Grymtar.
Hej!
När jag kommer till lippo's bur ställer han sig mot gallret och börjar grymta! Även när han är ute på mitt golv springer han runt och gör det och när jag håller honom ibland. Varför gör han så? :)
hannar brukar göra så, speciellt när honkaniner kommer i närheten :P

En utav mina grymtar för jämnan! och skvätter, han är nära en kastrering snart, Men han sitter brevid 5 honor med :)
Zoie grymtar i buren fast hon är en hona :S
Pelle grymtar varje gång någon kommer.
Det är hans sätt att hälsa. ^^
Sen låter han iofs så när han är glad och när det är en hona i närheten.
Så hans grymtningar kan betyda flera saker. =)

Tryggur och Loix grymtar också rätt mkt, speciellt Loix,,,han låter som en liten hund (: haha
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#4: Okej, så han kan grymta för att han är glad? :)
#6: Jepp, det kan han. =)
Min hankanin grymtar inte för att han är glad däremot grymtar han för att han är dominant och vissar sin dominans vilket min hane gör titt som tätt. =D
Men ibland kan han springa fram och tillbaka framför gallret till buren när han ser mig och grymta, kanske är han glad då eller så vaktar han sitt revir. Han gör likadant när katterna är i närheten men strax efter att dem varit där börjar han skvätta ner vägga och allt, likadant gör han mot Daisy när han ser henne i hagen.

#8: Det är precis så han gör, springer fram och tillbaka i buren och grymtar också =)
#9 om han inte är kastrerad skulle jag tro mer på ett dominant beteende och att han vaktar buren. Min Måsis började med det i tonåren och har inte slutat (han är ej kastrerad) efter några månader började han anfalla mig med sina tassar men jag sa fy till honom och efter många försök att överdominera mig har han slutat och springer numera enbart fram och tillbaka i buren framför gallret.
Din kanin kan också vara glad, vad vet jag. Min Måsis är ibland glad vilket märks när man väl öppnar buren då han direkt sticker fram huvudet och vill bli klappad. Måsis är både dominant och kräver sällskap. =D
Pelle springer också fram och tillbaka i buren och grymtar.
Hoppar upp på taket eller sträcker på sig, så man lättare når att plocka upp honom.
Han fortsätter även när man har honom i famnen.
Men sen beror det ju på vad man menar med grymtningar.
När kaninen låter och vaktar buren, kallar iaf jag det för att knorra. =P
Grymtning är vad jag kallar ljudet när de är glada, hälsar eller deras parningsljud.