Hermelinuppfödare?
Jag kanske är lite tidigt ute, men vill ha lång tid att planera och välja rätt. Det är så som ni vet att min gubbe Homer måste flytta då han inte gick ihop med min andra hane(båda kastrerade). Så nu tänker jag skaffa en flicka till Nitro och hoppas att de får ett långt lyckligt liv tillsammans.
Har ni några tips? på hermelinuppfödare? Gärna hermelin rex, men vanlig går också bra.
Jag har hittat en uppfödare, men ungarna är små (födda förra helgen) och hon vet inte vilka färger det är än. Eller om det finns någon hona, det är bara 3 ungar.
Lycka till! :}

Förstår inte riktigt vad du menar men jag kan säga att hermelin + lejonhuvad passar bra ihop :)
#2 hon ska ha sällskap till sin hane.
- Mvh Emma
Lena Möller i skåne föder upp hermelin Rex om jag inte har mycket fel för mig. www.belekima.se

hon bor i uppsala så de kanske blir lite långt ;)
Oj, ja det hade jag ju tänkt skriva, måste kommit av mig lite:P Jag bor i uppsala, men kan ta mig till Sthlm (ej södra) och dylikt, allstå angränsande till uppsala.
#2 Jag vill ha hermelin för att jag tycker om hermeliner:)
Nej, det är hon i Storvreta va? Jag visste att det skulle finnas någon i Storvreta, men hon verkar ju inte ha hemsida och jag hade glömt vad hon hette. Den jag pratat med bor i Upplands Väsby.
Hur får man kontakt med Veronica? Någon mejl? Tycker det är svårt att gå igenom såna här saker på telefon, för när jag skriver mejl så kan jag sitta och fundera om jag fått med allt:P
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tack! Super:)

Veronica Romanus är medlem är Ulkaf men finns inte med på hemsidan. Jag har haft både mail- och telefonkontakt med henne. Ska se om jag kan fixa fram ett nummer till dig. Pm:ar i så fall.
http://www.osterblom.nu/experiences.html
Hon har hermelin rex.
Har inte Göran westerlund också hermelin rex ?
#13 Ja, det är henne jag har haft lite kontakt med, men hennes hemsida är tyvärr inte uppdaterad. Det står "inga kullar planerade" men hon fick en kull nu i helgen. 3 ungar, men hon är inte säker på om de blir rexade. (Står "sidan uppdaterad: 070424") :P
#4 åhh, hon har ju mantlade hermeliner ! :)
Nu har jag haft lite kontakt med Veronica och jag ska åka och titta på hennes ungar om ett par veckor:) *LYCKLIG*