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1325 ggr
Mickis1994
0

Olika Hoppbanor.

Jag och min kanin brukar träna hoppning en hel det och det går bra…blablabla…. Men nu är det så att jag har ungefär samma bana hela tiden. Penny, som hon heter, har ganska seg fart i början. Jag menar inte att hon stannar. Men efter tre hindet så hoppar hon mycket snabbare. Jag vill att hon ska hoppa lite snabbare i början för att få jämnare tempo. Eller långsamare på slutet, Några tips? på vart man kan placera vissa hinder?

Skulle också vilja veta hur era hoppbanor brukar se ut, vilka hinder och kanske du har ett hinder som alltid står som nummer 3 m.m.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tindra1
0

Men du kanske ska ta 3 hinder som test bana så hon blir pigg (Som på hopptävlingar innan man hoppa den rediga banan)

[chriistina]
0

Jag har inte så många olika hinder så variationen blir inte så stor här hemma i heller. Har ett plankhinder och en bro, resten är rätuppstående. Fast man kan ju kombinera de så de blir kryss och tvåor.
Men iaf så börjar jag alltid banan med ett lågt och inbjudande hinder. Ofta är andra hindret inte heller så svårt sen blir det ofta en kombination eller bro och sen ett rätuppstående igen som inte är så svårt. Tycker det är viktigt att inte ha för svåra i följd så kaninen tappar lusten utan det är viktigt man har ett lättare på banan så kaninen kan hämta "andan".

Mickis1994
0

#1 Det har jag, ibland t.o.m. fyra *haha* . Elelr så är det bara att hon Hoppar så. :P

Har lättare hinde rimbörjan som är runt 20-30 rättuppstående och nån #båge/bro" elelr vad dem nu heter :) Sen efter tre-två hinder då hon har fått upp farten kommer svårare hinder.
TRor ni att jag ska testa att jag ska ha svårare hinder i början också?

Mvh Michaela Glansk.

Tindra1
0

#3 det kan du ju testa..

Mickis1994
0

Testade det idag, hon hoppade bara snabbare hela banan *grrr* hon för för snabb ><

Mvh Michaela Glansk.

Tindra1
0

okeej.. Men testa att ha hinderna närmare varandra..? elr kanske mer ifrån varandra

För min kanin tindra är också jätte snabb -.- men det går ändå bra =D