dra ner tempen?
Lomsen här på kif ska ta en av mina ungar och hon har sina kaniner där det är kallare än mina har det, jag funderar på om det skulle kunna funka att vänja mina med lite kallare temp redan nu genom att dra ner termostaten kanske 10 grader? när jag flyttade de andra kaninerna så drog jag ner ca 7 grader för jag måste ha varmare i det förådet där chillorna är så där är det runt 18-20 grader medans jag i lekstugan har ca 12-15 grader, skulle det vara ok att sätta ut ungarna där i den tempen?
antar att jag får flytta de vuxna som bor i lekstugan till chillarummet ist och då får de ju lite varmare men inte så himla mycket.
skulle ni ha gjort så?
När jag flyttade in Azka stängde jag av elementet och hade öppet fönster så de blev lika kallt som ute, sedan höjde jag långsamt.
När jag sedan flyttade ut henne, sänkte jag långsamt i mitt rum tills det vr nån grad varamare en ute sen flyttade hon ut :)
Funkade toppen (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#0 Ja det skulle nog vara en bra idé :)

funderar även på om jag kan sätta ut kaninerna som nu är i lekstugan, det är runt 0 ute, kanske man kan sätta dem i mitt garage (har ingen bil där) det är runt 7 grader och min mans morfar ska snickra ihop fackburar till mig denna vecka så om de bor i garaget ett tag så vänjs de vid ännu lägre temp och meningen är ju att alla ska flytta ut så snart det är varmt nog, och jag vill helst inte flytta tillbaka de vuxna som nu är vana vid 12 grader till 20 grader det är ju ett steg bakåt typ.
så om jag skulle sätta dem i garaget skulle de gå från ca 12-7grader bra eller dåligt?
Jag kan kanske hämta henne måndag om du vill eller ska vi vänta tills jag sålt mina? Flytta dem till garaget du, det tycker jag låter vettigt, huvudsaken är ju att det ej drar och att de har hö i massor och halm eller vad du har! Flytta ej in de vuxna till 18-20, det är som sagt ett steg bakåt!
Vi hörs!

har du så att det inte blir för stor tempskillnad så går det bra, just nu är h*n i förådet för chillorna och där är det ju 18 grader typ.
sitter och fundera på hur jag ska lösa det här, om de kan komma mellan typ kompostgaller/valphagegaller ifall inte så behöver jag bara flytta en av de vuxna, men då behöver jag en extra bur eller galler att ställa ut i garaget, han kan gå lös men det finns lite sladdar och dyl att tugga på så det är inte jätte bra.
har du möjligtvis något galler eller kanske en extra bur Ninni som jag kan låna?