Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 801 ggr
Elino
0

Köra hur länge?!

Hur länge max kan man köra med en kanin i bilen! snälla svar äter svar x)

WingsofDestiny
0

Menar du i en transportbur då lr?

Jag kan tyvärr inte svara på den frågan eftersom mina kaniner aldrig sitter i en transportbur i bilen när vi har en utan ligger  och sover i baksätet med buren öppen ifall den vill hoppa in där eller dricka vatten.

Men jag skulle nog säga max två timmar och sen måste kaninen få komma ut och röra på sig. Vet inte vad ni andra säger?!

MarHai
0

Jag har hämtat kaniner ifrån danmark.
Resan tog 9 timmar, om jag kommer ihåg rätt.
Kaninerna klarade resan utmärkt!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mickis1994
0

Jag vet inte. Men när vi åker til landet (1½timme) så tar vi ingen "paus" men när vi åker till linköping då det är ca: 2-2½ timme brukar vi stann aoch skutta i fem minuter vid en bensinmak och sen typ några meter in i skogen typ xP medans nån komper dricka xD

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

galaxens
0

En kanin kan sitta i transport bur mer än 2 timmar. Bara den har tillgång till vatten och ev. lite mat också.
Jag vet de som har åkt från Skåne-Skellefteå med kaniner (för att tävla SM i Kaninhoppning b.la).
Visst de kanske har tagit någon paus men ingen längre.

Så ganska många timmar i alla fall. Själv hade jag max åkt 2-3 timmar med kaninerna, men om de hade fått paus och komma ut lite så kanske längre!

BlackTear
0

Har åkt 8 timmar i sträck med kaniner utan stopp, gick perfekt.

mattis96
0

#4 Penny vill inte dricka eller äta i transportburen så vi måste stanna, om det är varmt ute så blir hon så varm om hon inte får dricka vatten.

Naaathaaa
0

Jag har åkt max 4-5 h med kaninerna utan att stanna. Och det gick alldeles utmärkt.

Elino
0

mår dom verkligen bra av det???

KvirrZ
0

#8 de tar ingen skada av det.

jag åker rätt ofta med alla mina kaniner i 7 timmar :)

- Mvh Emma

teddykaniner
0

Jag köpte en från Boden i höstas och kaninen satt i enlåda vi fått av uppfödaren,den satt i säkert 9 timmar,mamma shoppade lite(lite och lite..) så därför tog det så länge.Kaninen klarade sej utmärkt.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Elino
0

okey….jag bor i GÄVLE kan jag då åka till DALANA då?

Zvintos
0

#11: Det är inga problem.
Tar inte särskilt lång tid.
Men sen beror det ju på vart i Dalarna du ska?

Elino
0

gagnef