Kanin Ungar! =D
Hejsan! Nu har min å min kompis kanin fått kaninungar, de blev bara 2st ''/ de är blandning av lejonhuvad blandras med något mer å mamman är hel vit hermelin med blåa ögon, båda är ju lite större än dom minsta dvärgkaninerna, blir ungarna bra? Har mamman mer ungar i magen eftersom hon bara fick 2 å jag läste någonstans att den rasen brukar få 4 :O

Vad kul med kaninungar :D
nej ibland är där bara 2, det fick vår ena hona för 10 dagar sen också! Jag tror inte det är fler om honan verkar må bra och så!
Grattis!
Nej som sagt så blir det iblan färre ungar och ibland blir det fler.. Min kanin Ginger var ensam unge så hon fick all mammas mjölk för sig själv ;) Ginger´s mamma är Löwen och pappa är dvärgvädur/hermelin korsning. Men vad jag har hört så får hermeliner oftast inte så många umngar.

Grattis ! :D

Vad kul! Grattis (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Hon måste inte ha fler ungar i magen, hur längesedan var det hon födde? Grattis! :D
Men det blev 4 när vi var i skolan dom här 2 som lever var 1 dag förtidig men vi hitta 2 döda i halmen =(
Vi är delägare!!
Men kan ni hjälpa? honan vill inte dia ungarna =/ så vi lägger dom på hennes mage 3 gånger om dan. hur många gånger bör dom äta?
Hur vet ni att honan inte diar?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
jo men hon vill inte dia vi hade sport lov och kolla henne hela tiden typ
#12 Så länge ni kollar går hon inte till ungarna och jag tror inte ni suttit och stirrat på henne 24 timmar varje dag va? Du ska se att det går bra.
OK bra då!
Jag trodde också i början att Sissi inte diade ungarna. Jag ringde vet och hon sa att det inte var någon fara. Ibland kom jag ut och hörde att Sissi diade ungarna, men jag ville inte störa så att jag gick in igen :)
Kaninhonan diar helst när ingen annan ser, gärna mitt i natten och bara 1-2 gånger om dagen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

okok

Orkar inte läsa allt åvan ikväll, Är så trött… Men har du inga bilder på dom? (A)

LÄgger in mer efter påsklovet :) (31Mars slutar det för mej) nån dag efter det lägger jag in:) Loooovar! men på ett annat av mina inlägg som får heta Våra Kaninungar =D spana efter det inlägget efter 31mars :D
//på denna bild sommnade den när den åt, hälften på min hand å hälften på mammas mage <3 (Vi måste hjälpa ugrana att mata för mamman är inte en sån bra mamma tyvär ''/ ) men de går ju att hjälpa :)
Ska man verkligen ta i dom när dom bara ör en dag gamla? :S
#22 beror på hur honan är, men visst kan man ta i dom, dock så sitter man ju inte och gosar med dom, utan lyfter upp, kikar, lägger tillbaka ^^
- Mvh Emma
okej :)

Jepp, + att honan inte matar ungarna så vi MÅSTE ta i dom, annars skulle vi inte gjort de! xd

Hur vet ni att honan inte matar ungarna? Honor diar ungarna ca 2 ggr per dag i fem-tio minuter, och det är sällan man får se de.t
Jag kan ta i helt nyfödda ungar utan att min hona bryr sig hon bara sitter o tittar gulligt på mig men hons bryr sig inte, så bara honan litar på en så är de lugnt :)

så e de för oss me :D P.s: Svarar på de jag svarar, svarar ej på onödigt tjafs om vad jag gör i mitt liv med mina djur! xd